محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

اولین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1402

معاون درمان مجتمع ضمن تمرکز بر عوامل محیطی بر حفظ کرامت انسانی درمجتمع تأکید کرد

در اولین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارش آماری نتایج رضایت سنجی بیماران در سه‌ماهه چهارم سال 1401 بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، اولین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع ‌شنبه 16 اردیبهشت 1402 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان مجتمع، دکترمامک طهماسبی رئیس بخش طب تسکینی و دبیر علمی کمیته، دکتر علی کاظمیان گروه رادیوتراپی، دکتر سید حسن امامی رضوی رئیس بخش جراحی عمومی ساختمان ولیعصر (عج)، دکتر محمدرضا عباسی رئیس بخش نفرولوژی، دکتر مصطفی محمدی رئیس بخش ICU جنرال، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، امیر رجبی مسئول بهبود کیفیت، علی قلی نژاد دبیر اجرایی کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.
در ابتدا قلی نژاد ضمن پیگیری مصوبات جلسه گذشته، گزارشی از نتایج رضایت سنجی بیماران در سه‌ماهه چهارم سال 1401 ارائه کرد و گفت: در سال گذشته حدود 5500 نظرسنجی تلفنی از بیماران و یا همراهان این مرکز به تفکیک فصل‌ها (بهار 1336، تابستان 1475، پاییز 827 و زمستان 1915) انجام ‌شده است که بر اساس آمار حدود 62 درصد از بیماران این مرکز رضایت کامل داشتند و در تلاش هستیم تا با یهبود فرایندها این آمار را تا حد امکان افزایش دهیم.
در ادامه معاون درمان مجتمع ضمن تبریک روز ماما گفت: روز جهانی ماما را به همه همکاران پرتلاش مامای این مرکز تبریک می‌گویم که باوجود کمبود نیروی متخصص در این رشته همه تلاششان را به کار می‌بندند تا این مرکز در حد استانداردهای روز دنیا و کشور باشد.
دکتر اورندی گفت: بهتر است در راستای بهبود وضعیت بخش‌ها و مرتفع شدن مشکلات آمار شکایات، بازخوردها و راه‌حل‌های آن به‌صورت جزئی و با آنالیز یک‌ساله و به تفکیک بخش‌ها و نوع شکایت به روسای بخش‌های مربوطه ارائه تا مداخلات لازم در حوزه های های مذکور صورت پذیرد.
در ادامه دکتر امامی رضوی گفت: با توجه به حجم بالای مراجعان این مرکز بهتر است  تعداد سؤالات دقیق‌تری پرسیده شود و یا با سؤالات محدودتر از تعداد افراد بیشتری پرسیده شود.
دکتر عباسی گفت: باید شکایات به‌صورت شفاف و با جزئیات کامل ارائه شود تا ضمن بررسی دقیق‌تر مداخلات لازم صورت پذیرد.
رجبی مسئول بهبود کیفیت با اشاره به ارسال پیامک خوشامدگویی برای بیماران گفت: ترتیبی اتخاذ شده است تا از طریق پیامک لینک مطالب موردنیاز بیماران به آن‌ها ارسال شود.
همچنین در راستای کاهش شکایات اعضای جلسه پیشنهادها، نظرات و راهکارهایی ارائه دادند.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *