محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

هفتمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1400 برگزار شد

بررسی وضعیت پاویون‌های مجتمع و همچنین ارائه گزارش از واحد آشپزخانه و تغذیه از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو و تبادل‌نظر در جلسه این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، هفتمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع شنبه 6 آذر 1400 در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.
دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع ضمن تبریک هفته بسیج  با اشاره به مشکلات رفت‌وآمد کارکنان درمانی در شیفت شب  به مجتمع گفت: از طریق واحد پشتیبانی و دفتر پرستاری مجتمع باید زوایای موضوع به‌صورت کامل بررسی و شیوه نامه‌ای طراحی شود تا پرسنل ما در شیفت‌های  خود دچار مشکل نشوند و راحت تر ، به‌موقع و ایمن در محل کار خود حاضر شوند و کمترین دغدغه در خصوص رفت‌وآمد به مجتمع  را داشته باشند.
دکتر دهقان کمبود فضای آموزشی مناسب در مجتمع  را یک چالش جدی خواند و توضیح داد: بدلیل عدم امکان استفاده از  تالار  امام  و همچنین تعدد کلاس‌های آموزشی برای فراگیران در مجتمع   باید درخصوص استفاده بهینه از فضاهای موجود چاره جویی شود و  برای ایجاد وحدت رویه ، مدیریت و برنامه ریزی تمام تالارهای مجتمع به معاونت امور دانشگاهی واگذار شود.
دکتر دهقان همچنین استفاده بهینه از پاویون‌های مجتمع، رصد کردن مشکلات و مرتفع کردن آن‌ها را  مهم دانست و اظهار داشت: با تعامل ، مدیریت بهتر، اصلاح فرآیندها در درازمدت و استفاده بهینه از  فضاهای مجتمع  بسیاری از مشکلات در پاویون‌ها حل خواهد شد.
رئیس  مجتمع در پایان سخنان خود ضمن تشکر از  زحمات تیم پشتیبانی  ریاست پیشین مجتمع گفت: بسیاری از تغییرات اساسی در واحد آشپزخانه مجتمع در زمان تیم پشتیبانی قبلی  صورت گرفته که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.
 وی تأکید کرد معاونت‌های  آموزشی ، درمان و پشتیبانی مجتمع  باید با یکدیگر  تعامل مناسبی داشته باشند  تا بسیاری از چالش‌ها و مشکلات موجود و پیشرو  در کوتاه‌ترین زمان مرتفع شود.
در ادامه دکتر سید هادی کلانتر مدیر آموزشی و دانشجویی گزارش مبسوطی در خصوص وضعیت  موجود پاویون‌های مجتمع ،کتابخانه‌ها ، تالارها و  همچنین چالش‌ها و نیازهای  حوزه معاونت امور دانشگاهی ازنظر فضا ، امکانات و نیروی انسانی را  ارائه کرد.
مدیر آموزشی و دانشجویی مجتمع با اشاره به مشکلات کلاس های درس و تالار های مجتمع گفت: نداشتن اختیار در اداره تالار ها و کلاس درس بخش ها و  تعدد کلاس در بین ساعات 7 تا 9 صبح  و مستهلک بودن برخی از تجهیزات آموزشی و سمعی و بصری از جمله مشکلات در این حوزه می باشد.
در ادامه جلسه مصطفی  مرادی دلیر سرپرست مدیریت پشتیبانی مجتمع  با اشاره به انجام  بسیاری از بهسازی‌ها و خدمات صورت گرفته در واحد تغذیه مجتمع توسط معاونت  پشتیبانی گفت : واحد آشپزخانه مجتمع از سال 1345در دو طبقه  با زیربنای 1200 متر  راه‌اندازی و از سال 1389 به بعد فقط  بازسازی‌های جزئی  در آن انجام‌شده  تا اینکه در سال 1399 بازسازی کامل آشپزخانه مجتمع در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به وضعیت آشپزخانه مجتمع قبل از بازسازی کامل افزود: بسیاری از تجهیزات ، امکانات و تاسیسات آشپزخانه قبل از بازسازی  فرسوده بود و در آشپزخانه مجتمع  همه مراحل پخت و پز به صورت سنتی انجام می شد،  یخچال‌های زیر صفر و بالای صفر آشپزخانه مجتمع وسایل و تجهیزات آن مستهلک بود و هیچ  مطابقت مناسبی با استانداردهای اعتباربخشی و بهداشتی نداشت.
در ادامه سرپرست مدیریت پشتیبانی مجتمع به بیان اقدامات انجام شده در آشپز خانه مجتمع  پرداخت و گفت: با توجه به اینکه ما مشکلات بسیاری در واحد آشپز خانه مجتمع داشتیم،  اقدامات بسیاری برای   کیفیت بهتر پخت غذا  ، صرفه‌جویی در هدر رفتن مواد  غذایی، انرژی و نیروی انسانی در راستای  افزایش رضایتمندی کارکنان و بیماران  صورت گرفت که از اقدامات انجام شده می توان به  استفاده از تجهیزات صنعتی  تمام اتوماتیک(سرخ‌کن ، جوجه پز،کباب‌پز، برنج پز) برای پخت غذا اشاره کرد.
 وی راه‌اندازی و سامان‌دهی دستگاه صدور فیش غذا و رزرواسیون غذا از طریق سیستم HIS  را از نکات مهم در مدیریت فرآیند و صرفه جویی در آمار غذا دانست.
در ادامه مدیر پشتیبانی مجتمع به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در واحد تغذیه مجتمع  در کنار بازسازی کامل آشپزخانه پرداخت که از نمونه های آن می توان به تهیه ، تنظیم و سرو غذاهای رژیمی بر اساس کالری موردنیاز بیماران (خصوصاً بیماران دیابتی) ، تهیه غذاهای مناسب برای بیماران با نقص سیستم ایمنی ، توزیع میان وعده‌های متنوع برای  کارکنان و بیماران بخش‌های کووید طبق پروتکل‌های ارسالی از معاونت درمان، توزیع میان وعده دو بار در روز برای  بیماران دیابتی ، کودکان و مادران باردار اشاره کرد.
در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر عباس علی بخشی رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج)، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر حبیب‌الله محمود زاده رئیس انستیتو کانسر، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر علی گنجعلیخان مدیر درمان، دکتر سید علی مؤمنی رئیس امور پژوهشی و فناوری، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، محمدحسین امراللهی مدیر منابع انسانی، مصطفی مرادی دلیر مدیر پشتیبانی و امیر رجبی مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) حضور داشتند.
توضیح اینکه جلسات تیم رهبری و مدیریت  مجتمع شنبه‌های هر هفته در سالن شورای  مجتمع تشکیل می‌شود.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *