محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

هفتمین جلسه کمیته ارتقای خدمات اورژانس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۱

در هفتمین جلسه کمیته ارتقای خدمات اورژانس، شیوه‌نامه مدیریت درد در بیماران مراجعه‌کننده به تریاژ تصویب ودر مورد استفاده بهینه از مانیتورهای بخش اورژانس بحث و تبادل‌نظر شد.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، هفتمین جلسه کمیته ارتقای خدمات اورژانس این مرکز یک‌ شنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر محمد افضلی مقدم رئیس اورژانس و دبیر علمی کمیته،   دکتر هومان حسین نژاد هیئت‌ علمی گروه طب اورژانس، دکتر پیام صراف هیئت‌ علمی گروه نورولوژی، مهندس علی نعلبران سرپرست حراست مجتمع،   پرستو آریاملو مدیر پرستاری، رحمان نصراللهی رئیس امور عمومی اورژانس، حسین کرمی سوپروایزر آموزشی اورژانس و دبیر اجرایی کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در ابتدا کرمی دبیر اجرایی کمیته ضمن تبیین مصوبات جلسه گذشته، گزارشی از جلسه واحد حراست مجتمع با ریاست و سرپرستار بخش روان‌ تنی در خصوص مسائل و چالش‌ های  این بخش ارائه کرد.
وی افزود: در این جلسه بر اولویت خدمات به بیماران   بخش، خرید دوربین  و دریافت مجوزهای لازم و همچنین ارائه آموزش‌ های مناسب به نیروی‌ های حفاظت فیزیکی در برخورد با بیماران پرخاشگر و… تأکید شد.
در ادامه نصرتی سرپرستار بخش اورژانس یک   با اشاره به آمار مشاوره‌ ها  در یک ماه گذشته گفت: از مجموع ۱۱ مشاوره  که مورد پایش قرار گرفت 6 مورد زیر یک ساعت، ۳ مورد بین ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه و ۲ مورد بالای ۱۲۰ دقیقه  بود که با ارزیابی‌ های صورت گرفته میانگین آن حدود ۹۰ دقیقه شده است.
دکتر اورندی معاون درمان مجتمع تأکید کرد: با توجه به ازدحام در اورژانس معطلی بیماران نیازمند به مشاوره به‌ ویژه مشاوره روان‌ پزشکی به‌ هیچ‌ عنوان جایز نیست و باید خدمات آن در اولویت کارها قرار گیرد، همچنین پایش‌های لازم   به‌ صورت ماهانه  برای مشاوره گروه‌ های تخصصی انجام و بازخوردهای آن به این معاونت و روسای بخش‌ ها ارائه شود.
معاون درمان مجتمع با اشاره به ساعت حضور دستیاران درمجتمع گفت: با توجه به اینکه ساعت حضور دستیاران بر اساس آئین‌ نامه شرح وظایف دستیاری از  ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶:۳۰ است لذا  در این راستا دستیاران باید در ساعت مذکور درمجتمع حضور فعالی داشته باشند و روسای بخشها بر حضور منظم دستیاران نظارت کامل داشته باشند.
همچنین در این جلسه شیوه‌ نامه  مدیریت درد  در بیماران مراجعه‌ کننده به تریاژ تصویب و در مورد استفاده بهینه از مانیتورهای بخش اورژانس به منظور ارائه اطلاعات موردنیاز به بیماران و همراهان بحث و تبادل‌ نظر شد

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *