محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

وبینار آموزشی کرونا و واکسیناسیون در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

به همت واحد آموزش پرستاری و واحد کنترل عفونت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) وبینار آموزشی کرونا و واکسیناسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، به همت واحد آموزش پرستاری و واحد کنترل عفونت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) وبینار آموزشی با موضوع " کرونا و واکسیناسیون" دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1400 برگزار شد.
در این وبینار که جمعی از پرستاران و کمک بهیاران  مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) حضور داشتند، دکتر اسمعیل محمد نژاد عضو هیئت‌علمی دانشگاه و سوپروایزر کنترل عفونت مجتمع در مورد علائم، نشانه‌ها، تشخیص و درمان ویروس کرونا و همچنین به اهمیت واکسیناسیون در بین کادر درمان پرداخت.
وی در بخش‌هایی از این وبینار آموزشی  در مورد واکسیناسیون گفت: کادر درمان اولویت اول تزریق کرونا در سند ملی واکسیناسیون کرونا معرفی‌شده است، توصیه‌ی وی به کادر درمانی که  تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند این بود  باوجود شک و تردید، ترس و اضطراب برای تزریق واکسن و نگرانی از  عوارض جزئی  آن، تزریق  هر نوع از واکسن‌های مورد تائید وزارت بهداشت به‌نوعی ارزش‌افزوده برای کادر درمان به‌حساب آمده و باعث ایمنی برای همکاران علیه ویروس کرونا می‌شود و با ایمنی در مقابل این بیماری بهتر می‌توانیم در کنار هم مراقبت و درمان از بیماران را انجام دهیم.
دکتر محمد نژاد در خصوص  عوارض این واکسن‌ها افزود برای هر فرآورده دارویی من‌جمله واکسن‌ها، واکنش‌های حساسیتی شدیدی مطرح است، در برابر فواید این واکسن البته این عوارض بسیار نادر هستند .  عوارض شایع‌تر و  کم‌خطر واکسن شبیه علائم خفیف بیماری‌های ویروسی مثل بدن‌درد، سردرد و تب خفیف و همچنین درد در محل تزریق می‌باشند که بعد از 24 تا 48 ساعت فروکش می‌شود.
توصیه‌ی وی برای همکارانی که دو دوز یا تک‌دوز واکسن را دریافت کرده‌اند این است که واکسن‌ها باعث ایجاد ایمنی 100 درصد نمی‌شود و مانند گذشته باید پروتکل‌های مرتبط به کنترل و پیشگیری در برابر بیماری کرونا را رعایت کنند.
دکتر محمد نژاد افزود: با همکاری معاونت درمان و بهداشتی دانشگاه و پی گیری‌های تیم مدیریتی مجتمع ، برای تمامی کادر درمان مجتمع واکسن کرونا  اختصاص‌یافته  و واحد کنترل عفونت مجتمع همه‌روزه از ساعت 9 الی 14 آماده تزریق واکسن کرونا می‌باشد.
در پایان به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد.

کلمات کلیدی
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *