محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

جلسه کمیته احیای بزرگ‌سالان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره): بهترین راه مقابله با محدودیت‌های نیروی انسانی، تقویت روحیه کار تیمی است

در جلسه کمیته احیای بزرگسالان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ضمن بررسی مصوبات جلسه قبل، چالش‌های مرتبط با احیای بیماران در مجتمع بررسی، همچنین گزارشی از کارگاه‌های آموزشی CPR و آمار احیای سه‌ماهه سوم سال جاری ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دوشنبه 23 اسفند 1400 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر مژگان رحیمی هیئت‌علمی گروه بیهوشی و دبیر علمی کمیته، دکتر شهرام باقری حریری هیئت‌علمی طب اورژانس، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، فرشته علیپور مسئول کارشناسان و تکنسین‌های مجتمع در سالن شورای ولیعصر برگزار شد.

دکتر اورندی با اشاره به فشار کاری فراگیران پزشکی در پاندمی کرونا گفت: در اغلب گروه‌های تخصصی و به‌ویژه در رشته بیهوشی با محدودیت تعداد رزیدنت مواجهیم. بااین‌حال باید با تقویت روحیه کار تیمی در تمامی سطوح، به هم در ارائه خدمات به بیماران کمک کنیم. این تصور اشتباه که فقط رزیدنت سال یک باید تمام‌کارها را بر عهده بگیرد باید اصلاح شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ساماندهی تیم احیا در ساختمان‌های مختلف مجتمع افزود: با توجه به پراکندگی ساختمان‌های مجتمع، بهبود فرآیند CPR نیازمند تعیین مسئول، اعضای تیم و تقسیم وظائف است. طبق پروتکل‌های موجود، سرویس معالج صلاحیت حرفه‌ای برای رهبری تیم احیا را در هر بخش داراست و در این میان باید سایر افرادی که برای تکمیل پروسه کمک به احیای بیمار لازم است به تیم اضافه شوند را متناسب با نیاز بخش‌ها مشخص کنیم.

پرستو آریاملو با بیان این نکته که کارشناسان بیهوشی مسئولیت اقدامات اولیه آماده‌سازی بیمار و شرایط احیا را تا رسیدن متخصص بیهوشی بر عهده دارند گفت: ادامه مسیر احیای بیمار و اعلام ختم CPR بر عهده متخصص بیهوشی است.

فاطمه حمیدی فر با اشاره به دستورالعمل انتقال بیماران پس از احیا توضیح داد: انتقال بیمار ایست قلبی بلافاصله پس از CPR موفق، علمی نیست و باید حداقل 20 دقیقه پس از احیا و مانیتور دقیق علائم حیاتی نسبت به جابه‌جایی بیمار تصمیم‌گیری و اقدام کرد، مگر این‌که CPR بیمار در محلی که امکانات مناسب احیا و مانیتورینگ را ندارد، انجام شود.

توضیح این‌که در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسه قبل، چالش‌های مرتبط با احیای بیماران در مجتمع بررسی، همچنین گزارشی از کارگاه‌های آموزشی CPR و آمار احیای سه‌ماهه سوم سال جاری ارائه شد.

 

 

جلسه کمیته احیای بزرگ‌سالان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *