محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

نهمین جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در جلسه آبان ماه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای مجتمع بیمارستانی امام خمینی مراحل پیشرفت فازبندی ایمنی ساختمان‌ها بررسی و در خصوص به‌روزرسانی کدهای اعلام‌خطر و نحوه برگزاری مراسم نکوداشت هفته پدافند غیرعامل تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، نهمین جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای مجتمع با محوریت ایمن‌سازی سازه‌ها و تجهیزات بیمارستانی پنج‌شنبه 5 آبان 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، مهندس مهدی رسولی سرپرست مدیریت دفتر فنی، فریده اسدزاده دبیر کمیته بحران و مدیران و کارشناسان معاونت‌های مجتمع در سالن شورای ریاست برگزار شد.

دکتر اورندی بر پایش مداوم پله‌های خروج اضطراری و مسیرهای منتهی به آن در ساختمان‌های مجتمع تاکید و تصریح کرد: با توجه به اهمیت بحث ایمن‌سازی بیمارستان‌ها و پیگیری آن از سوی مقامات قضایی کشور و اقدامات انجام‌شده در پاک‌سازی راه‌های خروج اضطراری با مشارکت همه واحدها، نگهداشت وسایل در مسیر پله‌های فرار مجتمع اکیدا ممنوع است و بایست به آن توجه شود.

معاون درمان مجتمع در بحث ساماندهی سیستم اطفای حریق مجتمع از مدیران امور عمومی بیمارستان‌ها خواست تا با همکاری سرپرستاران بخش‌ها آمار مربوط به کپسول‌های آتش‌نشانی را احصا و گزارش آن را به این معاونت ارسال کنند و در ادامه افزود: کسب مهارت‌های علمی و آگاهی از نکات مهم در آتش‌سوزی‌ها می‌تواند از شدت و گسترش حوادث پیشگیری کند.

احد اکرمی نیز از اختصاص یک انبار به فضای 300 مترمربع برای وسایل مازاد بخش‌ها خبر داد و گفت: برخی از این وسایل برای کمک به مدیریت بحران به مجموعه اضافه‌شده و در شرایط عادی قابلیت استفاده ندارد ولی باید در صورت نیاز تعمیر و درجایی امن نگهداری شوند تا در مواقع نیاز امکان بهره‌برداری مجدد از آن‌ها باشد.

جواد استکی هدف از ایجاد و اعلام کدهای خطر را اطلاع‌رسانی فوری شرایط بحرانی و انواع آن به مدیران، کادر درمانی و پشتیبانی بیمارستان‌ها بدون انتقال استرس و تنش به مراجعین عنوان کرد و گفت: اگر بنا بر یکپارچه‌سازی کدها در کل بیمارستان‌های کشور است ما هم باید خود را با آن تطبیق دهیم. در انتخاب کدها سیاست بر این بوده که از کدهای معمول جامعه در موارد مشابه استفاده شود.

مهندس رسولی نیز در خصوص اقدامات مدیریت دفتر فنی در فازهای 1 و 2 برنامه اطفای حریق توضیحاتی داد و گفت: به دنبال دوره‌های آموزشی کاربردی پایه و پیشرفته برای کارکنان با همکاری سازمان آتش‌نشانی هستیم. تسهیل کاربری کپسول‌های آتش‌نشانی و توجه به نوع و نحوه استفاده از آن‌ها بسیار مهم است. همکاران باید بدانند در کنار تابلوهای برق حتماً باید از کپسول‌های CO2 استفاده شود.

فریده اسدزاده ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات پیشین این کمیته به موضوعاتی چون نصب درب‌های ضد حریق، عملیات عمرانی لازم در مسیرهای خروج اضطراری، لزوم تخلیه و تعیین تکلیف اموال اسقاطی ساختمان ریحانه و یکپارچه‌سازی ملی کدهای اعلام‌خطر اشاره کرد و در بحث فازبندی ایمنی ساختمان‌ها یادآور شد: همکاران باید برای حفظ حریم ایمنی تابلوهای برق در بخش‌ها از گذاشتن وسایل تا شعاع یک متری آن‌ها جدا اجتناب کنند. بعلاوه ما سانتر بحران‌های شیمیایی و میکروبی دانشگاه هستیم و باید آمادگی خود را در مواجهه با حوادث احتمالی همواره حفظ کنیم.

دبیر کمیته بحران مجتمع با اعلام خبر برپایی مانور احتمالی قطع برق در مجتمع به مناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت: مراسمی هم در همین راستا و با حضور هیئت‌رئیسه، اساتید، کادر درمان و پشتیبانی مجتمع در حال برنامه‌ریزی است که زمان و محل برگزاری آن را به اطلاع همکاران گرامی می‌رسانیم.

 

 

 

 

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *