محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

با حضور مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه

ششمین جلسه کمیته بحران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

در ششمین جلسه کمیته بحران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دکتر مرعشی با اشاره به استقبال اساتید از برگزاری کلاس های آموزش مجازی گفت: تمام تلاشمان بر این است تا اساتید بدون هیچ اشکالی کلاس های آموزشی خود را ارائه کنند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، در ششمین جلسه کمیته بحران مجتمع، دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع با اشاره به روند کاهش بیماران مبتلا به کرونا در هفته اخیر گفت: با توجه به پایان تعطیلات نوروز و کمتر شدن رعایت نکات ایمنی، نگران افزایش سرعت روند ابتلا به این بیماری بودیم اما خوشبختانه تاکنون روند کاهشی داشته ایم.
وی با تاکید به اهمیت بازگشت مجتمع به روال عادی خدمت رسانی گفت: اولویت مجتمع آن است که در صورت نبود پیک دوم ابتلا به کرونا، بیماران مبتلا به آن به جز بخش عفونی در هیچ بخشی از مجتمع بستری نشوند. در حال حاضر امکان ازسرگیری خدمات درمانی و آموزشی در همه بخشها و درمانگاه های مجتمع با رعایت تمام اصول ایمنی وجود دارد.
در ادامه، دکتر صادق نیت با اشاره به اقدامات اساتید مجتمع در مدیریت بحران کرونا، آن را قابل تقدیر خواند و گفت: این اقدامات در حال حاضر به صورت روتین در مجتمع انجام می شود و این در حالی است که این اقدامات به تازگی در برخی از بیمارستان های دانشگاه آغاز شده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به تدوین پروتکل‌های مربوط به کرونا به‌صورت مجزا برای هر بخش گفت: این پروتکل ها قابلیت آن را دارد که در دیگر بیمارستان های تابعه دانشگاه و حتی خارج از دانشگاه، قابل استفاده باشد.
رئیس مجتمع ضمن تشکر از دکتر دهقان معاون جدید درمان مجتمع به دلیل پذیرش این مسوولیت و همچنین تشکر ویژه از دکتر علامه معاون درمان پیشین مجتمع به خاطر زحماتی که در این مدت انجام داده است گفت: انتخاب دکتر علامه به عنوان معاون درمان دانشگاه، به دلیل انعکاس تلاش های ایشان در مجتمع بوده است. در این میان، جایگاه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ایجاب می کند تا زمینه لازم را برای ارتقای توانایی اعضای آن فراهم کرده و امکان رشد و پیشرفت آنها را در سایر حوزه ها و خدمت در سیستم های مدیریتی و اجرایی دانشگاه تامین کند.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت آموزش های مجازی در سطح مجتمع گفت: در حال حاضر فرصت خوبی فراهم شده تا بحث آموزش مجازی را که از سالها پیش در مجتمع مطرح بوده است، با تقویت زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری گسترش دهیم تا اساتید بتوانند از این طریق با خاطری آسوده مباحث آموزشی را دنبال کنند.
در بخشی دیگر از این جلسه، دکتر دهقان معاون درمان مجتمع به ارائه گزارش هایی در خصوص آمار پذیرش، بستری و موارد مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته و همچنین بازگشت بخش‌ها و درمانگاه ها به روال عادی فعالیت با استفاده از پروتکل های حفاظتی پرداخت.
پس از ارائه گزارشی از وضعیت بستری و ترخیص بیماران مبتلا به کرونا از اول اسفند تاکنون که توسط دکتر اسمعیل محمد نژاد بیان شد، دکتر سید سینا مرعشی مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه با اشاره به رویکرد جدید آموزشی دانشگاه به فضای مجازی، به شرح مطالبی در خصوص امکانات و محدودیت های دانشگاه در این زمینه پرداخت.
دکتر مرعشی با اشاره به تکنولوژی، فرهنگ و مهارت به عنوان اجزای تشکیل دهنده زیر ساخت آموزش مجازی گفت: در حال حاضر زیرساخت های مربوط به فرهنگ و مهارت ارتقا یافته است ولی از نظر تکنولوژی مشکلات و محدودیت هایی داریم که همه سعی و تلاش ما بر این است تا این مشکلات برطرف شود. به ویژه در شرایط خاص کنونی کشورمان که نیاز به آموزش مجازی در دانشگاهها و مدارس افزایش یافته است.
مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه بابیان این‌که سامانه‌های ارائه‌دهنده برنامه‌های Platform)) ویدئو کنفرانس پاسخگوی این حجم از نیاز نیستند گفت: با همه این محدودیت‌ها، بیش از 60 کلاس آموزش مجازی برای گروه‌های مختلف بالینی در همه بیمارستان‌های دانشگاه تعریف‌شده است.
وی با اشاره به تمایل و اقبال اساتید به کلاس‌های آموزش مجازی، مطالبی در خصوص چگونگی فراهم کردن امکانات برگزاری این کلاس‌ها در داخل مجتمع و یا مکان‌های خارج از آن اعم از خانه، دفتر کار یا مطب ارائه کرد.
توضیح این‌که ششمین جلسه کمیته بحران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور دکتر مرعشی مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه، دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع، معاونان و اعضای این کمیته 25 فروردین ۹۹ در محل سالن شورای ریاست برگزار شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *