محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

مراسم بزرگداشت روز پرستار درمجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

دکتر دهقان: پرستاران فرشتگان روی زمین هستند

با حضور رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از 128 نفر کادر پرستاری نمونه در رده‌های سرپرستار ،سوپروایزر، پرستار، کمک بهیار، کارشناس اتاق عمل و بیهوشی این مرکز قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، به مناسبت  ولادت باسعادت حضرت زینب سلام‌الله علیها و روز پرستار مراسمی با  حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع ، معاونان ، جمعی از مسئولان و پرستاران نمونه این مرکز سه‌شنبه 8  آذر ۱۴۰۰ در تالار تصویربرداری برگزار شد.
رئیس مجتمع ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: در طی سال‌هایی که در این مرکز هستم همواره شاهد بودم که  پرستاران ما چگونه برای نجات جان بیمار و برای اینکه بیمار هر چه سریع‌تر به منزل  برود چه تلاش‌ها و ازخودگذشتگی‌هایی را انجام داده‌اند درواقع پرستاران ما فرشتگان روی زمین هستند.
وی افزود: خداوند توفیق کمک کردن به بیماران را به‌عنوان هدیه به انسان‌ها می‌دهد تا بتواند گره‌ای  از کار یک  بیمار باز کند و این فرصت به همه داده نمی‌شود درواقع شما عزیزان نظرکرده از طرف خداوند هستید.
دکتر دهقان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) را نگین سبز سلامت کشور خواند و گفت: این مرکز با همکاری  تمام اساتید ، کادر پرستاری ، کادر اداری ، کمک بهیارو خدمات  با هر سلیقه و تفکری توانست در تمامی بحران‌ها همچون جنگ،زلزله ،سیل، کرونا و...  پیروز شود و  عملکرد خوبی را در کشور و دانشگاه به جای بگذارد .
وی همچنین اضافه کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری مردم کشور عزیزمان ایران به کارکنان بهداشتی و درمانی نیاز دارد و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) یک  مکان مقدس است درواقع ما امید آخر مردم دردمندی هستیم که از سرتاسر کشور به این مرکز مراجعه می‌کنند  و من به‌عنوان کوچک‌ترین عضو از یک خانواده بزرگ افتخار می‌کنم که خداوند این فرصت طلایی را نصیب من کرده تا در این جایگاه بتوانم به بیماران دردمند خدمت کنم و شما عزیزان فرشتگانی هستید که تمام زندگی‌تان را وقف کردید ، سلامتی خود و خانواده‌تان را به خطر انداختید تا آلام بیماران را رفع کنید  و فداکاری و ایثارگری مختص شما است.
رئیس مجتمع در پایان سخنان خود گفت: اگر امروز خداوند  به شما توفیقی اعطا کرده تا گره‌ای از درد مردم بازکنید درواقع خداوند به شما نظرکرده ، برای شما و خانواده‌هایتان آرزوی سلامتی ، موفقیت ،بهورزی و شادی دارم و امیدوارم  با کمک همه شما عزیزان شاهد روزهای خوبی برای کشور عزیزمان ایران باشیم.
در ادامه دکتر اورندی معاون درمان مجتمع ضمن  تبریک سالروز حضرت زینب (س) و روز  پرستار، سروده‌ای  زیبا در خصوص فضای مجازی قرائت کرد و گفت:   آن چیزی که در فضای مجازی مطرحه با آنچه که در واقعیت وجود دارد فرق دارد ما به‌واقع قدردان زحمات کادر پرستاری هستیم و به سهم خودم عذر خواه از این قشر زحمتکش که نمی‌توانیم همه مشکلات آن‌ها را به‌طور 100 درصد مرتفع سازیم و همه تلاشمان را می‌کنیم تا  مسائل و سختی‌هایشان  به‌درستی حل و آن چیزی که شایسته آن‌ها است هر چه زودتر به وقوع بپیوندد.
دکتر سورکی معاون پشتیبانی مجتمع ضمن تبریک روز پرستار گفت: لطف خدا شامل حال شما شده است تا در این مرکز به محروم‌ترین مردم از سرتاسر کشور ارائه خدمت دهید و طبق فرموده خداوند ((وما خلقْت الْجنّ والْإنْس إلّا لیعْبدون )) من انسان را نیافریدیم جز برای عبادت و  چه عبادتی بالاتر از خدمت به بیماران دردمند و این لطف را خداوند به شما اعطا کرده است .
در ادامه آریاملو مدیر پرستاری مجتمع ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: با توجه به اینکه حضرت زینب (س) الگو ما  در صبر ، شکیبایی، مهربانی و آرامش است  و ما اگر بخواهیم حرفه پرستاری را خارج از تعاریف علمی بیان کنیم همان صبر،آرامش و ایمان است اگر ما کمک می‌کنیم تا آلام مردم درمان شود قطعاً به خاطر خواست خداوند است  که ما را وسیله قرار داده تا به دیگران کمک کنیم .
وی در ادامه  با اشاره به مطالبات به‌حق پرستاری گفت: مطالبات پرستاری بسیار و به‌حق است و همه مسئولان دانشگاه و مجتمع پیگیر اعاده حق پرستاری هستند.
مدیر پرستاری بابیان این نکته که باید قدر عنوان مدافع سلامت را بدانیم گفت: فرصتی که در دوران کرونا به دست آمد این بود که جامعه حرفه پرستاری و سختی‌های آن را ببینند و بشناسند درواقع مدافع سلامت واژه ایست که به‌راحتی نمی‌توان از آن گذشت و بسیار ارزشمند و کرامت دارد امیدوارم که همه ما مدافع سلامت مردم  باشیم.
در پایان مراسم از   128 نفر از کادر پرستاری نمونه مجتمع  در رده‌های سرپرستار ،سوپروایزر، پرستار، کمک بهیار، کارشناس اتاق عمل و بیهوشی با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *