محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

نشست هماهنگی پروژه بازسازی بیمارستان ولیعصر (عج) در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

در نشست هماهنگی پروژه بازسازی بیمارستان ولیعصر(عج) و ملاحظات مرتبط با تسهیل فرایندهای درمانی، ایمنی بیمار و استانداردسازی فضای آموزشی، در روند بازسازی و توسعه خدمات آن بیمارستان بحث و تبادل‌نظر شد.

نشست هماهنگی پروژه بازسازی بیمارستان ولیعصر (عج) در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ با حضور دکتر سیدحسن اینانلو، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر زهرا پناهی رئیس بیمارستان ولیعصر(عج)، دکتر نبی‌الله رضایی سرپرست امور عمومی بیمارستان ولیعصر(عج)، دکتر مریم دلدار رئیس بخش زنان، دکتر دلیلی رئیس بخش‌های NICU، طاهره زرعی‌چیان مدیر پرستاری، مهندس رسولی سرپرست دفتر فنی، مهندس هدایتی و مهندس گورابزاد مدیر عامل و نماینده شرکت مشاور طرح و تدبیر ماندگار، نشست هماهنگی اولیه پروژه بازسازی بیمارستان ولیعصر در دفتر ریاست این مرکز برگزار شد.
در ابتدای نشست دکتر اینانلو ضمن خوشامدگویی به حاضرین، بر طراحی نقشه بازسازی بیمارستان ولیعصر مطابق با نیاز بیماران و ارائه‌دهندگان خدمت تاکید نمود.
سپس مروری بر ویژگی‌های ساختمان ولیعصر، بخشها و واحدهای آن انجام شد.
سپس مهندس هدایتی از شرکت مشاور گفت: در طراحی نقشه اولیه سعی می‌کنیم ضمن بررسی وضعیت و بضاعت موجود ساختمان ولیعصر(عج)، طراحی انجام شود تا برای بیماران فضای راحت‌تر و دلنشین‌تری ایجاد گردد.
وی فضای اولیه در نظر گرفته شده برای هر تخت بیمارستانی در ساختمان ولیعصر را ۱۲۴ مترمربع اعلام نمود.
دکتر رضایی گفت: ساختار عمده و اولیه بیمارستان ولیعصر بر دپارتمان زنان، بخش خون و پیوند، بخش کودکان و نوزادان و بخش‌های مراقبت‌ویژه نوزادان استوار شده است.
وی در خصوص حضور همراهان بیمار در بخش‌های اصلی بیمارستان ولیعصر گفت: بالغ بر ۴۰ درصد ملاقات‌کنندگان بیماران بستری، در این بیمارستان آقایان هستند.
سپس دکتر اینانلو بر احداث بخش مراقبت ویژه زنان و بخش مراقبت ویژه کودکان و همچنین پاویون مناسب پزشکان و فراگیران در طراحی تاکید کرد.
در ادامه دکتر پناهی در خصوص اتاق‌های عمل بیمارستان ولیعصر، فضای فیزیکی لیبر و تصویربرداری‌های واقع در آن ساختمان مطالبی مطرح کرد.
پس از آن مهندس رسولی در خصوص مشخصات، متراژ و خصوصیات فنی ساختمان ولیعصر توضیحاتی ارائه کرد.
سپس دکتر دلیلی ضمن تشکر از دعوت به‌عمل‌آمده، ملاحظات بخش NICU را تبیین نمود از جمله اینکه در بخش زایمان مجتمع با توجه به آمار زایمان های پرخطر در مجتمع(تا ۶۰ درصد زایمانها) به ازای هر تخت افزوده شده در بخش زنان لازم خواهد شد تا یک تخت به بخش مراقبت ویژه نوزادان اضافه شود.
همچنین وی در خصوص لزوم طراحی اتاق مادران در NICU با سرانه مناسب و همجواری اتاق مادران، بخش زنان و زایمان و همچنین بخش NICU پیشنهاداتی داد.
درخاتمه دکتر سورکی در خصوص بهبود وضعیت بیمارستان ولیعصر(عج) گفت: برای اینکه فضای درمانی استاندارد داشته باشیم باید طراحی و پیشبرد اجرائی طرح، اصولی باشد. وی دفتر فنی مجتمع را بعنوان مسئول تحویل نقشه‌های ازبیل بیمارستان ولیعصر تا پایان هفته به شرکت معرفی نمود و گفت جلسات منظم با حضور رئیس مجتمع، معاونین، رئیس بیمارستان ولیعصر، مدیر امور عمومی و مسئولین مرتبط به منظور تسهیل و تسریع امور برنامه‌ریزی می‌شود.

محمد مرزبان
تهیه کننده:

محمد مرزبان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *