محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

سومین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد مغزی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در جلسه کمیته مدیریت درمان استروک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارش آماری بیماران سکته حاد مغزی در تیرماه 1401 ارائه و روند پیشرفت مصوبات جلسات قبل بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) سومین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد مغزی دوشنبه 6 تیرماه 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدحسین حریرچیان رئیس بخش استروک، دکتر مژده قبایی مسئول واحد مدیکال بخش جامع استروک، دکتر آریوبرزن رحمتیان هیئت‌علمی گروه نورولوژی، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، معصومه صفرنیا نماینده معاونت درمان دانشگاه، رحمان نصراللهی رئیس امور عمومی بخش اورژانس، فاطمه حمیدی فر مسئول ایمنی بیمار و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

دکتر اورندی با اشاره به روند کاهشی آمار ترومبکتومی و تزریق RTPA مجتمع در تیرماه سال جاری گفت: برای تصمیم‌گیری و مداخله مناسب در این حوزه نیاز است آمار یکی دو ماه آینده مجتمع در مقایسه با بیمارستان فیروزگر و سینا به‌دقت رصد و عوامل موثر در این روند به‌درستی شناسایی شود.

دکتر قبایی کاهش آمار ترومبکتومی تیرماه را هشداری جدی خواند و گفت: باید دید علت این کاهش ناشی از چیست؟ این‌که آیا به مسائل اقتصادی مردم، مراجعه دیرهنگام بیماران و یا چالش‌هایی در اورژانس تهران برمی‌گردد نیاز به بررسی دقیق دارد. درهرحال موضوع مهمی است که باید برای مدیریت استروک در جامعه ریشه‌یابی و حل شود.

دکتر حریرچیان بابیان این نکته که مجتمع بیمارستانی امام خمینی و بیمارستان فیروزگر تنها مراکز ارائه‌دهنده خدمات فوق تخصصی ترومبکتومی در منطقه مرکزی تهران هستند افزود: اورژانس تهران باید با توجه به اهمیت موضوع، انتقال بیماران نیازمند به خدمات ترومبکتومی را از حالت جغرافیایی خارج کند. ازنظر علمی، اعزام بیماران استروک پس از تزریق TPA برای گرفتن خدمت ترومبکتومی به مرکز دیگر با توجه مخاطرات مسیر انتقال، غیر ایمن هست.

احد اکرمی نیز از تامین نیروی منشی از سوی مدیریت منابع انسانی دانشگاه خبر داد و افزود: در بحث نیروی بیمار بر و خدمات هم مجوز جذب در تعداد محدود گرفته‌شده که پس از طی مراحل اداری بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده به بخش‌ها اضافه خواهند شد. تا جایی که در توانمان هست برای اصلاح ساختارها تلاش می‌کنیم.

صفرنیا نماینده معاونت درمان دانشگاه در این جلسه با تاکید بر ضرورت بارگذاری کدهای تشخیصی در سامانه سپاس گفت: این موضوع از سوی معاونت درمان دانشگاه به جد موردتوجه است. ضررهای مالی ناشی از عدم ثبت صحیح اطلاعات خدمات درمانی انجام‌شده متوجه خود بیمارستان‌هاست.

در پایان این جلسه مهین یوسفی کارشناس بهبود کیفیت با توضیح در خصوص شرح وظائف کمیته استروک گفت: ابلاغ جدید اعضای کمیته برای حضور در جلسات سال جاری از سوی معاونت درمان مجتمع ارسال خواهد شد.

 

 

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *