محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

قدردانی از زحمات کمیته ترخیص کووید مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در بحران امیکرون

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره): ثبت و حفظ دستاوردهای ارزشمند بزرگ‌ترین مرجع آموزشی، پژوهشی درمانی کشور در پاندمی کووید 19 یک وظیفه بسیار مهم است

با حضور رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از خدمات ارزنده کمیته ترخیص کووید مجتمع در دوران موج ششم کرونا قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در جلسه‌ای که یکشنبه 22 اسفند 1400 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، دکتر ملیحه حسن نژاد، دکتر فرشته غیاثوند، دکتر سارا قادرخانی و دکتر محسن میدانی اعضای هیئت علمی گروه بیماری های عفونی، دکتر آرش سیفی مسئول واحد کنترل عفونت، دکتر نسیم خواجوی هیئت‌علمی گروه داخلی، دکتر محمد افضلی مقدم رئیس بخش اورژانس، دکتر مریم عدالتی فرد هیئت علمی گروه بیماری های ریه، دکتر مهین جعفری هیئت علمی گروه بیهوشی، مریم پوروهابی سوپروایزر مدیریت تخت، فاطمه صدخسروی سوپروایزر و ابوالفضل ثباتی کارشناس ارشد پرستاری در سالن شورای ریاست برگزار شد، از زحمات کمیته ترخیص کووید مجتمع در موج امیکرون قدردانی کرد.

دکتر دهقان با اشاره به آمار مراجعین مجتمع در پیک امیکرون گفت: نسبت بیماران بستری به کل مراجعین امیکرون مجتمع در پیک ششم کمتر از 10 درصد بود درحالی‌که این نسبت در پیک دلتا به 35 درصد هم رسیده بود. درعین‌حال با توجه به قدرت سرایت بیشتر سویه امیکرون در مقایسه با سویه‌های قبلی کرونا، شاهد درگیری بیماران بستری غیرکرونای مجتمع به ویروس امیکرون بودیم و مهم‌ترین چالش درمان این بیماران، بیماری‌های زمینه‌ای آنان بود. ازاین‌رو در همان ابتدای موج ششم با تشکیل کارگروه کووید و همفکری اساتید و روسای محترم بخش‌ها با اجرای راهکارهای عملیاتی نظیر فعال کردن این کمیته و ایزولاسیون مناسب بیماران، همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تسریع واکسیناسیون درنهایت توانستیم این پیک را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه افزود: در پیک امیکرون حداکثر اشغال تخت بستری کووید در بدترین حالت به 199 تخت رسید ولی در پیک دلتا این عدد به بالای 500 تخت رسیده بود. خوشبختانه در این پیک بیشتر از دو الی سه هفته در قله قرار نداشتیم و می‌توان گفت در سراشیبی پیک ششم هستیم؛ و با توجه به مرجعیت علمی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در حوزه درمان و آموزش پزشکی و الگوپذیری سایر مراکز درمانی از دستاوردهای ارزشمند آموزشی، پژوهشی و درمانی این مرکز باید تجربیات اندوخته بخش‌های مختلف مجتمع از ابتدای پاندمی تاکنون در حوزه‌های مختلف به‌دقت مستند و برای استفاده آیندگان حفاظت شود.

 رئیس مجتمع در بخشی از بیانات خود به بخشنامه‌های بالادستی در پیک‌های قبلی اشاره کرد و گفت: تشکیل و فعال کردن کمیته ترخیص در این پیک با توجه به شرایط یادشده، کمک قابل‌توجهی به تسریع گردش تخت‌های بیمارستان و پیشگیری از کاهش روند ارائه خدمات درمانی به بیماران کرد.

در پایان دکتر دهقان از زحمات ارزنده تمامی گروه‌های درگیر در بحران امیکرون اعم از معاونت درمان، معاونت پشتیبانی، معاونت امور دانشگاهی، کادر پرستاری، اساتید گروه عفونی، داخلی و ... قدردانی کرد.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *