محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

توضیحات معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با موضوع موج پنجم کرونا در برنامه تیتر امشب

دکتر دهقان: موج پنجم کووید شدیدترین موج است؛ تقریباً همه بیمارستان‌ها با چالش تخت و مدیریت بیماری کرونا و غیر کرونا مواجه‌اند

دکتر سید علی دهقان در ارتباط اینترنتی زنده با برنامه تیتر امشب شبکه 6 سیما به مقایسه موج پنجم کرونا با موج‌های قبلی و چالش‌های جدی بیمارستان‌ها پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دوشنبه 11 مرداد 1400 دکتر سید علی دهقان معاون درمان مجتمع در گفت‌وگوی زنده اینترنتی با برنامه تیتر امشب شبکه 6 سیما که به موضوع راه‌های مهار کرونای دلتا اختصاص داشت، پیک پنجم کرونا را شدیدترین پیک خواند و توضیح داد: و آنچه در این موج مشاهده می‌کنیم در موج‌های قبلی مشاهده نکردیم. هنوز پیک چهارم تمام نشده بود که وارد پیک پنجم شدیم و تقریباً از هفته اول تیرماه روند صعودی مراجعات کووید را شاهد بودیم.

وی در ادامه با اشاره به رکورد بی‌سابقه بیماران سرپایی و بستری کووید در موج پنجم افزود: میزان افزایش بار مراجعات سرپایی تقریباً چهار برابر شده و همچنین میزان بستری کووید افزایش قابل‌توجهی پیداکرده است. ما به‌طور متوسط روزانه بین 80 تا 90 بیمار بستری داریم و این در حالی است که رکورد بستری کووید در این مجتمع را طی هفده ماه گذشته رد کرده‌ایم. درحال حاضر تقریباً 500 بیمار مبتلا به کرونا در مجتمع بستری هستند که پیش‌ازاین آن را تجربه نکرده بودیم.

معاون درمان مجتمع در ادامه تصریح کرد: درعین‌حال باید به این نکته توجه کنیم که هم‌زمان کلینیک‌های پروتکل درمان سرپایی در بحرانمان هم فعال است و اگر این کلینیک‌ها در موج چهارم و پنجم نبود وضع خیلی بدتر می‌شد. روزانه تقریباً حدود 400 بیمار در حال دریافت درمان سرپایی کووید در قالب درمان بستری موقت بوده و بیمارستان با تمام ظرفیت خود مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونا است. فراموش نکنیم برخلاف پیک‌های اول و دوم و سوم ما امروز با ازدحام مراجعات غیر کووید هم مواجه هستیم و خدمات به بیماران غیر کووید هم ادامه دارد؛ که این روند افزایشی بیماران کووید و غیر کووید در موج پنجم تمامی بیمارستان‌ها را با چالش تخت و مدیریت هر دو گروه بیماری مواجه کرده است.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *