محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

مراسم جشن اولین سالگرد فعالیت آزمایشگاه جامع کرونا مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

در مراسمی رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از کارکنان آزمایشگاه جامع کرونای مجتمع قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، مراسم اولین سالگرد آغاز به کار آزمایشگاه جامع کرونا مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  دوشنبه ۲۵اسفند ماه 99 و با حضور دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع و جمعی از مدیران برگزار شد.
دکتر صادق نیت رئیس مجتمع در این مراسم ضمن اشاره به تلاش های کارکنان آزمایشگاه کرونا در یک سال گذشته، گفت: وقتی در اسفند سال گذشته و بر اساس نیاز سنجی انجام شده تصمیم به راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا گرفتیم، با همکاری بخش ژنتیک و آزمایشگاه مرکزی مجتمع در کمتر از چهار روز آزمایشگاه جامع کرونا راه اندازی شد.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) اهمیت سرعت راه اندازی این آزمایشگاه را یادآور شد و افزود: ایجاد آزمایشگاه برای بیماری که تا آن زمان شناخت جامعی از علل و ابعاد آن وجود نداشت و حتی الگوها و پلت فرم های استاندارد جهانی برای فضا وپروتکل های فنی آن تدوین نشده بود کار سختی بود که تنها توان علمی و مدیریتی کارشناسان ارشد همکار آزمایشگاه ما موجب ایجاد آن شد به نحوی که در کمترین زمان توانستیم گواهی نامه های حرفه ای و فنی آن را از آزمایشگاه جامع سلامت وزارت بهداشت دریافت کنیم.
دکتر صادق نیت سطح استاندارد علمی و فنی این آزمایشگاه را موجب افتخار مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دانست و گفت: اینکه در موج های اول ، دوم و سوم کرونا شاهد ارسال نمونه های بیمارستان های اصلی دانشگاه علوم پرشکی تهران و حتی نمونه های مراکز حساس و نهادهای حاکمیتی به این آزمایشگاه بودیم نشانی از دقت فرآیندهای علمی و فنی والای این آزمایشگاه دارد.
در این مراسم دکتر عباس شکوری مسئول فنی آزمایشگاه نیز در سخنانی به سختی کار در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: با همکاری گروهی از بهترین کارشناسان ژنتیک مجتمع و جمعی از کارشناسان داوطلب با کمترین امکانات بیش از 50 هزار تست بدون خطا انجام شده است.
رئیس بخش ژنتیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ثبت و انتقال دانش راه اندازی این آزمایشگاه را مهم دانست و گفت: ما این آزمایشگاه را از صفر و در کمترین زمان و با امکانات اولیه در روزهای آغازین کرونا و در شرایطی راه اندازی کردیم که به خاطر ترس عمومی و ناشناخته بودن کرونا امکان تشکیل تیم کارشناسی کامل مهیا نبود و همکاران من با از خودگذشتگی و انجام وظایف چندین جایگاه و پست سازمانی و آزمایشگاهی توسط هر نفر؛ توانستند این آزمایشگاه را در کمتر از 20 روز به یکی از آزمایشگاه های اصلی و مرجع کشور تبدیل کنند.
دکتر شکوری همچنین از آمادگی این آزمایشگاه برای تشخیص جهش های نوین بیماری کرونا خبر داد و افزود: بر اساس تحقیقات و بررسی کارشناسی همکاران بخش PCR آزمایشگاه جامع کرونا بر روی کیت های مختلف و همچنین انجام نمونه مثبت توالی یابی شده کرونای موسوم به بریتانیایی، دانش فنی و تجهیزات مورد نیاز برای تشخیص این گونه و دیگر جهش های کرونا در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) فراهم شده است.
هدی خوشنویس ناظمه فنی آزمایشگاه جامع کرونا نیز با ارائه آماری از تعداد نمونه های بررسی شده در یکسال گذشته، به ارائه خدمت به بیش از 30 بیمارستان مهم شهر تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات و مراکز بهداشت و طرح های پایش وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با توجه به وظایف آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و لزوم کادر سازی برای گسترش خدمات آزما یشگاهی تشخیصی کرونا، از ابتدای آغاز به کار آزمایشگاه بیش از 50 نفر کارشناس داوطلب را آموزش دادیم به نحوی که امروز، بدنه کارشناسی بسیاری از آزمایشگاه های اصلی و مرجع کرونا در کشور، دوران کارآموزی حرفه ای خود را در آزمایشگاه جامع کرونا بیمارستان امام خمینی (ره) گذرانده اند.
در ادامه این مراسم که با حضور معصومی معاون پشتیبانی، مرادی دلیر مشاور اجرایی ریاست وآریاملو مترون مجتمع نیز همراه بود از خدمات مسئول فنی، سوپروایزر و کارکنان آزمایشگاه جامع کرونا تقدیر شد.
توضیح اینکه آزمایشگاه جامع کرونا مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از ابتدای همه گیری این بیماری ضمن ارائه خدمت به بیماران بستری و مراجعان سرپایی مجتمع بیش از 50 هزار تست کرونا انجام داده است.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *