محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

دومین جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره): ساختمان بیمارستان امام خمینی (ره) قدیمی و جزو میراث فرهنگی کشور است و مقاوم‌سازی آن نیاز به‌دقت ویژه‌ای دارد

در جلسه اضطراری کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بر شناسایی فوری مناطق حساس و پرخطر و برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی سازه‌های ناامن و تامین تجهیزات زیرساختی موردنیاز در این حوزه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دومین جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای مجتمع در راستای تاکید حوزه ریاست دانشگاه مبنی بر ایمن‌سازی سازه‌ها و تجهیزات بیمارستانی به اضطرار یک‌شنبه 22 خرداد 1401 و با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، فریده اسد زاده دبیر کمیته بحران و مدیران و کارشناسان معاونت‌های مجتمع در سالن شورای ریاست برگزار شد.

مهندس سورکی با اشاره به‌ضرورت این جلسه گفت: با توجه به حادثه دل‌خراش متروپل، مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده و قدیمی مورد تاکید مسئولان اجرایی کشور و دانشگاه است. ما نیز باید با تشکیل فوری کارگروه مدیریت بحران و برگزاری جلسات منظم هفتگی برای شناسایی و تدابیر لازم در مقاوم‌سازی بناهای ناامن و تامین تجهیزات موردنیاز ایمن‌سازی زیرساخت‌ها به‌سرعت فهرستی از مناطق پرخطر و سازه‌های غیر ایمن مجتمع تهیه و اقدامات لازم را برنامه‌ریزی، پیگیری و اجرا کنیم. هدف این است که با کمک هم گامی روبه‌جلو در کاهش خطرات احتمالی برداریم.

وی از روسای امور عمومی و مسئولان تاسیسات بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها خواست تا گزارشی از وضع موجود را با توجه به استانداردهای موردتوجه وزارت بهداشت در ایمنی فضای فیزیکی بیمارستان‌ها آماده و در نشست بعدی اعضای کارگروه بحران ارائه دهند.

دکتر اورندی بر لزوم تخلیه فوری راهروهای منتهی به پله‌های فرار و پایش مستمر آن از سوی مسئولان بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: در هر حوزه مدیریتی اقدامات زیرساختی و ساختمانی انجام می‌شود که بسیاری از آن‌ها مربوط به محورهای موردبحث در کمیته بحران است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود رونوشتی از نامه‌های مربوطه به دبیر کمیته بحران مجتمع که رابط ما با مدیریت حوادث دانشگاه هست نیز ارسال شود.

معاون درمان مجتمع در ادامه افزود: ساختمان بیمارستان امام خمینی (ره) قدیمی و جزو میراث فرهنگی کشور است و برای مقاوم‌سازی آن باید به این مهم توجه شود.

مهندس رضا قدیم خانی سرپرست مدیریت دفتر فنی مجتمع نیز از برگزاری دوره‌های آموزش عمومی اطفای حریق با همکاری سازمان آتش‌نشانی برای تمامی سطوح کارکنان در روزهای آتی خبر داد و شرکت در آن را با توجه به اهمیت موضوع بسیار ضروری خواند.

فریده اسدزاده در خصوص اولویت‌های دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت در مقاوم‌سازی بیمارستان‌های کشور توضیح داد: نصب سیستم قطع کن ایستگاه ورودی گاز با همکاری سازمان گاز، طراحی جامع سیستم اعلام و اطفای حریق خودکار در بخش‌ها، تعیین و پاک‌سازی مسیرهای خروج اضطراری از اولویت‌های سطح اول است که باید موردتوجه قرار گیرد.

زهره قوامی کارشناس بهبود کیفیت مجتمع در این خصوص یادآور شد: به دلیل رخدادهای اخیر کشور در اعتباربخشی امسال علاوه بر سنجه‌های ایمنی بیمار، سنجه‌های مدیریت خطر نیز از اهمیت بالایی برخوردار و دارای ضریب 2 است.

 

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *