محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

مراسم افتتاح مجموعه کلاس‌های درس در کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی(عج)

همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ مراسم افتتاح مجموعه کلاس‌های درس مجتمع بیمارستانی امام خمینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، همزمان با آغاز سال تحصیلی و اولین روز مهر ۱۴۰۲، مراسم رونمایی و افتتاح کلاس‌های درس کلان‌بیمارستان هوشمند حضرت مهدی عج با حضور رئیس و جمعی از مسئولین مجتمع در طبقه ۱۴ این بیمارستان برگزار شد.
این فضا برای برگزاری کلاس‌های درس و پنل همایش‌ها سه کلاس شصت نفره و سه کلاس بیست نفره و دو سالن میزگرد و اتاق کامپیوتر تجهیز شده است.
در ابتدای مراسم‌ دکتر اینانلو با اشاره به آغاز سال تحصیلی، وجود کلاسهای چنین مجهز با فضای طراحی شده و .. را قابل رقابت با بهترین مراکز مدرن درمانی دنبا دانست و از این کلان‌بیمارستان بعنوان افتخار و الگوی مناسب کشوری در زمینه طراحی فضاهای آموزشی درمانی یاد کرد.
وی ضمن تقدیر از زحمات خیرین، خواستار بکارگیری جدیدترین تجهیزات در روند هوشمند سازی ساختمان شد.
رئیس مجتمع شناسایی و پیشنهاد کارشناسی‌شده تجهیزات و روشهای برتر هوشمندسازی برای تعریف دسترسی کارکنان و فراگیران به فضاهای متفاوت این مجموعه را ضروری دانست.
در ادامه وی در خصوص تامین RO برای اتاق‌های عمل و دیالیز سانترال این ساختمان مطالبی را مطرح کرد.
دکتر اورندی نیز از زحمات خیرین و سازندگان و همچنین مسئولین برای ساخت و تجهیز ساختمان بیمارستان حضرت مهدی و کلاسها قدردانی کرد.
سپس دکتر محمدعلی سورکی در سخنانی با اشاره به اهمیت تهیه لوازم و تجهیزات کامپیوتری به‌روز و ویدئوبورد برای این کلاسها عنوان کرد که در راستای هوشمندسازی مراکز علمی مانند ایجاد کتابخانه دیجیتال از حمایت کامل نیروی پشتیبانی مجتمع برخوردارید. وی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی و ایجاد لیستی از اولویت‌های خرید تجهیزاتی معاونت امور دانشگاهی بر اساس نظرات هیئت کارشناسی از اعضای هیئت علمی برای شش ماهه دوم سال شد.
سپس دکتر محمدرضا کرامتی معاون امور بین الملل دانشکده پزشکی ضمن بیان تشابهات مجموعه کلاس‌های یادشده با برترین فضاهای علمی و همایشی بیمارستان‌های تازه‌ساخت دنیا ابراز امیدواری کرد راه اندازی این کلاسها برای بازدیدکنندگان بین‌المللی و فراگیران و مدعوین این مرکز ضمن ایجاد خودباوری در داخل، باعث شهرت‌آفرینی برای دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) در عرصه بین‌المللی شود.
همچنین ارائه چند پیشنهاد در زمینه استفاده از سیستم‌های هوشمند تعیین سطح دسترسی با بهره‌گیری از تکنولوژی رادیو‌فرکانس، ایجاد اتاق مهارت های بالینی مجهز به سیستم‌های شبیه ساز با قابلیت پخش از راه دور و .. از دیگر محورهای سخنان این عضو هیئت علمی بود.
دکتر مومنی در سخنانی ضمن تشکر از حمایت معاونت پشتیبانی و مهندس شیری مدیر اجرایی معاونت امور دانشگاهی، از وجود کلاسهای مجهز در بخش‌های این بیمارستان تازه‌تاسیس یاد کرد و افزود:  فضای مجموعه کلاس‌های طبقه ۱۴ علاوه بر قابلیت استفاده در پنل‌های جانبی مرکز همایش، امکان استفاده در کلاسهای بزرگ‌ گروهی مثل گروه‌های داخلی و جراحی را دارد.
سپس دکتر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی معاونت امور دانشگاهی ضمن تاکید بر سیاست توسعه آموزش فراگیران در خصوص امکان استفاده فراگیران مقاطع فیزیوپات و .. از امکانات این فضاها صحبت کرد.
دکتر دارایی نیز در سخنانی با تقدیر از زحمات مسئولین از جمله دکتر صالحی رئیس دانشکده پزشکی در زمان تصدی مدیریت امور دانشگاهی، تخصیص این فضاها به موضوعات علمی را حائز اهمیت خواند.
دکتر ارشادی نیز با مروری بر پروژه های در دست راه اندازی بیمارستان حضرت مهدی، افتتاح مجموعه کلاس‌های طبقه ۱۴ را گامی موثر در تکمیل بهره‌برداری از طبقات انتهایی آن ساختمان عنوان کرد.
سپس حاضرین از فضا، امکانات و تسهیلات کلاسها بازدید کردند و پیشنهاداتی برای بهره‌برداری بهینه از این فضا مطرح شد.

محمد مرزبان
تهیه کننده:

محمد مرزبان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *