محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

در برنامه زنده خبری تیتر امشب

دکتر صادق نیت: هر تلاشی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در کشور و به‌ویژه تهران در کاهش مرگ‌ومیر موج پنجم کمک‌کننده است

دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در ارتباط تصویری برخط با برنامه تیتر امشب شبکه 6 سیما به وضع فعلی مراجعات و بستری بیماران کرونا در این مرکز و نگرانی‌های موجود اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دوشنبه اول شهریور 1400 دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع در گفت‌وگوی زنده اینترنتی با برنامه تیتر امشب شبکه 6 سیما که به بررسی زوایای مختلف بیماری کرونا اختصاص داشت، با اشاره به روند مراجعات بیماران کووید به این مرکز، وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) را نسبت به هفته گذشته باثبات‌تر اعلام کرد و افزود: در چهار پنج روز اخیر افزایش خاص را در مراجعات حضوری بیماران کووید نداشتیم؛ اگرچه کماکان ضریب اشغال تخت روزانه بیمارستان 100 درصد است و در حال حاضر دو برابر ظرفیت تخت‌های بستری در اورژانس بیمار داریم.

رئیس مجتمع در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش نیاز بیماران بستری کرونا در این مجتمع به خدمات بخش‌های مراقبت ویژه و احتمال بالا رفتن تعداد فوتی‌های کرونا در روزهای آتی تصریح کرد: به نظر می‌رسد تنها راهکار مقابله به این بحران تداوم اقدامات پیشگیرانه دولت در سطح جامعه و به‌کارگیری تجربیات موفق گذشته است. وقتی بیماران کرونا بدحال‌تر می‌شوند ماندگاری آن‌ها در بخش‌های بستری بیشتر و ترخیص بیماران کمتر می‌شود، درنتیجه در روزهای آینده عملاً تخت کافی برای پذیرش بیماران جدید نخواهیم داشت.

وی بیمارستان‌ها را انتهای خط مقابله با کرونا خواند و گفت: نتیجه‌بخش بودن یا نبودن این اقدامات در بیمارستان‌ها باید جمع شود. این در حالی است که ما الآن امکان پذیرش بیماران بیشتر را نداریم و لازم است اقدامات پیشگیرانه برای کمک به کاهش تعداد مراجعات کرونا با جدیت بیشتری صورت گیرد. هر تلاشی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در کشور و به‌ویژه تهران در کاهش مرگ‌ومیر موج پنجم کمک‌کننده است.

کلمات کلیدی
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *