محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

سومین جلسه کارگروه اصلی پیاده‌سازی HIS جدید (تیراژه) در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

دکتر سید علی دهقان منشادی: برای هموار شدن مسیر اجرای HIS جدید بیمارستانی در مدت کوتاه نیاز است بروکراسی‌های اداری به حداقل برسد

در ادامه برگزاری جلسات عملیاتی اجرای سامانه اطلاعات بیمارستانی در بستر نرم‌افزار تیراژه، مسئولان و کارشناسان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص راهکارهای رفع چالش‌های مربوط به انتقال داده‌ها از سامانه قدیم به جدید، فرم‌های مربوط به بانک خون و بروکراسی‌های اداری خرید تجهیزات موردنیاز تبادل‌نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، سومین جلسه پیاده‌سازی HIS جدید (تیراژه) دوشنبه 31 مرداد 1401 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، مدیران و مسئولان حوزه‌های پشتیبانی و فناوری اطلاعات در سالن شورای ریاست برگزار شد.

رئیس مجتمع تاکید کرد: وقتی انجام کاری در سطح کلان با قید فوریت و در زمان محدودی باید انجام شود، انتظار می‌رود موانع ناشی از بروکراسی‌های اداری حذف یا به حداقل برسد تا مسیر اجرای آن در محیط هموارتر شود. باید با جدیت کار را شروع کنیم؛ ممکن است در حین کار با مسائلی هم مواجه شویم ولی طبعاً بسیاری از مشکلات ما هم با راه‌اندازی سامانه جدید اطلاعات بیمارستانی حل خواهد شد. این‌که دسترسی به پرونده‌های بیماران برای همه پزشکان آزاد است امکان خوبی است و باید از آن بهره برد. از طرفی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ما در ادامه مسیر، نسخه تحت وب نرم‌افزار جدید است.

وی در ادامه افزود: قرارگاه آموزش HIS جدید در صورت نیاز تا زمان تحویل کامل پروژه در سالن شورای ساختمان کانسر مستقر خواهد بود.

مهندس سورکی با اشاره به اقدامات حوزه معاونت پشتیبانی در تامین تجهیزات مربوط به راه‌اندازی HIS جدید مجتمع خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این خصوص مشکل خاصی نداریم و کارها طبق روال تعیین‌شده در حال پیگیری و انجام است. ولی در شروع برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، باید اجرای اولویت‌های برنامه، تسریع شود. البته هرچه انتقال داده‌ها از HIS قدیم به جدید بیشتر شود پاسخگویی به بیماران نیز بهتر خواهد بود.

دکتر نوید مقدم هم با اشاره به اهمیت دسترسی به سوابق دارویی و آزمایش‌های بیماران در نرم‌افزار تیراژه گفت: یکی از اولویت‌های ما انتقال اطلاعات مربوط به آزمایش‌های بیماران از نرم افزار کیان تک به تیراژه است.

وی در ادامه افزود: با توجه به این‌که طبق پیش‌فرض، نرم‌افزار تیراژه امکان دسترسی به پرونده بیماران را بر اساس تفکیک گروه‌های تخصصی مربوطه ندارد، در ابتدای کار همه پزشکان به پرونده بیماران دسترسی خواهند داشت. با توجه به جدول زمان‌بندی ما سه فاز تحلیل فرآیند، آموزش کاربران و اجرای آزمایشی را داریم که در هر مرحله اشکالات شناسایی و بازخوردهای لازم برای رفع آن به دانشگاه و شرکت تیراژه اعلام خواهند شد. فرضمان بر این است که برای جلوگیری از هرگونه اختلالی در روند جاری فعالیت‌های مبتنی بر HIS، در بیمارستان، قابلیت‌هایی را که تا این لحظه در سامانه قبلی قابل انجام بود از شرکت تیراژه بخواهیم و بحث ارتقا و بهبود فرآیندها را در گام‌های بعدی پیگیری کنیم.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *