محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

نهمین جلسه گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۲ برگزار شد

در نهمین جلسه گراندراند مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی و اساتید برجسته گروه‌های مختلف پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، نکات آموزشی تشخیص و درمانی  بیمارخانم 46 ساله با خونریزی غیرطبیعی دررحم (AUB) بحث و تبادل‌ نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، نهمین جلسه گراندراند مجتمع چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ با حضور دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر سید علی مؤمنی معاون امور دانشگاهی، دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی مجتمع و جمعی از اساتید پیشکسوت، اعضای هیئت‌علمی و فراگیران گروه‌های تخصصی زنان و زایمان، جراحی مغز و اعصاب، رادیولوژی، پاتولوژی، قلب و عروق، خون و آنکولوژی و سایر گروه‌های تخصصی در تالار شهید مجتمع باهدف تحلیل ریشه‌ای و علمی روند تشخیص و درمان بیمار خانم 46 ساله با خونریزی غیرطبیعی دررحم (AUB) برگزار شد.
در این جلسه به همت گروه آنکولوژی زنان تحت نظارت دکتر شیخ حسنی و دکتر رفیعی ارائه و روند تشخیص و درمان بیمار خانم 46 ساله با خونریزی غیرطبیعی دررحم(AUB)  بازبینی و موشکافی شد.
سپس روند تشخیصی و درمان‌های انجام‌شده توسط اساتید گروه های مختلف همچون دکتر فهیمه زینل خانی (رادیولوژی) ، دکتر امیر حسین جوادی( جراحی مغزو اعصاب)، دکتر فاطمه نیلی(پاتولوژی) ،  دکتر سمیه محمدی (قلب و عروق)، دکتر علی مجیدی نژاد (خون و آنکولوژی) به‌صورت گام‌به‌گام گزارش و بررسی و تبادل‌نظر حاضرین قرار گرفت.
دکتر جوادی از منظر مغزو اعصاب گفت: بیمار خانم 46 ساله با علائم اولیه خونریزی غیرطبیعی دررحم (AUB) به این مرکز درما نی مراجعه و در تظاهر اولیه بیمار به صورت علائم نورولوژیک که با تصویر برداری وجود توده  مغزی در بیمار رویت می شود و بیمار تحت عمل جراحی کرانیوتومی قرار و External ventricular drainage (EVD)برای بیمار تعبیه می شود.
دکتر زینل خانی افزود: در تصویر برداری های بعدی از  بیمار شواهد درگیری متاستاتیک  متعدد مغز، ریه و کلیه  و همچنین توده رحمی شناسایی و همزمان  بیمار در سیر بستری دچار DVT  وPTE  (آمبولی ریه) با تیتر بالای BETA – HCG می شود که در مجموع شرایط احتمال یک کوریوکارسینوم متاستاتیک برای بیمارمطرح می شود.
دکتر مجیدی نژاد از دیدگاه خون و آنکولوژی گفت: با بررسی های صورت گرفته بحث کوریوکارسینوم   متاستاتیک برای بیمار تائید و بیمار تحت درمان رژیم کموتراپی قرار می گیرد اما در سیر درمان بیمار دچار افت پلاکت می شود که با توجه به اینکه همزمان بیمار آنمیک بودند بررسی هماتولوژیک با BMAx/Bx انجام گرفت که فاقد شواهد درگیری متاستاتیک بود و نهایتا  تشخیصHIT  مطرح و LMWH تبدیل به DOAC و بیمار تحت درمان  پزشکی قرار می گیرد.
توجه به رهیافت کلاسیک به AUB و اهمیت چک کردن BETA – HCG یکی از پیام های مهم این جلسه گراند راند مجتمع در تشخیص این نوع از بیماری بود  که پزشکان باید در نظر داشته باشند.
در پایان این محفل علمی به دکترمجتبی الوانی و دکتر رضا عباسی زاده و دکتر سمانه محمدی برندگان مسابقه علمی جوایزی اهدا شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر