محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

ششمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1402

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بر هوشمند سازی دقیق آمار غذای بیماران و کارکنان تأکید کرد

در نشست اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارشی از وضعیت تغذیه این مرکز موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ششمین نشست اعضای تیم رهبری و مدیریت این مرکز در سال جدید، دو‌شنبه 25 اردیبهشت 1402 با حضور دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، معاونان پشتیبانی و امور دانشگاهی، روسای بیمارستان‌ها و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در ابتدا جعفری مسئول واحد تغذیه مجتمع گزارشی از وضعیت تغذیه، رزرواسیون غذا، اهم چالش‌ها و اقدامات اصلاحی این واحد ارائه کرد و گفت: درواقع واحد تغذیه مجتمع به مدیریت خدمات غذایی و تغذیه بالینی تقسیم می‌شود که در قسمت مدیریت خدمات غذایی 9 کارشناس ارشد و PHD تغذیه در دو شیفت کاری از 6:30 صبح تا 21 شب مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: روزانه حدود 10 هزار پرس غذا شامل (صبحانه، میان وعده، ناهار و شام) درمجتمع تهیه و توزیع می‌شود.
در ادامه جعفری با اشاره به فعالیت‌های روزانه واحد تغذیه مجتمع گفت: تهیه 2 منوی غذایی برای بیماران معمولی، تهیه 4 منو غذایی برای بیمار رژیمی، تهیه ماده گاواژ به‌صورت جداگانه، ارائه 2 میان وعده برای بیماران دیابتی، زنان باردار، ساماندهی رزرواسیون و صدور کارت غذا، تهیه آمار ماهیانه کارکنان و بیماران و ثبت‌نام آن‌ها در نرم‌افزار تغذیه، تهیه صورت‌وضعیت غذا و... ازاهم فعالیت‌هایی است که به‌صورت روزانه در این واحد انجام می‌شود.
در ادامه دکتر اینانلو با تأکید بر بهبود اجرای فرآیندها در سطح مجتمع گفت: باید فرهنگ‌سازمانی و همچنین احساس مسئولیت در بین کارکنان تبلور یابد تا با ارائه آموزش‌های لازم چالش‌های موجود درمجتمع هر چه سریع‌تر مرتفع شود.
رئیس مجتمع برداشتن آمار دقیق اساتید، دستیاران، کارکنان و بیماران به‌صورت روزانه و تهیه غذا بر اساس آمار تأکید کرد.
دکتر سورکی با اشاره به عملکرد خوب واحد تغذیه مجتمع گفت: واحد تغذیه مجتمع عملکرد بسیار خوبی داشته به‌ویژه در یک سال گذشته با نظارت دقیق واحد تغذیه آمار پرتی غذا تا حد بسیاری کاهش پیداکرده است که جای بسی تقدیر دارد و امیدواریم که این روند همچنان ادامه‌دار باشد.
معاون پشتیانی مجتمع بابیان این نکته که رضایتمندی بیماران و کارکنان در خصوص وعده‌های غذایی برای ما بسیار مهم است گفت: بهتر است سیستم حضوروغیاب کارکنان به سیستم غذایی ارتباط داشته باشد تا آمار دقیق‌تری برای تهیه غذا احصا شود و میزان دورریز وعده‌ها به حداقل خود برسد.
در ادامه دکتر صالحی ضمن تشکر از خدمات و همکاری خوب معاون پشتیبانی و واحد تغذیه مجتمع در خصوص بهسازی و کیفیت خوب غذای سالن غذاخوری اساتید و دستیاران این مرکز گفت: در این مدت پیگیری‌ها و خدمات شایانی در خصوص کیفیت غذا و بهسازی سالن غذاخوری اساتید و دستیاران توسط حوزه پشتیبانی و تغذیه مجتمع انجام‌شده که موجب رضایتمندی اساتید و دستیاران این مرکز نسبت به قبل شده است که جای تشکر دارد البته در این حوزه برخی چالش‌های فرآیندی وجود دارد که با بررسی آمار دقیق این مسائل در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.
اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی مجتمع بابیان اینکه غذا یکی از چالش‌های مهم و اساسی معاونت توسعه دانشگاه است گفت: با توجه به تورم و افزایش قیمت مواد غذایی در جامعه تهیه و تولید غذا جز مسائلی است که باید در سطح کلان تصمیم‌گیری شود.
همچنین در این جلسه اعضا راهکارها و پیشنهاداتی در خصوص مرتفع شدن چالش‌های واحد تغذیه مجتمع ارائه کردند.
دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر سید روح‌الله میری رئیس انستیتو کانسر، دکتر زهرا پناهی رئیس بیمارستان ولیعصر (عج)، طاهره زرعی چیان مدیر پرستاری، محمدحسین امراللهی مدیر منابع انسانی، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی و امیر رجبی رئیس دفتر ریاست و مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و هایده جعفری میناب مسئول واحد تغذیه مجتمع به‌عنوان مهمان ویژه این نشست حضور داشتند.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *