محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

سومین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در سومین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص محورهای سنجه استاندارد اعتباربخشی حقوق‌گیرنده خدمت و پوشش حرفه‌ای کارکنان بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، سومین جلسه کمیته  اخلاق بالینی مجتمع سه‌شنبه 31 خرداد 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر احمدعلی نوربالا رئیس بخش روان‌تنی، دکتر مصطفی محمدی رئیس ICU جنرال، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر مرتضی دارایی رئیس دفتر امور فراگیران، سید ابراهیم میرخانی مسئول مجمع خیرین سلامت، دکتر غلام‌حسین رحیمی کارشناس رسیدگی به شکایات، دکتر شهرام صمدی، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، فاطمه حمیدی فر مسئول ایمنی بیمار، امیر رجبی مسئول بهبود کیفیت ،  خدیجه آسترکی مسئول مددکاری و علی قلی نژاد کارشناس رسیدگی به شکایات در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.
این جلسه با پیگیری مصوبات جلسات گذشته آغاز شد، سپس زابلی زاده کارشناس بهبود کیفیت مجتمع  گزارشی  در خصوص محورهای  سنجه استاندارد  اعتباربخشی  حقوق‌گیرنده خدمت ارائه کرد و گفت: کمیته اخلاق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مصوبات آن می‌تواند برای بیمارستان مهم و اثربخش باشد.
وی  با اشاره به  سنجه تأمین تسهیلات برای گیرنده خدمت گفت: درواقع  10 سنجه  مربوط به  تسهیلات گیرنده خدمت است و 4 سنجه  هم مربوط به احترام گیرنده خدمت می‌باشد  که  8  سنجه از این سنجه ها سطح یک  و مهم می باشند.
 دکتر اورندی  معاون درمان مجتمع  ضمن بیان توضیحاتی در خصوص  نحوه دسترسی بیمار و همراه به پزشک معالج و اعضای اصلی گروه پزشکی  گفت: به‌منظور دسترسی بیمار و همراه  با پزشک معالج بهتر است زمان و مکان  آن مشخص  شود تا  پزشک معالج و اعضای اصلی گروه پزشکی بدون  هیچ دغدغه‌ای با بیمار و همراه  در خصوص فرآیند درمان  صحبت کند.
وی در خصوص حضور همراه  در زمان ویزیت  بیمار گفت: حضور همراه بیمار در هنگام ویزیت  باعث ازدحام و  اختلال در  فرآیند ویزیت خواهد شد و همچنین  ممکن است  بسیاری از همراهان اطلاعات پزشکی را ندانند و باعث اضطراب و تشویش آن‌ها شود.
دکتر اورندی تأکید کرد با توجه به اینکه هر بخش خصوصیات خاص خودش را دارد باید با نظر رئیس و شرایط آن بخش نحوه دسترسی بیمار و همراه  مشخص و به هر نحو ممکن به همراهان اطلاع‌رسانی  شود.
وی تأکید کرد فقط همراه درجه‌یک بیمار و با صلاحدید بیمار  اجازه دریافت  اطلاعات بیمار را دارد و ما به لحاظ اخلاقی  اجازه نداریم اطلاعات بیمار را به هرکسی بدهیم.
معاون درمان مجتمع  تصریح کرد: در راستای تأمین حداقل‌ها باید فرآیندها را تسهیل کنیم و برای این منظور باید از حالت سنتی به سمت  الکترونیکی پیش رویم تا مستندسازی هم  بهتر شود.
دکتر اورندی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص  نحوه دسترسی  بهتر بیمار و همراه به پزشک معالج و اعضای اصلی گروه پزشکی  با توجه به پیشنهادهای ارائه‌شده  باید به‌صورت پایلوت 1 الی 2 بخش  مورد ارزیابی قرار گیرد.
دکتر نوربالا گفت:  درواقع هم اخلاقی و هم قانونی است که بیمار و همراه بیمار در خصوص روند درمان و یا تشخیص بیماری‌شان از پزشک معالج و یا اعضای اصلی گروه پزشکی  سؤالات خود را مطرح کنند  و وظیفه ما است که تسهیلات آن را با نظر روسای بخش‌ها  فراهم کنیم.
همچنین در این جلسه راهکارها و پیشنهاد‌هایی در خصوص نحوه دسترسی بهتر بیمار و همراه به پزشک معالج  و پوشش حرفه‌ای کارکنان  ارائه شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *