محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

سومین جلسه کمیته تغذیه بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

با حضور معاونان پشتیبانی و درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در جلسه کمیته تغذیه بالینی در خصوص آیین‌نامه داخلی این کمیته و روند پیشرفت مصوبات جلسات قبل تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) سومین جلسه کمیته تغذیه بالینی مجتمع پنج‌شنبه 24 شهریور 1401 با حضور مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر علی گنجعلیخان مدیر درمان، محمدحسین امراللهی مدیر منابع انسانی، پرستو آریاملو مدیر امور پرستاری، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، دکتر ملک احمدی دبیر کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

مهندس سورکی همکاری پزشکان و پرستاران در ارائه خدمات تغذیه بالینی به بیماران بستری را ضروری دانست و افزود: با توجه به علاقه و آمادگی کامل تیم تغذیه بالینی، گسترش همکاری درمانگران با کارشناسان واحد تغذیه علاوه بر کمک به اثربخشی درمان بیماران می‌تواند هم‌زمان منجر به توسعه منابع مالی مجتمع شود. انتظار می‌رود همکاران با جدیت بیشتری به آن نگاه کنند.

معاون درمان مجتمع با تاکید بر نقش موثر مشاوره‌های تغذیه بالینی در فرآیند درمان بیماران در خصوص نحوه برگزاری جلسات کمیته‌های خدمات غذایی و تغذیه بالینی مجتمع گفت: نظر به گستره فعالیت‌ها و آمار بالای بیماران بستری در این مرکز و همچنین اهمیت، تعدد و تنوع موضوعات هر دو حوزه، باوجود یکی بودن اعضای اصلی هر دو کمیته، ضروری است مسائل مربوطه در دو کمیته مجزا پیگیری شود.

دکتر گنجعلیخان هم مباحث تغذیه بالینی را وسیع الطیف و بسیار مهم خواند و گفت: هدف این است که حضور متخصصین تغذیه در بالین بیماران به روند درمانشان کمک کند. باید تا جایی به این موضوع پرداخته شود که جزو اولویت‌های تیم درمان قرار گیرد. از طرفی لازم است بررسی عملکرد و رسیدگی به امور ساماندهی آشپزخانه و خدمات غذایی مجتمع از تغذیه بالینی منفک شده و در کمیته‌های مجزایی بررسی شود.

مدیر درمان مجتمع همچنین ایجاد امکان دسترسی به فرم‌های ارزیابی تغذیه بالینی در HIS را گام مهمی در تقویت و توسعه این حوزه دانست و گفت: ما باید به سمت الکترونیکی کردن فرم‌های پرونده‌ها حرکت کنیم. برخی از فرم‌های پرونده‌های بستری از رویکرد قانونی و بیمه‌ای الزامی است و برخی دیگر ازنظر درمانی و فرآیندهای داخلی بیمارستان موردتوجه است. با هوشمند سازی طراحی این فرم‌ها در سامانه اطلاعات بیمارستانی به‌عنوان گلوگاه‌های ورود به مراحل بعدی و تکمیل ثبت پرونده می‌توان از هزینه‌های گزاف چاپ و کاغذ پیشگیری و عملکرد گروه‌های تخصصی را در ارائه درخواست مشاور ه های تغذیه برای بیماران رصد کرد.

دکتر ملک احمدی در این جلسه با ارائه گزارشی از مراحل پیشرفت مصوبات جلسات قبل در خصوص مهم‌ترین چالش‌های این واحد توضیحاتی داد.

مهین یوسفی کارشناس بهبود کیفیت مجتمع نیز ضمن تبیین آیین‌نامه و نحوه برگزاری جلسات کمیته تغذیه بالینی در سال 1400، تقویم و تواتر پیشنهادی در برگزاری جلسات کمیته‌های تغذیه بالینی و خدمات غذایی را برای اجماع نظر حاضرین جلسه مطرح کرد.

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *