محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

دهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1400

دکتر سید علی دهقان منشادی: تعامل و همکاری جهادی سازمان‌های بیمه‌گر با دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها در تسهیل و پیشبرد پروژه نسخه‌نویسی الکترونیکی ضروری است

در جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ضمن بررسی مراحل پیشرفت پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک به موضوعاتی چون وضعیت پرداخت اضافه‌کاری کارکنان، اصلاح توزیع نیروی انسانی و توسعه درآمدزایی در این مرکز پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت این مرکز شنبه 27 آذر 1400 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، معاونان و مدیران پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی، روسای بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، ولی‌عصر (عج) و انستیتو کانسر و مشاور رئیس مجتمع در امور بهبود و توسعه در سالن شورای ریاست برگزار شد.
دکتر دهقان همکاری و تعامل سازمان‌های بیمه‌گر را در تسهیل و پیشبرد هرچه بهتر پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک بسیار مهم و ضروری خواند و افزود: این پروژه طبق برنامه زمانی اعلام‌شده از اول دی‌ماه در مجتمع اجرا خواهد شد و یادمان باشد هدف اصلی ما، حفظ ایمنی و ارتقای رضایت‌مندی بیماران است. اجرای این برنامه ملی نیاز به حضور جهادی تمامی سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط دارد و نباید فشار آن تنها بر دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی باشد.

وی بر لزوم بازنگری و اصلاح توزیع نیروهای انسانی در این مرکز تأکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد در چینش نیروهای انسانی سطوح مختلف، عدم توازن داریم. نیاز است به ورود و خروج نیروها نظم بدهیم و اشکالات گذشته را به‌تدریج اصلاح کنیم. بعلاوه باید دقت کنیم در برخی از بخش‌ها مانند اورژانس، برنامه‌ریزی نیروها باید به‌گونه‌ای باشد که کمبود نیروی خدمات نداشته باشیم.
رئیس مجتمع همچنین در بحث درآمدزایی گفت: اگرچه تعرفه خدمات، پرداخت پلکانی و مالیات، خارج از حوزه تصمیم‌گیری بیمارستان است، ولی می‌توانیم با مداخله مناسب در اموری چون تعیین تکلیف به‌موقع بیماران برای کاهش مدت اقامت، حضور بیشتر اساتید و تقویت آموزش فراگیران و توسعه صنعت گردشگری سلامت (IPD) سبب کاهش هزینه می شود و به افزایش درآمد کمک کنیم.
مهندس سورکی با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه نسخه الکترونیک، اقدامات انجام‌شده در تأمین زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موردنیاز و مهم‌ترین چالش‌های احتمالی بر یکسان‌سازی کدینگ دارویی سامانه‌های سازمان‌های بیمه‌گر با سامانه مکسا تأکید کرد و افزود: اغلب طرح‌های جدید در آغاز با مقاومت‌هایی روبه‌رو هستند ولی با آموزش و افزایش مهارت‌ها و آگاهی افراد، به‌مرور همراهی‌ها بیشتر و مسیر هموارتر می‌شود. با تمام تفاسیر و مسائلی که در آماده‌سازی و اجرای این طرح مواجهیم، باید گفت در این مدت کوتاه موج خوبی از همکاری گروه‌های مختلف ایجادشده و باید با همین انرژی، همه کمک کنیم تا برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک با کمترین چالش اجرا شود.
وی در ادامه گفت: برخی از هزینه‌های مجتمع غیرقابل‌اجتناب است ولی این مرکز ظرفیت‌های خوبی برای افزایش درآمد دارد که باید در مورد آن برنامه ریزی کرد.
دکتر علیرضا کاظمینی در این جلسه به نوع بیماران مراجعه کننده به مجتمع و تاثیر آن بر گردش تخت اشاره کرد و گفت: بیماران ما عمدتاً پیچیده و پرخطر هستند و اگرچه ضریب اشغال تخت در مجتمع بالاست ولی ماندگاری بیماران زیاد است و از طرفی موضوع تعرفه گلوبال برای اعمال جراحی در این مرکز با توجه به نوع بیمارانش منجر به کاهش قابل‌توجه درآمد ما نسبت به سایر بیمارستان ها می‌شود.
دکتر علی اعتمادیان با اشاره به اهمیت شناخت عوامل سیستمی تاثیرگذار بر افزایش تعاملات داخلی و درآمدزایی گفت: باید به این نکته فکر کنیم که با رفع چالش‌های بیرونی فعلی که عمدتاً در بحث پرداخت‌های پرسنلی است، برای جلب همکاری پزشکان و کارکنان و درآمدزایی بیشتر چه موانعی در داخل سیستم وجود خواهد داشت. مثلاً برای پزشکی که مایل است تعداد عمل جراحی بیشتری داشته باشد، چه تمهیدی ببینیم که با معضل کمبود تخت مواجه نشود و مسیر همکاری بیشتر، مهیا شود.
در این جلسه همچنین محمدحسین امراللهی گزارشی از بررسی‌های کارشناسی مدیریت منابع انسانی در خصوص پرداخت‌های اضافه‌کاری واحدهای مختلف در هشت‌ماهه اول سال جاری ارایه کرد.
در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر علی اعتمادیان مشاور در امور بهبود و توسعه، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر عباس علی بخشی رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج)، دکتر حبیب‌الله محمود زاده رئیس انستیتو کانسر، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر علی گنجعلیخان مدیر درمان، دکتر سید علی مؤمنی رئیس امور پژوهشی و فناوری، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، محمدحسین امراللهی مدیر منابع انسانی، مصطفی مرادی دلیر مدیر پشتیبانی و امیر رجبی مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) حضور داشتند.

خبرنگار: نجمه باهو 

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *