محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

مراسم تکریم دکتر مکارم و معارفه دکتر علامه معاونان پیشین و جدید درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

مراسم قدردانی از دکتر مکارم معاون پیشین و معارفه دکتر علامه معاون جدید درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه، دکتر صادق نیت رئیس مجتمع و تنی چند از مسئولان دانشگاه و مجتمع برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، مراسم تقدیر از دکتر مکارم معاون پیشین و معارفه دکتر علامه معاون جدید درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه، دکتر صادق نیت رئیس مجتمع و تنی چند از مسئولان دانشگاه و مجتمع، دوشنبه 12 آذر ماه 97 در سالن تصویر برداری مجتمع برگزار شد.
 در ابتدای مراسم دکتر صادق نیت، رییس مجتمع با تقدیر از تلاش های صادقانه دکتر مکارم در دوران تصدی این مسئولیت گفت: قبول کردن جایگاه های اجرایی با توجه به دشواری ها و تنگناهای موجود جنبه ایثار پیدا می کند و عملاً افرادی که این مسئولیت ها را می پذیرند با از خودگذشتگی باید به فعالیت بپردازند که در مورد دکتر مکارم با توجه به همزمانی آغاز دوره تصدی ایشان با اجرای طرح تحول سلامت و شرایط ویژه ای که وجود داشت این موضوع چشمگیرتر است.
دکتر صادق نیت افزود: تسهیلاتی که در طرح تحول سلامت برای بیماران ایجاد شد، بار کاری مضاعفی را به واحدهای درمانی تحمیل کرد که در ماه های اخیر و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، منشا چالش هایی جدی برای اداره مجتمع شد و علیرغم همه کاستی های موجود، پرسنل بیمارستان ها با هموار کردن این سختی ها بر خود در راه مقدس کاستن از آلام بیماران نیازمند قدم برمی دارند. بعضی از خدمات در حوزه درمان که در سال های گذشته در بسیاری از مراکز به دلیل چالش های اقتصادی به حالت تعلیق درآمده، کماکان درمجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در حال ارائه مستمر است و در واقع در این روزها این مجتمع بار کاری مراکز دیگر را نیز به دوش می کشد و به ملجا و پناهگاه ویژه ترین بیماران کشور تبدیل شده است.
رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات دکتر مکارم در دوران تصدی معاونت درمان مجتمع گفت: در حوزه درمان در مجتمع با کمک دکتر مکارم و همکارانشان طی سال های گذشته خدماتی ارائه شد که می تواند در سطح کشور بعنوان الگو ابلاغ شود. برنامه هایی مثل ساماندهی تجویز آنتی بیوتیک ها و اقدامات ارزشمند و بزرگ دیگری که انجام آنها بدون روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی ممکن بود به موانع جدی برخورده و متوقف شود.
دکتر صادق نیت در پایان سخنان خود با تقدیر دوباره از دکتر مکارم و همکاران شان گفت: برخلاف میل باطنی با درخواست ایشان موافقت شد تا مدتی فراغتی برای انجام کارهای علمی و تجدید قوا داشته باشند و این امید وجود دارد که در فرصتی دیگر از تجربیات ایشان استفاده شود. وی همچنین از دکتر علامه بخاطر پذیرش این مسئولیت مهم و حساس تشکر کرد.
در ادامه دکتر مکارم معاون پشین درمان ضمن تشکر از برگزاری این مراسم بیمارستان را خانه خود قلمداد کرد و گفت: من کار کردن در این بیمارستان را یک توفیق الهی میبینم و خود را مدیون این بیمارستان میدانم و هر کاری طی این سال ها انجام دادم را نوعی ادای دین به بیمارستان میدانم و خدا را شاهد می گیرم اگر از نظر جسمی و روحی توان ادامه کار را داشتم باز هم به خدمت به محجورترین و درمانده ترین بیماران که به این مرکز ارجاع می شوند؛ ادامه می دادم.
دکتر مکارم با اشاره به تصمیم هئیت رئیسه دانشگاه مبنی بر تجمیع مجتمع و بار عظیم کار اجرایی لازم برای اجرای این طرح گفت: در واقع پس از تجمیع، ساختار معاونت درمان و بسیاری از فرآیندها باید بازنگری می شد. یکپارچه سازی واحد های مشابه و سامانه های موازی که هیچ ارتباطی باهم نداشتند اقدامات بزرگی بود که در این ساختار جدید بازنگری و بازتعریف شدند؛ چند سامانه اطلاعاتی بیمارستان یکپارچه شد؛ مدیریت یکپارچه پرستاری مجتمع و بسیاری از فرآیندهایی که دشواری های زیادی را برای بیماران و کادر درمان ایجاد کرده بود بازبینی شد.
دکتر مکارم مسئول اجرای طرح تحول سلامت در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح تحول سلامت پرداخت و آن را یکی از نقاط عطف دوران معاونت خود دانست و افزود: جا دارد از دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه که در آن زمان معاون پشتیبانی مجتمع بودند تشکر کنم که مساعدت های برادرانه ایشان چه در مقوله اجرای طرح تحول سلامت و چه در سایر مقوله ها مثل ایجاد ساختار معاونت درمان مجتمع، در آن دوره زمانی بسیار راهگشا بود.
دکتر مکارم در پایان سخنان خود بر نقش همه گروه ها در موفقیت کار تیمی تأکید کرد و گفت: در کار بیمارستان، نقش همه ی گروه های پزشکی و غیر پزشکی درخور توجه و حیاتی است و باید قدردان همه پرسنل این بیمارستان بود که از زبده ترین و متعهد ترین پرسنل جامعه بهداشت و درمان کشور هستند.
دکتر علامه معاون جدید درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) سخنران دیگر این مراسم با تقدیر از دکتر مکارم؛ خدمات ایشان را منشأ تغییرات عظیم و مثبتی در بیمارستان دانست که سال‌ها منشأ خیروبرکت خواهد بود. دکتر علامه با تشکر از اعتماد رئیس مجتمع؛ اظهار امیدواری کرد در کنار اساتید پیش‌کسوت مجتمع بتواند از این فرصت برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم بهره بگیرد.
دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه سخنران پایانی این برنامه هم گفت: خیلی تأکید داشتم که امروز در این جلسه حضور پیدا کنم چراکه خود را عضوی از خانواده بزرگ مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) می‌دانم. همه می‌دانیم که خدمت کردن در این مجتمع یک توفیقی است که نصیب هرکسی نمی‌شود.
وی تجمیع مجتمع و طرح تحول سلامت را دو چالش جدی ابتدای دوره تصدی دکتر مکارم برشمرد و گفت: در آن شرایط سخت دکتر مکارم به‌خوبی از عهده این مأموریت خطیر برآمدند و نقش مهمی در رویارویی با این شرایط سخت و تطبیق منابع با هزینه‌ها داشتند و باید صمیمانه قدردان کارگزاران صحنه‌های مدیریتی در شرایط حاضر کشور بود. ایشان با تقدیر از دکتر مکارم برای دکتر علامه در ادامه این راه خطیر آرزوی موفقیت کرد.
در پایان این مراسم، هدایایی به‌رسم یادبود از طرف رئیس مجتمع، معاونت‌های درمان و غذا و داروی دانشگاه به دکتر مکارم اهدا شد. همچنین معاونت‌های مجتمع، مدیریت درمان و دفتر پرستاری و تعدادی از روسای بخش‌ها و مسئولان واحدهای مجتمع با اهدا هدایایی از دکتر مکارم تجلیل به عمل آوردند.
دکتر شباب مدیر درمان دانشگاه؛ دکتر سعیدپور مشاور معاون درمان دانشگاه، دکتر عباسی مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه، مهندس غفوری نماینده دکتر حاج محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه، روسای بیمارستان‌های مجتمع، معاونت‌های پشتیبانی و دانشگاهی مجتمع و مدیریت‌های درمانی و دفتر پرستاری از میهمانان ویژه و حاضران در این مراسم بودند.

کلمات کلیدی
تهیه کننده:

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

دکتر مجتبی صداقت

دکتر مجتبی صداقت

78/10/11 - 00:00

با سلام تبریک به دکتر علامه عزیز انشاالله منشا خیر . کارآمدی باشید

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

با سلام، با ارزوی موفقیت برای پزشک با اخلاق و با مهارت آقای دکتر علامه

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *