محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

سومین جلسه کمیته مرگ‌ومیر و عوارض مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1402 برگزار شد

با حضور معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در جلسه کمیته مورتالیتی این مرکز، عوامل احتمالی و خطاهای فردی و سیستمی اثرگذار بر مرگ بیمار موردمطالعه، تحلیل و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، سومین جلسه کمیته مرگ‌ومیر و عوارض مجتمع یکشنبه 7 خرداد 1402 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر کسری کروندیان و دکتر بهنام بهبودی دو دبیر علمی این کمیته، دکتر محمد افضلی مقدم رئیس بخش اورژانس، دکتر شهاب رفیعیان رئیس اتاق عمل‌های ولیعصر (عج)، دکتر مصطفی محمدی رئیس ICU جنرال یک، دکتر فریناز موسوی مسئول پزشکی قانونی، دکتر مریم پرنیان مدیر نظارت بر درمان، طاهره زرعی چیان مدیر امور پرستاری، دکتر خدانظر خروشا مسئول فنی مجتمع، نیکو رمکی مسئول ایمنی بیمار، تیم درمانگر بیمار و سایر اعضا باهدف تحلیل ریشه‌ای علل (Root cause analysis- RCA) مرگ بیمار آقای 19 ساله با ترومای نافذ قلب در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در ابتدا کارشناس ایمنی بیمار به ارائه اطلاعاتی مربوط به فرآیندهای مراقبتی و درمانی انجام‌شده بر روی بیمار پرداخت.
در ادامه دکتر بهبودی به ارائه سؤالاتی از گروه‌های  درمانی مربوطه و بررسی روند درمانی بیمار از بدو ورودش به مجتمع پرداخت.
معاون درمان مجتمع ضمن بررسی موارد مطروحه گفت: در تروما ها به‌ویژه در ترومای نافذ قلب باید اقدامات درمانی به قید فوریت صورت پذیرد و همچنین از همه سرویس‌ها کمک گرفته شود و اگر سرویسی بیماری را قبول کرد باید همه جوانب آن را بپذیرد.
وی تأکید کرد: مهر نظام پزشکی برای تمامی فراگیران مانند یک مدال طلا بر گردن آن‌ها است که در قبال آن مسئولیت داشته و بایست وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند.
دکتر شیرزاد جراح قلب ضمن تقدیر از کادر پزشکی و پرستاری این مرکز گفت: با توجه به وسعت و گستردگی و همچنین بار مراجعان این مرکز از اقصی نقاط کشور اما کادر درمان شرایط را به‌خوبی مدیریت می‌کنند و باید از این افراد قدردانی و در صورت وجود مسئله و یا چالش بررسی‌های دقیق انجام شود.
دکتر حاجبی جراح عمومی گفت: در خصوص تروما ها جراح عمومی باید وظیفه را به عهده بگیرد و سریعاً خدمات درمانی لازم برای بیمار انجام دهد و با توجه به اینکه مجتمع یک مرکز چند تخصصی است می‌توان از دیگر گروهای تخصصی در سطح مجتمع مشورت گرفت و اقدامات درمان لازم برای بیمار انجام داد.
وی افزود: هنر جراح آن است که بیمار را در شرایط پایدار درمان کند نه اینکه بیمار به یک شرایط ناپایدار برسد و بعد اقدامات درمانی انجام شود.
دکتر موسوی با تأکید بر اهمیت مندرجات پرونده بیمار در محاکم قانونی گفت: پرونده بیماران باید شفاف، دقیق و خالی از هرگونه ابهام نوشته شود و درواقع در محاکم قانونی چیزی که ملاک قرار می‌گیرد همان پرونده بیمار است.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *