محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

یازدهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۲

دکتر سید حسن اینانلو: با اضافه شدن کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، مبحث تفکیک پسماند از مبدأ، اهمیت و حساسیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

در نشست این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارشی از وضعیت مدیریت پسماند این مرکز ارائه و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، یازدهمین نشست اعضای تیم رهبری و مدیریت این مرکز در سال جدید، دو‌شنبه 19 تیرماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، معاونان درمان، پشتیبانی، امور دانشگاهی و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.
دکتر اینانلو ضمن تبریک انتصاب دکتر محمدرضا صالحی به‌عنوان رئیس دانشکده پزشکی، دکتر مؤمنی به‌عنوان معاون امور دانشگاهی مجتمع و دکتر ارشادی به‌عنوان سرپرست بیمارستان حضرت مهدی (عج) گفت: در طی هفته اخیر تغییر و تحول مدیریتی در معاونت امور دانشگاهی مجتمع و کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) به وقوع پیوست که امیدوارم این عزیزان در مسیر ارتقای مجتمع گام بردارند و موفق و پیروز باشند.
وی افزود: در این هفته و ماه‌های گذشته بازدیدهایی از مجتمع و کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) انجام شد ازجمله بازدید دکتر صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق، بازدید روسای دانشگاه کازان روسیه و همچنین بازدید رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه سلیمان دمیرل اسپارتا ترکیه بود که امیدوارم این روند همچنان ادامه‌دار باشد زیرا منتج به انتقال تجارب موفق بین کشورها و جذب دانشجوهای بین‌الملل برای دانشگاه خواهد شد.
رئیس مجتمع بر تسریع و رفع چالش‌های مدیریت پسماند درمجتمع به‌ویژه کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) تأکید کرد.
دکتر مؤمنی ضمن تشکر از ریاست مجتمع به خاطر اعتماد و انتخاب وی به‌عنوان معاونت امور دانشگاهی مجتمع، انتصاب دکتر صالحی را به‌عنوان رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه تبریک گفت.
در ادامه دکتر ارشادی افزود: به خاطر اعتماد ریاست مجتمع و انتخاب این‌جانب به‌عنوان سرپرست بیمارستان حضرت مهدی (عج) تشکر می‌کنم و امیدوارم در این مسئولیت خطیر مثمر ثمر باشم و کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی را همان‌گونه که شایسته است مدیریت کرده و در اسرع وقت مابقی بخش‌ها راه‌اندازی شود.
سپس مهندس رباط میلی به ارائه گزارشی از وضعیت مدیریت پسماند مجتمع پرداخت و گفت: مراحل مدیریت پسماند درمجتمع به این صورت است که در مرحله نخست تفکیک در مبدأ و در مرحله بعد جمع‌آوری و انتقال پسماند، نگهداری در جایگاه موقت و بعد از انجام بی‌خطر سازی پسماندها، در انتها دفع نهایی صورت می‌پذیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه مدیریت پسماندها بخش مهمی از اعتباربخشی بیمارستان‌ها است در این خصوص تعداد 13 سنجه وجود دارد که از این تعداد 11 سنجه مربوط به سطح یک و 2 سنجه سطح 2 است.
مسئول واحد بهداشت محیط مجتمع با اشاره به دسته بندی پسماندهای بیمارستانی و اهمیت تفکیک پسماندها از مبدأ گفت: پسماندها به انواع عفونی، آسیب‌شناسی، تیز و برنده، دارویی و خطرناک، ژئوتوکسیک، شیمیایی، فلزات سنگین و ظرف‌های تحت‌فشار تقسیم‌بندی می‌شود.
مهندس رباط میلی در ادامه سخنان خود به تبیین اهم چالش‌های این حوزه پرداخت و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در صدد آن هستیم که میزان پسماندهای عفونی را به کمترین میزان کاهش دهیم که در این راستا باید آموزش‌های کاربردی به کارکنان در خصوص تفکیک پسماند از مبدأ ادامه یابد.
مسئول واحد بهداشت محیط مجتمع با اشاره به نمره خوب این واحد در اعتباربخشی سال گذشته گفت: امیدواریم با ادامه حمایت‌های بی‌شائبه رئیس و معاونان مجتمع بحث بهداشت محیط اهمیت ویژه خود را حفظ کند.
در ادامه دکتر سورکی معاون پشتیبانی نیز با بیان این مطلب که هزینه‌ دفع پسماندهای مجتمع مبلغ قابل‌توجهی است گفت: باید در این حوزه مداخلات و تمهیداتی اندیشیده شود تا حجم پسماندهای عفونی و در نتیجه هزینه این پسماندها تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا کند.
وی تأکید کرد: باید فرآیندها به‌صورت دستورالعمل نوشته و بازدیدهای مستمری انجام شود و بازخوردها و گزارش‌های آن به بخش‌ها ابلاغ و برای بخش‌هایی که در این حوزه عملکرد خوبی دارند تشویق‌هایی در نظر گرفته شود.
در این جلسه، دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر سید علی مؤمنی معاون امور دانشگاهی، دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی، دکتر زهرا پناهی رئیس بیمارستان ولیعصر (عج)، دکتر روح‌الله میری رئیس انستیتو کانسر، دکتر رضا ارشادی سرپرست بیمارستان حضرت مهدی (عج)، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، طاهره زرعی چیان مدیر پرستاری، مهندس رضا رسولی سرپرست مدیریت دفتر فنی مجتمع، دکتر سحر قادری مسئول روابط عمومی، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، حسن رحیمی رئیس اداره امور اداری مجتمع و امیر رجبی رئیس دفتر ریاست و مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع و مهندس سمیه رباط میلی مسئول بهداشت محیط مجتمع به‌عنوان مهمان ویژه این نشست حضور داشتند.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *