محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

پنجمین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

معاون درمان مجتمع: رعایت پوشش حرفه‌ای بیماران با رعایت موازین شرعی جزء مهم‌ترین دغدغه‌های کادر درمان این مرکز است

در جلسه مردادماه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص نحوه ملاقات در بخش‌های ویژه، پوشش بیماران طبق موازین شرعی و اخلاق حرفه‌ای و همچنین محورهای سنجه استاندارد اعتباربخشی حقوق‌گیرنده خدمت بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، پنجمین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع سه‌شنبه 25 مرداد 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان مجتمع، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر مرتضی دارایی رئیس دفتر امور فراگیران، دکترمامک طهماسبی رئیس بخش طب تسکینی و دبیر علمی کمیته، دکتر فریناز موسوی سرپرست درمانگاه پزشکی قانونی مجتمع ، دکتر غلام‌حسین رحیمی کارشناس رسیدگی به شکایات، دکتر شهرام  صمدی هیئت‌علمی گروه بیهوشی ، پرستو آری‌ام لو مدیر پرستاری، علی قلی نژاد دبیر اجرایی کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.
این جلسه با پیگیری مصوبات جلسات گذشته آغاز شد، سپس زابلی زاده کارشناس بهبود کیفیت مجتمع  گزارشی  در خصوص محورهای  سنجه استاندارد  اعتباربخشی  حقوق‌گیرنده خدمت ارائه داد.
وی افزود : سنجه تأمین تسهیلات برای گیرنده خدمت بالغ‌بر67 سنجه است که  20 سنجه آن مربوط به سطح یک ، 28 سنجه سطح 2، 19 سنجه سطح 3 و همچنین 5 سنجه مربوط به ایمنی بیمار  است.
دکتر اورندی ضمن ارائه  پیشنهاد در خصوص   نحوه ملاقات  و رعایت شیوه‌نامه  در بخش‌های مراقبت ویژه مجتمع گفت: باید در این خصوص به یک وحدت رویه برسیم بطوریکه فرمی با صلاحدید و نظر اساتید بخش‌ها طراحی شود و در این فرم تأکید شود که ملاقات در icu به دلیل شرایط کنترل عفونت ممنوع می باشد ولی به‌منظور تسهیل ارتباط همراهان با بیماران و جویا شدن از وضعیت بیمار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این زمان امکان‌پذیر است .
وی در تکمیل این بخش از سخنان خود  گفت: باید  همه اساتید بخش‌ها و icu های مجتمع  پیشنهادها و شیوه‌نامه‌های خود را  در خصوص نحوه ملاقات با بیماران ، در جریان قرار گرفتن همراه درجه‌یک از شرح وضعیت بیمار و صحبت کردن با پزشک مربوطه  را به این معاونت ارسال کنند تا در این زمینه  فرم  واحدی تهیه شود.
معاون درمان مجتمع بابیان اینکه پوشش بیماران با رعایت موازین شرعی و حفظ حریم بیمار جزء مهم‌ترین دغدغه کادر درمان مجتمع است گفت: درواقع رعایت حریم شخصی و پوشش بیماران بحث بسیار مهم است که به‌شخصه به آن تعصب خاصی دارم  ما باید بدانیم که آن فردی که در اتاق عمل است یکی از خانواده ما است  و ما به‌عنوان متولی ارائه خدمت باید به  پوشش بیماران  با رعایت موازین شرعی اهمیت دهیم.
دکتر اورندی در ادامه  تأکید کرد: باید واحد بهبود کیفیت مجتمع ضمن  بازدیدهای میدانی  از اتاق عمل‌ها و ارائه تذکرات لازم  گزارشی از بازخوردها را به این معاونت ارسال  نمایند.
وی افزود: به‌منظور حفظ حریم شخصی بیمار  کادر پرستاری ضمن رعایت دستورالعمل انتقال باید کاور و پوششی  برای بیمار در نظر بگیرند.
معاون درمان مجتمع در پایان سخنان خود ضمن  دفاع از کادر درمان این مرکز گفت: اگر روزی خطایی درجایی انجام شود نباید به‌پای همه نوشته شود درواقع  کادر درمان ما نسبت به حریم خصوصی بیمار حساس  هستند ما افتخارمان این است که  به‌عنوان یک سانتر بزرگ آموزشی درمانی به حجم بالایی از بیماران با رعایت اصول ایمنی و پوشش بیمار و حفظ طرح انطباق ارائه خدمت می‌دهیم.
در ادامه دکتر موسوی با رویکرد پزشکی قانونی به موضوعات مطروحه گفت: در خصوص معاینات بالینی باید از بیمار رضایت آگاهانه  گرفته شود و با توجه به اینکه اساتید الگو هستند باید نسبت به پوشش بیماران حساسیت بیشتری داشته باشند و تذکرات لازم داده شود.
همچنین در این جلسه راهکارها و پیشنهاد‌هایی در خصوص نحوه ملاقات همراهان  و صحبت با پزشک معالج  و پوشش بیماران با رعایت موازین شرعی ارائه شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *