محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

سومین جلسه گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

سومین جلسه گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، با حضور اساتید برجسته گروه‌های مختلف پزشکی برای بررسی نکات کلیدی و آموزشی علت تورم گردن آقای 43 ساله همراه با ائوزینوفیلی ، موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، سومین جلسه گراند راند این مرکز چهارشنبه 26 مرداد 1401 با حضور دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی مجتمع، جمعی از اساتید پیشکسوت، اعضای هیئت‌علمی و فراگیران رده های مختلف و مدیران معاونت امور دانشگاهی در تالار شهید مجتمع برگزار شد. 
در این جلسه دکتر مرتضی دارایی هیئت‌علمی گروه داخلی جنرال، دکتر محمدرضا صالحی هیئت‌علمی گروه  عفونی ، دکتر محسن اسفندبد هیئت‌علمی گروه خون و انکولوژی ، دکتر عباس  تفاخری هیئت‌علمی گروه مغز و اعصاب به ارائه توضیحاتی  در خصوص  فرآیندهای  تشخیصی، درمانی و مراقبتی بیمار  با تورم گردن و ائوزینوفیلی پرداختند. ضمنا در این جلسه، روش ارائه به صورت تعاملی و با مشارکت فعال سایر اساتید حاضر در جلسه  در بحث انجام شد.
 در ابتدا دکتر دارایی ضمن ارائه اطلاعاتی مربوط به بیمار و فرآیندهای مراقبتی و درمانی انجام‌شده برای وی گفت: بیمار آقای 43 ساله با علائم تورم گردن و هایپرائوزینوفیلی  در حدود 24000 و درگیری سیستم اسکلتی – عضلانی که در  ارزیابی‌های اولیه هیچ علت زمینه‌ای همچون دارویی، آلرژیک ، عفونی و روماتولوژیک  پیدا نشد و نهایتاً  با توجه به شواهد 49 درصد ائوزینوفیل در نمونه مغز استخوان (bone marrow) بدون شواهد رایز قابل‌توجه بلاست و با توجه به EGFR منفی تشخیص (idiopathic HES) برای این بیمار مطرح شد.
وی افزود: در خصوص علل عفونی ناشی از ائوزینوفیلی و شرایط اقلیمی افزایش قابل‌توجه ائوزینوفیل ها در این بیمار موردنظر نبود.
در ادامه دکتر صالحی معاون امور دانشگاهی مجتمع ضمن تأکید بر حضور فعال اساتید و فراگیران  گروه‌های مربوطه در جلسات گراندراند مجتمع گفت: امیدوارم گروه‌های  مختلف بیمارستان توجه بیشتری به جلسات  گراندراند مجتمع داشته باشند تا  این جلسات باعث ارتقاء و تقویت علمی  و آموزشی این مرکز شود.
دکتر صالحی در این جلسه ازمنظر بیماری های عفونی در این خصوص گفت:  با توجه به علل ائوزینوفیلی در حوزه  بیماریهای عفونی بیشتر علل پارازیتیک برای ائوزینوفیلی مطرح است  هرچند  از انواع ویروس‌ها حتی کووید 19 ، آنفولانزا و... نهایتاً به علت تک یاختی توانایی ایجاد ائوزینوفیل گذرا را در بیمار خواهند داشت.
وی افزود: بحث اپیدمولوژی برای ما خیلی حائز اهمیت است که احیانا از جنبه محل جغرافیایی زندگی و شغل یا مسافرت چه عللی برای بیمار مطرح است .
استاد رستمیان رئیس بخش روماتولوژی مجتمع گفت:  در این بیمار باید واسکولیت را موردبررسی قرار دهیم که ممکن است سیستم ایمنی و اعصاب  بیمار را درگیر کند .
دکتر خلوت استاد برجسته و پیشکسوت روماتولوژی افزود:  با توجه به علائم   جنرال  برای این بیمار علل روماتولوژیک مطرح نمی‌باشد درواقع  بیمار یک زمینه لوکال دارد که ممکن است  تومور،آبسه ، انگل  و یا  زمینه عفونی در این منطقه وجود داشته باشد که باید موردبررسی قرار گیرد. 
در پایان دکتر محمدرضا صالحی (معاون امور دانشگاهی مجتمع) با همراهی دکتر علی خلوت  (استاد پیشکسوت روماتولوژی )، دکتر سید خلیل پسته ای (رئیس گروه بیهوشی مجتمع) و دکتر مرتضی دارایی (رئیس دفتر امور فراگیران) به دکتر صنم علیپور، دکتر امیرعلی کریمی، اعظم عادلی برندگان مسابقه علمی این جلسه جوایزی اهدا و از خانم دکتر شیرین جوان مجیدی ( دستیار بیهوشی برگزیده در ارائه  CPR مجتمع) با اهدای لوح یادبود قدردانی کردند.
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *