محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

سومین جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در سومین جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) مهم‌ترین چالش‌های این حوزه موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، سه‌شنبه 3 خرداد 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، ماندانا معدنی رئیس پذیرش، آمار و مدارک پزشکی، فاطمه حمیدی فر مسئول و کارشناس هماهنگ‌کننده ایمنی، مریم اسداللهی مسئول ترخیص و همچنین تعدادی از کارشناسان حوزه مدارک پزشکی، پرستاری و آی تی مجتمع، سومین جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد. 
در ابتدا مصوبات جلسه گذشته موردبررسی قرار گرفت.
سپس معاون درمان مجتمع با اشاره به  گزارش‌های آماری در سامانه HIS گفت: گزارش‌های آماری باید بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در سامانه HIS به‌گونه‌ای باشد که نیازهای اطلاعاتی مسئولان را پاسخگو باشد.
دکتر اورندی تأکید کرد : پرونده‌های بیماران باید هر چه سریع‌تر به واحد مدارک پزشکی ارسال شود و  کارشناسان این واحد باید با نظارت مستمر بر فرآیندهای تعریف‌شده و آموزش نحوه ثبت صحیح اطلاعات و حساس سازی  پزشکان و منشی  بخش‌های مختلف به‌منظور کاهش زمان ارسال پرونده‌ها به مدارک پزشکی داشته باشند.
وی افزود: بررسی نواقص پرونده‌ها و مدارک به‌ویژه  در بخش استروک  باید به‌گونه‌ای باشد  که  واحد مدارک پزشکی  مجتمع به‌صورت روزانه  بخش را رصد کنند  و نواقص و آموزش‌های لازم  را به منشی ها بدهند  تا از  تأخیر در ارسال  پرونده‌ها  جلوگیری و نواقص در همان محل بروز رسانی شود.
معاون درمان مجتمع تصریح کرد: باید برای دستیاران جدیدالورود کارگاه‌های مدارک پزشکی  و همچنین پزشکی قانونی  گذاشته شود تا دستیاران در اول مسیر با انواع فرم‌ها آشنا شوند.
دکتر اورندی با اشاره به مبلغ ودیعه بیماران گفت: به‌منظور مشخص شدن  مبلغ ودیعه و همچنین نزدیک بودن این مبلغ با هزینه تمام‌شده  باید  همکاران واحدهای  بهبود کیفیت و مدارک پزشکی مجتمع سه بخش را به‌صورت  پایلوت هم ازنظر  عمل‌های شایعه و هم مدت‌زمان بستری در طی 6 ماه بررسی و مبلغ ودیعه آن‌ها را مشخص کنند.
ماندانا معدنی در خصوص نتایج  بررسی کمی و کیفی و  اشکالات ثبتی پرونده‌های بیماران  این مرکز توضیحاتی داد.
در این جلسه راهکارها و پیشنهاداتی برای الکترونیکی کردن پرونده‌ها و کارت‌های بستری ارائه و همچنین در خصوص مهم‌ترین چالش‌های این حوزه بحث و تبادل‌نظر شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *