محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

نخستین پیوند قلب مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 98 در اولین روز اردیبهشت با موفقیت انجام شد

طی یک اقدام مشترک و با مشارکت سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و تیم پیوند قلب مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و واحد فراهم آوری اعضای بیمارستان سینا، نخستین پیوند قلب در سال 98 در اولین روز اردیبهشت‌ماه با موفقیت انجام شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، در این عملیات مشترک که از ساعت 6:30 صبح روز یکشنبه اول اردیبهشت‌ماه 98 آغاز شد به همت اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور، قلب یک خانم 24 ساله که در پی یک تصادف دچار مرگ مغزى شده بود، به تهران منتقل و به خانم 54 ساله مبتلابه بیماری قلبی پیوند زده شد.
دکتر صالحی جراح پیونددهنده این قلب در گفتگو با خبرگزاری‌ها همکاری اورژانس را در این عمل بسیار حائز اهمیت قلمداد کرد و سرعت و دقت انتقال عضو را قابل‌تقدیر ارزیابی کرد.
 انتقال عضو از بیمارستان مبدأ و از رشت به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) کمتر از چهار ساعت به طول انجامید و این زمان در موفقیت پیوند تأثیر به سزایی خواهد داشت.
اعضای تیم پیوند مجتمع، دکتر صالحی جراح پیوند قلب، دکتر بخشنده دستیار جراح، دکتر رحمانیان دستیار جراح، دکتر صابری متخصص بیهوشی، کامران هورفر، حمید فراهانی، امید ظهور مسئول پمپ قلبی و ریوی، سرلک، رضایی کارشناس اتاق عمل و زارعی کارشناس بیهوشی بودند.
خبرنگار: شهره بیات
قلب تپنده ای که به پرواز در آمد

کلمات کلیدی
تهیه کننده: