محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

بیستمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

دکتر سید علی دهقان منشادی: باوجود کار تیمی قوی همکاران مجتمع هیچ مانعی برای رشد و پیشرفت نیست

در جلسه این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به موضوعات مربوط به اجرای نرم‌افزار شفا و مسائل رفاهی فراگیران پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، بیستمین جلسه تیم رهبری و مدیریت این مرکز یک‌شنبه 10 مهر 1401 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، معاونان و مدیران پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی و روسای بیمارستان‌ها در سالن شورای ریاست برگزار شد.

رئیس مجتمع با مروری بر مهم‌ترین رخدادهای پروژه HIS جدید از طراحی تا پیاده‌سازی و اجرای نهایی گفت: این بار هم دیدیم که باهم بودن، سعه‌صدر و تلاش متعهدانه ما را به نتایج خوبی می‌رساند. کاری را که می‌توانست چندین ماه طول بکشد ظرف 40 روز اجرا شد. بارش افکار مسئولان، کارشناسان و تمامی گروه‌های درگیر با برپایی جلسات منظم و استقرار قرارگاه HIS در ساختمان انستیتو کانسر سبب شد بسیاری از آسیب‌های احتمالی از قبل پیش‌بینی و برخی از آن‌ها در اجرای آزمایشی برطرف شود. اگرچه هنوز ایرادهایی هست ولی با همین توان برای رسیدن به شرایط مقبول و پایدار ثبت اطلاعات در نرم‌افزار شفا ادامه می‌دهیم.

دکتر دهقان ضمن قدردانی از مدیر و کارشناسان مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه و شرکت تیراژه، تلاش همکاران تیم فناوری اطلاعات مجتمع را مایه مباهات خواند.

وی با اشاره به لحظه آغاز رسمی ثبت اطلاعات در نرم‌افزار شفا افزود: این اتفاق قرار بود شب‌هنگام و در نخستین دقایق یکم مهر اتفاق بیافتد؛ زمانی که به تیم اجرایی ملحق شدم که با تمام قوا پای‌کار بودند صحنه بسیار زیبا و اثرگذاری بود و از بودن در کنار این عزیزان حس خوبی داشتم. بااینکه از لحظه خاموشی کامل کیان تک تا بالا آمدن نرم‌افزار شفا حدوداً یک ساعت طول کشید ولی وقتی در اورژانس اولین ثبت انجام شد لحظه‌ای بود که زحمات همه تیم، مسئولان، گروه فنی، اساتید و کاربران به نتیجه رسید و قابل‌تحسین است.

رئیس مجتمع با تشکر از تمامی گروه‌هایی که در راه‌اندازی نرم‌افزار شفا صبورانه تلاش کردند گفت: همیشه در مواجهه با تغییرات مقاومت‌هایی هست که قابل پیش‌بینی است ولی باوجود کار قوی تیمی همکاران مجتمع هرگز مانعی برای رشد نیست.

دکتر دهقان همچنین به مراسم آغازین سال تحصیلی جدید فراگیران پزشکی اشاره کرد و گفت: با کوشش همکاران معاونت امور دانشگاهی و حضور اساتید گروه‌های مختلف مجتمع در این مراسم فراگیران با ارکان آموزشی و اصول امور اداری، درمانی و رفاهی مجتمع که موردنیازشان هست آشنا می‌شوند. انتظار داریم با توجه به افزایش ظرفیت ورودی‌های جدید مسئولان دانشگاه در خصوص تامین شرایط رفاهی دانشجویان در تمهید امکانات لازم کمک کنند.

دکتر صالحی نیز در خصوص تغییرات محل آموزش بالینی فراگیران پزشکی گفت: با هماهنگی دانشکده پزشکی باید ساختاری تعریف شود تا همه ورودی‌های جدید از کانال ریاست مجتمع و معاونت امور دانشگاهی به بخش‌ها و گروه‌های تخصصی معرفی شوند.معاون امور دانشگاهی همچنین با اشاره به افزایش 40 درصدی دانشجویان پزشکی به مهم‌ترین چالش‌های رفاهی دانشجویان مجتمع پرداخت و گفت: به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش پزشکی کشور و دانشگاه برای ایجاد شرایط مناسب رفاهی فراگیران نیاز به حمایت داریم.

دکتر مقدم با قدردانی از صبوری و تعاون همکاران مجتمع در راه‌اندازی سامانه HIS جدید در خصوص برخی نقایص و اشکالات موجود توضیحاتی داد.

مهندس امیری ایجاد یک سرور پشتیبان برای دیتاهای موجود در سرور اصلی نرم‌افزار شفا را برای صیانت از اطلاعات بیمارستان و جلوگیری از خطرات احتمالی ضروری خواند و گفت: بر اساس تجربه این موضوع یکی از اولویت‌های ما بود که با پیگیری‌های مکرر انجام شد و خوشبختانه توانستیم نرم‌افزار شفا را از همان ابتدا با دو سرور بالا بیاوریم. در حال حاضر چالش ما با کلاینت‌هاست. نیاز است در طی سال سیستم‌های کامپیوتر جدیدی خریداری و جایگزین برخی سیستم‌های قدیمی شود. چون ضعف کلاینت ها، سرعت کار با نرم افزار شفا را کاهش خواهد داد.

مهندس خضری هم در خصوص انتقال داده‌ها از کیان تک به تیراژه و پیاده‌سازی فرآیندهای جاری بیمارستان در HIS جدید توضیحاتی داد و خاطرنشان کرد: ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا کمترین بحران متوجه کاربران محترم شود. اشکالات شناسایی‌شده نیز به‌تدریج در حین کار رفع خواهد شد. از صبر و همراهی همکاران متشکریم.

 

در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر سید روح‌الله میری رئیس انستیتو کانسر، دکتر عباس علی بخشی رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج)، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، محمدحسین امراللهی مدیر منابع انسانی، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، مهندس رسولی سرپرست مدیریت دفتر فنی، امیر رجبی رئیس دفتر ریاست و مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت و مهندس سامان خضری و مهندس مهدی امیری کارشناسان واحد فناوری اطلاعات به‌عنوان مهمان ویژه جلسه این هفته حضور داشتند.

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *