محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

دومین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد مغزی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره): باید برای هوشمند سازی فرآیندها و چابک سازی بیمارستانی تلاش کنیم

در جلسه کمیته مدیریت درمان استروک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارش آماری بیماران سکته حاد مغزی در اردیبهشت‌ماه 1401 ارائه و روند پیشرفت مصوبات جلسات قبل بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دومین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد مغزی دوشنبه 2 خرداد 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدحسین حریرچیان رئیس بخش استروک، دکتر مژده قبایی مسئول واحد مدیکال بخش جامع استروک، دکتر آریوبرزن رحمتیان هیئت‌علمی گروه نورولوژی، دکتر بیتا نظامی مدیر داروخانه بستری، دکتر بهنوش زهرایی هیئت‌علمی طب اورژانس، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، اعظم علی پور رئیس امور عمومی مرکز تصویربرداری، فاطمه حمیدی فر مسئول ایمنی بیمار و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

معاون درمان مجتمع با اشاره به چالش جدی کمبود نیروی خدمات و بیمار بر در بخش اورژانس گفت: انتقال سریع بیماران استروک از اورژانس به مرکز تصویربرداری سبب تعیین تکلیف به‌موقع و کاهش مدت اقامت بیماران در اورژانس می‌شود. این اتفاق تا حد زیادی وابسته به تامین نیروی بیمار بر در این بخش است.

دکتر اورندی، داروخانه 13 آبان را متولی هوشمند سازی فرآیند دارو دهی و تحویل دارو در بخش‌ها دانست و تصریح کرد: با توجه به وجود بارکد خوان در تمامی گیشه‌های داروخانه‌های بیمارستانی باید سعی کنیم این چابک سازی‌ها در تمامی ساختمان‌های مجتمع تسری یابد. این‌ها ایدئال‌هایی است که بنا به شرایط با نیازسنجی و برنامه‌ریزی مناسب گام‌به‌گام قابل‌اجراست.

دکتر حریرچیان در خصوص اعزام بیماران استروک حاد و نورواینترونشن از سایر مراکز درمانی به مجتمع توضیح داد: بسیار مهم است که این بیماران قبل از تزریق TPA انتقال داده شوند چراکه بسیار شکننده و حساس بوده و امکان آسیب جدی در حین انتقال برایشان وجود دارد.

احد اکرمی نیز در این جلسه نسبت به تامین بیمار بر در بخش اورژانس قول مساعدت داد و گفت: کمبود نیروی بیمار در اورژانس پررنگ است و از طرفی ما هم نمی‌توانیم خارج از قوانین دانشگاه برای جذب نیرو اقدام کنیم. بااین‌همه با توجه به‌ضرورت و نیاز مبرم بخش اورژانس در حوزه پشتیبانی مجتمع برای کمک به رفع این معضل، چاره‌جویی خواهیم کرد.

دکتر نظامی بابیان این نکته که طبق قوانین سازمان غذا و دارو الزامی است بارکد دارو و تجهیزات در محل استفاده بیمار سوزانده شود افزود: حرکت به سمت هوشمند سازی فرآیند درخواست دارو و تجهیزات ایدئال‌ترین کار است ولی متاسفانه در حال حاضر با توجه به عدم امکان نصب تی تک از طریق سامانه اطلاعات بیمارستانی (HIS) امکان‌پذیر نیست. ما نیز بازخوردها را برای رفع مشکل به مسئولان مربوطه می‌دهیم.

پرستو آریاملو بر اهمیت تامین نیروی بیماربر در اورژانس به‌خصوص برای انتقال بیماران کد 724 یادآور شد: برای اثربخشی درمان این بیماران باید تمام اقدامات تشخیصی درمانی لازم در کمتر از یک ساعت انجام شود.

فاطمه صدخسروی سوپروایزر اورژانس، عدم تخلیه به هنگام بیماران از بخش اورژانس را یکی از علل مهم اورلود شدن این بخش به‌ویژه در نوبت‌کاری عصر و شب خواند.

مهناز واردی سرپرستار بخش استروک مجتمع در تبیین علل عدم ثبت استروک در سامانه سپاس گفت: متاسفانه HIS بیمارستانی به سامانه سپاس متصل نیست و این موضوع برای بیمارستان بار مالی به همراه دارد.

در پایان این جلسه مهین یوسفی کارشناس بهبود کیفیت گزارشی از درصد حضور اعضای کمیته مدیریت درمان سکته حاد مغزی در سال 1400 ارائه کرد و در خصوص آیین‌نامه داخلی این کمیته توضیحاتی داد.

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *