محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

عمل موفقیت آمیز تعویض دریچه آئورت به روش بسته (TAVI) برای اولین بار در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

دکتر مسعود قاسمی فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی اعلام کرد: در روش (TAVI) برای برطرف کردن تنگی شدید دریچه آئورت، بدون نیاز به جراحی باز و از طریق رگ پا، یک دریچه زیستی با تکنیک خاص بر روی دریچه قبلی جایگزین شده و اختلاف فشار بین دو طرف دریچه به حالت نرمال بازمی‌گردد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، برای اولین بار در این مرکز تعویض دریچه قلب به روش بسته و از طریق رگ فمورال (رگ واقع در کشاله ران) انجام شد.
دکتر مسعود قاسمی عضو هیئت‌علمی گروه قلب و فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی اعلام کرد: آقای 85 ساله باسابقه تنگی شدید دریچه آئورت و جراحی باز قلب حدود 10 سال قبل، دوشنبه 20 آذر 96 به‌صورت موفقیت‌آمیزی تحت مداخله TAVI (تعویض دریچه آئورت از طریق کاتتریزاسیون) قرار گرفت.
وی افزود: در این روش که بدون نیاز به جراحی باز و از طریق رگ پا انجام می‌شود یک دریچه زیستی (بیولوژیک) با تکنیک خاص بر روی دریچه قبلی جایگزین شده و اختلاف فشار بین دو طرف دریچه به حالت نرمال بازمی‌گردد.
این عضو هیئت‌علمی ادامه داد: بیمارانی که به درمان طبی تنگی دریچه آئورت پاسخ نمی‌دهند و ازنظر تحمل جراحی باز در معرض ریسک بالایی قرار دارند ازجمله بیماران مسن، وجود بیماری هم‌زمان، سابقه جراحی قبلی، توان و خروجی بسیار پایین قلب، خصوصیات تکنیکی لازم ازنظر متخصصین و ... از این روش بهره می‌برند.
طول عمر این دریچه‌های زیستی تا ده سال تخمین زده می‌شود.
در مورد بیمار فوق angiography CT و آنژیوگرافی شناسایی در طول هفته انجام‌شده بود و پروسیجر TAVI حدود یک ساعت به طول انجامید.
این عمل جراحی موفقیت‌آمیز بدون هیچ عارضه‌ای که با حضور تیمی متشکل از اعضای هیئت‌علمی گروه اینترونشنال کاردیولوژی، کاردیولوژی، جراحی قلب، بیهوشی قلب و متخصص اکوکاردبولوژیست در کت لب مجتمع انجام و بیمار باحال عمومی خوب به بخش CICU منتقل شد.
توضیح اینکه دکتر قاسمی، دکتر پارسا، دکتر شهرام لطفی از آلمان، دکتر مهر پویا، دکتر صادقیان، دکتر رحمانیان، دکتر سرداری و دکتر صابری در انجام موفق این پروسیجر نقش داشته‌اند.

درمانگاه اینترونشنال کاردیولوژی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در طبقه همکف ساختمان بیمارستان امام از ساعت 9 تا 12 فعال است. شماره تماس هماهنگی و نوبت‌گیری 66939537

کلمات کلیدی
تهیه کننده: