محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

ششمین جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) روند پیشرفت مصوبات جلسات پیشین و فرم پیشنهادی اطلاعات بیماران درمانگاه پوست بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ششمین جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات، سه‌شنبه 25 مرداد 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر زهرا صفاریان رئیس بخش پوست، دکتر آتوسا اخگر نماینده امور دانشگاهی، ماندانا معدنی رئیس پذیرش، آمار و مدارک پزشکی، مریم اسداللهی مسئول ترخیص و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

معاون درمان مجتمع با تاکید بر ضرورت رعایت الزامات پرونده نویسی پزشکی گفت: نگاه بلندمدت ما در این مسیر الکترونیکی شدن تمامی خدمات بستری و درمانگاهی است. درعین‌حال برای به حداقل رساندن خطاهای ثبتی بهتر است بازخورد اشکالات موجود، مرتباً از طریق رابطین مدارک پزشکی به روسای بخش‌ها، اساتید، فراگیران، منشی‌ها و ... اعلام و آموزش‌های لازم در این خصوص به‌تمامی گروه‌ها داده شود. همچنین نیاز است با هماهنگی امور دانشگاهی برای فراگیران جدیدالورود در کارگاه‌های بدو ورودشان راهنمای مستندسازی و مباحث مربوط به پزشکی قانونی و نحوه دریافت رضایت آگاهانه از بیماران آموزش داده شود.

وی در خصوص اهمیت قانونی رضایت آگاهانه افزود: هر سرویس جراحی که قصد انجام پروسیجری را برای بیمار دارد با توجه به شناخت عوارض آن، خودش باید به‌عنوان یک وظیفه حرفه‌ای موضوع را به بیمار توضیح و رضایت آگاهانه را دریافت و در پرونده ثبت کند.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *