محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

هشتمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در جلسه این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص سنجه‌های استاندارد اعتباربخشی در محور مراقبت اورژانس و ایمنی ساختمان‌ها بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، هشتمین جلسه تیم رهبری و مدیریت این مرکز یکشنبه 22 خرداد 1401 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، معاونان و مدیران پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی و روسای بیمارستان‌ها در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در ابتدا رئیس مجتمع ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) به مهم‌ترین موضوعات جلسه ریاست دانشگاه با روسای بیمارستان‌ها در خصوص ارائه  مشکلات حوزه‌های مختلف  آموزشی، پژوهشی و درمانی  بیمارستان‌ها  پرداخت و گفت: درواقع کلیات  مشکلات مطرح‌شده در جلسه درخصوص کمبود نیروی انسانی ، کمبود منابع مالی ، ایمنی ساختمان‌ها و... بود، در این جلسه مقررشد که با کمک معاونت‌ها این مشکلات هر چه سریع‌تر  مرتفع شود.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات اساسی موردبحث در جلسه دیروز دانشگاه  که بسیاری از بیمارستان‌ها  هم درگیر آن هستند،  مبحث ساماندهی  نیروی انسانی است که کمبود  نیروی متخصص در هر واحد ، ناکارآمدی نیروها موجود در برخی از واحد ها ، به‌کارگیری  نیروهای جدید ، اخذ مجوزهای لازم جهت به کار گیری این نیروها  از مهم ترین چالش های این حوزه می باشد که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود و درنهایت در جلسه روز گذشته  بحث و تبادل نظر در مورد  چابک سازی پروژه‌های معاونت‌های مختلف دانشگاه  صورت  گرفت.
دکتر دهقان در ادامه عنوان کرد: انتقادها و پیشنهادها و همچنین  طرح مشکلات سازنده منجر به اصلاح فرآیندها در سیستم خواهد شد.
رئیس مجتمع با اشاره به تأکید رئیس دانشگاه در خصوص ایمنی سازی  ساختمان‌ها گفت: در جلسه دیروز رئیس دانشگاه تأکید شد که باید ایمنی ساختمان‌ها جز اولویت‌های  اول برنامه‌های سال 1401 قرار بگیرد و بودجه آن‌هم تأمین شود.
دکتر دهقان قدمت ساختمان‌های مجتمع را یکی از چالش‌های اساسی خواند و گفت: باید نیازهای مجتمع در بهسازی و اصلاح زیرساخت‌های قدیمی شناسایی و به دانشگاه اعلام و همچنین کمیته‌ای مختص ایمنی ساختمان‌ها درمجتمع تشکیل شود.
وی تصریح کرد: بررسی مداوم و مجدانه  در رابطه با ایمنی ساختمان‌ها  بر اساس ضرورت انجام  تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.
دکتر دهقان در پایان سخنان خود در راستای رفع چالش‌ انتقال بیماران از اورژانس گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی، تجهیزاتی و نیروی انسانی موجود وقتی متخصص طب اورژانس تشخیص می‌دهد که بیمار به بخشی برود، ضروری است همه کارکنان واحدها در تسریع فرآیند انتقال بیمار همکاری کنند  و همچنین  اساتید بخش‌ها در چینش و تقسیم وظائف درمانی فراگیران بازنگری داشته باشند  تا فشار کار فقط بر روی رزیدنت‌های  سال یک و دو نباشد و بیماران در اورژانس زیر 6 ساعت تعیین تکلیف شوند.
مهندس سورکی با اشاره به  تعرفه خدمات کلینیک ویژه  گفت: طبق قانون تعرفه خدمات درمانی، هیچ‌گونه تفاوت تعرفه‌ای میان خدمات درمانگاهی و کلینیک ویژه در بیمارستان‌ها وجود ندارد و تابع قوانین بالادستی است و تصمیم‌گیری در این رابطه از حیطه اختیارات مجتمع خارج است. 
در جلسه  این هفته تیم رهبری  و مدیریت  دکتر افضلی مقدم رئیس اورژانس مجتمع به بررسی استانداردهای اعتباربخشی در محور مراقبت های اورژانس پرداخت.
دکتر افضلی مقدم عدم انتقال به‌موقع بیماران از سوی سرویس معالج در کنار کمبود نیروی انسانی، ازدحام بیماران و انتظارات بخش‌ها در تکمیل اقدامات پاراکلینیک بیماران در اورژانس را از مهم‌ترین چالش‌های بخش اورژانس عنوان کرد.
سپس اعضای تیم مدیریت و رهبری  مجتمع  در خصوص ایمن‌سازی ساختمان‌ها، اصلاح خدمات رفاهی در بخش‌های VIP ، فرآیند  ارائه خدمات در کلینیک ویژه و ... نقطه نظرات خود را ارائه کردند.
توضیح اینکه در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر عباس علی بخشی رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج)، دکتر سید روح‌الله میری رئیس انستیتو کانسر، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، مهندس رضا قدیم خانی سرپرست مدیریت دفتر فنی و امیر رجبی رئیس دفتر ریاست و مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع حضور داشتند.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *