محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

ششمین جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

دکتر سید علی دهقان منشادی: بومی‌سازی مدل‌های موفق جهانی مدیریت بحران به پیشبرد برنامه‌های ایمن‌سازی بیمارستان سرعت می‌بخشد

رئیس مجتمع در جلسه این هفته کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با محوریت ایمن‌سازی سازه‌ها و تجهیزات بر پاک‌سازی کامل تمامی پله‌های خروج اضطراری این مرکز تا اواخر هفته آتی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ششمین جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای مجتمع در محور ایمن‌سازی سازه‌ها و تجهیزات بیمارستانی پنج‌شنبه 30 تیرماه 1401 و با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، فریده اسد زاده دبیر کمیته بحران و مدیران و کارشناسان معاونت‌های مجتمع در سالن شورای ریاست برگزار شد.

دکتر دهقان بر پاک‌سازی تمامی مسیرهای پله‌های خروج اضطراری ساختمان‌های مجتمع حداکثر تا اواخر هفته آتی تاکید کرد و در خصوص نحوه دسترسی افراد به کلید درب‌های راهروهای منتهی به پله‌های فرار در مواقع بحران گفت: یکی از مدل‌های جهانی که در مدیریت بحران با توجه به اهمیت زمان به‌منظور تسهیل و تسریع دسترسی افراد به راه‌های خروج تدبیر شده، طراحی باکس‌های مخصوص شیشه‌ای برای کلیدهاست تا هنگام وقوع حادثه نزدیک‌ترین افراد در محل بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. ما نیز باید با در نظر گرفتن حاشیه‌های امن لازم با همفکری مدیریت‌های حراست، پرستاری و روسای امور عمومی ساختمان‌ها محل‌های مناسبی برای استقرار جعبه کلیدهای اضطراری در بخش‌ها تعبیه کنیم.

دکتر اورندی در این جلسه با اشاره به بازدید اخیر معاونان درمان و پشتیبانی مجتمع از ساختمان بیمارستان امام خمینی (ره) پیشنهاد‌هایی برای اصلاح نقاط ناامن و باز کردن پله‌های خروج اضطراری ارائه کرد.

مهندس سورکی با اعلام رضایت از روند پیشرفت برنامه‌های ایمن‌سازی مجتمع گفت: با توجه به اهمیت موضوع و تاکید حوزه ریاست دانشگاه با تشکیل جلسات منظم کمیته بحران مجتمع کارها در حوزه‌های مختلف به‌سرعت در حال پیگیری است، ولی در انتخاب شرکت‌های پیمانکار به دلیل برخی محدودیت‌های ناشی از بروکراسی اداری سرعت اجرای عملیات عمرانی و خرید تجهیزات مربوطه تا حدی کاهش می‌یابد که پس از طی مراحل قانونی، پروژه‌های مصوب شده به‌زودی آغاز خواهند شد.

مهندس رضا قدیم خانی ضمن توضیح در خصوص اقدامات مدیریت دفتر فنی مجتمع در ایمن‌سازی زیرساخت‌های تأسیساتی و تامین ذخایر انرژی از شروع بازدیدهای کارشناسان سازمان آتش‌نشانی منطقه باهدف ارائه راهکارهای ایمنی ممکن خبر داد.

فریده اسد زاده در جلسه این هفته گزارشی از روند پیشرفت مصوبات جلسات پیشین و بازدیدهای محیطی انجام‌شده ارائه کرد و در خصوص تاکید مدیریت حوادث دانشگاه مبنی بر تعیین کدهای مربوطه به حوادث تأسیساتی و عملیات سایبری و شیمیایی و همچنین لزوم ایجاد جان‌پناه مناسب در پشت‌بام‌های مجتمع توضیحاتی داد.

 

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *