محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

هم‌اندیشی مسئولان معاونت امور دانشگاهی و رابطین آموزشی بخش‌های بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

دکتر محمدرضا صالحی: توازن و تعادل جاذبه و دافعه از جلوه‌های کمال آموزش فراگیران است

معاون امور دانشگاهی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در نشست رابطین آموزشی بخش‌های این مرکز بر لزوم توجه به مستندسازی دقیق جلسات آموزشی گروه‌های تخصصی و مداخلات مناسب اساتید بر نحوه عملکرد بالینی فراگیران تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) اولین نشست مسئولان معاونت امور دانشگاهی با رابطین آموزشی بخش‌ها و گروه‌های تخصصی، سه‌شنبه 21 تیر 1401 با حضور دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر سید هادی کلانتر مدیر امور آموزشی، دکتر سید علی مؤمنی مدیر امور پژوهشی و فن‌آوری و جمعی از اساتید گروه‌های تخصصی و رابطین آموزشی بخش‌های بالینی باهدف اعتلای کیفیت آموزش فراگیران، ایجاد هماهنگی‌های لازم و رفع چالش‌های موجود در تالار اجتماعات مرکز تصویربرداری برگزار شد.

دکتر صالحی با تاکید بر مستندسازی جلسات آموزشی بخش‌ها گفت: تعیین دبیر برای جلسات آموزشی بخش‌ها و تدبیر برای ثبت دقیق آن‌ها هم برای گروه و هم برای اعتباربخشی آموزشی مجتمع مفید است. حیف است این‌همه ژورنال کلاب های آموزشی و نشست‌های علمی بین بخشی که در آرشیو اقدامات آموزشی مجتمع ثبت و نگهداری نشود.

معاون امور دانشگاهی در ادامه افزود: مهم است رابطین آموزشی بخش‌ها با همفکری اساتید روزهای ملی و جهانی مرتبط با رشته‌های تخصصی مربوطه را به این معاونت اعلام کنند تا در تقویم جامع فرهنگی مجتمع ثبت شود.

وی بابیان این نکته که آموزش به بیمار در دو سطح پزشکی و پرستاری مورد ارزیابی است تصریح کرد: آموزش‌های پرستاری از مسئولیت‌های پزشکان در این حوزه نمی‌کاهد و باید به آن دقت شود.

دکتر صالحی توازن و تعادل جاذبه و دافعه در آموزش فراگیران را مهم خواند و گفت: باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که تفاوت میان عملکرد خوب و بد فراگیران در ارتباط با بیماران نمود بیشتری پیدا کند. در بحث کمیته انضباطی هم سعی بر این است تا حد امکان مسائل قبل از طرح در دانشکده پزشکی، با نظر اساتید بخش‌ها در داخل مجتمع بررسی و حل شود.

دکتر کلانتر در این جلسه با اشاره به اهمیت اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها و چک‌لیست‌های مربوطه در خصوص سنجه‌هایی چون آموزش اخلاق پزشکی، پزشکی قانونی، اچ-ایندکس نویسی، آموزش به بیمار و نسخه الکترونیک توضیحاتی داد و در ادامه افزود: مستندسازی پرونده‌های بیماران از شایع‌ترین چالش‌های مشترک میان بخش‌هاست و به جد موردتوجه و پایش معاونت‌های امور دانشگاهی و درمان مجتمع است؛ چراکه از جنبه‌های مختلفی مثل کسورات بیمه‌ای، پزشکی قانونی و اعتباربخشی بر عملکرد بیمارستان، اثرگذار است.

مدیر آموزشی مجتمع همچنین به تبیین برخی الزامات مجتمع در بحث مشاوره‌ها، ثبت شرح اعمال جراحی و راه‌اندازی فرآیند آموزش‌های بدو ورود به فراگیران و بیماران پرداخت و از رابطین آموزشی بخش‌ها خواست تا برنامه‌های آموزشی خود را برای درج در تقویم جامع آموزشی مجتمع باهدف تقویت آموزش‌های بین گروهی اعلام کنند.

وی با توصیه به ایجاد ارتباطات مؤثر بین اساتید و فراگیران گفت: باید با آغوشی باز به نقدهای سازنده دستیاران و دانشجویان در مسیر ارتقای آموزش و رفع چالش‌های آنان گوش بسپاریم. به نظر می‌رسد تعیین نمایندگانی در گروه‌ها برای تحکیم پل ارتباطی اعضا، بیان و رفع مسائل موجود کمک‌کننده است.

دکتر مریم مهرپویا مسئول مجازی‌سازی آموزش مجتمع در این جلسه با توضیح در خصوص مزایای Micro-Learning گفت: اقداماتی در معاونت امور دانشگاهی مجتمع در تولید محتواهای آموزشی خرد برای دانشجویان آغازشده که تداوم و توسعه آن، نیازمند همکاری گروه‌های مختلف تخصصی است.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *