محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

پانزدهمین جلسه کمیته مرگ‌ومیر و عوارض مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

با حضور معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در جلسه کمیته مورتالیتی این مرکز، گزارش عملکرد کمیته و پیگیری مصوبات انجام‌نشده و در دست اقدام کمیته از اردیبهشت 99 تا شهریور 1401 بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، پانزدهمین جلسه کمیته مرگ‌ومیر و عوارض مجتمع سه‌شنبه 27 دی 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر شهاب رفیعیان رئیس اتاق عمل ولیعصر (عج)، دکتر عباس تفاخری عضو هیئت‌علمی گروه نورولوژی، دکتر سمانه سالاروند عضو هیئت‌علمی گروه پاتولوژی، پرستو آریاملو مدیر امور پرستاری، دکتر اسمعیل محمدنژاد مسئول CSSD، نیکو رمکی مسئول ایمنی بیمار، مهین یوسفی کارشناس بهبود کیفیت و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در ابتدا یوسفی به ارائه گزارشی از عملکرد کمیته مورتالیتی مجتمع و پیگیری مصوبات انجام‌نشده و در دست اقدام کمیته از اردیبهشت 99 تا شهریور 1401 پرداخت.
دکتر اورندی در خصوص نظارت بر تعیین جایگزین برای افراد مسئول مشاوره در شرایط اورژانسی گفت: با توجه به مکاتبات انجام‌شده در صورت عدم پاسخ مسئول مشاوره مربوطه باید با مسئول سطح بالاترآن تماس و در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.
معاون درمان مجتمع با اشاره به شرح وظایف کارورزان بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی گفت: کارورزان باید به آئین‌نامه شرح وظایف خود اشراف کامل داشته باشند و در این راستا آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود.
وی افزود: بسیاری از ایرادات ما ساختاری است، رزیدنت‌ها باید order نویسی پرونده‌ها را در دوره اینترنی یاد بگیرند درواقع نحوی درست order نویسی یک هنر است که از بسیاری خطاها جلوگیری می نماید.
دکتر اورندی بر تعامل و همکاری گروه‌های تشخیصی و درمانی به‌منظور ارتقای مهارت ارتباطی تأکید کرد.
معاون درمان مجتمع با اشاره به پروتکل پذیرش و اعزام بیماران از دیگر بیمارستان‌ها به این مرکز گفت: هماهنگی‌ها لازم برای ارجاع بیماران باید حتماً از طریق ستاد انجام شود و همچنین دستورالعملی برای ارجاع و اعزام بیماران طراحی شده که ابلاغ گردیده است.
پرستو آریاملو عدم ثبت دقیق اطلاعات بیماران ارجاعی در سامانه MCMC را معضل اساسی در پذیرش بیماران عنوان کرد و گفت: به دلیل این‌که بسیاری از ارجاع‌ها از طریق تماس تلفنی انجام‌ می‌شود ممکن است شرح دقیقی از شرایط بیمار پیش از ورود وجود نداشته باشد و ما را دچار چالش کند در این زمینه باید قبل از ارجاع بیماران اطلاعات آن‌ها در سامانه MCMC ثبت شود.
دکتر سالاروند در خصوص جواب دهی به آزمایش‌های درخواستی از سایر بخش‌ها بر اساس چرخه کاری آزمایش‌های اورژانس گفت: روزانه چرخه آزمایش‌های اورژانس چک و در صورت خروج احتمالی هر آزمایش از چرخه تذکرات داده شده و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

 

 

 

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *