محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

پنجمین جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) روند پیشرفت مصوبات جلسات پیشین بررسی و در خصوص چالش جدی محدودیت فضای فیزیکی نگهداشت پرونده‌های بستری چاره‌جویی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، پنجمین جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات، سه‌شنبه 28 تیر 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، ماندانا معدنی رئیس پذیرش، آمار و مدارک پزشکی، مریم اسداللهی مسئول ترخیص و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

معاون درمان مجتمع با تاکید بر اصلاح فرآیند ثبت گزارش آنژیوگرافی در پرونده بیماران بستری و تشکیل کارگروهی برای رفع نواقص مستندات و تعیین تکلیف فوری پرونده‌های بستری بخش عفونی، برخی مداخلات مدیریتی را در تسریع آن لازم دانست.

دکتر اورندی همچنین از مکاتبه با روسای بخش‌های بالینی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی پرونده نویسی به فراگیران در بازه‌های زمانی تعیین‌شده خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع حضور در این جلسات آموزشی الزامی است.

وی همچنین در تبیین اهمیت شناسایی بیماران مجهول‌الهویه برای بیمارستان گفت: شناسایی این بیماران از طریق اثرانگشت و با همکاری سازمان ثبت‌احوال اگرچه ازنظر امنیتی محدودیت‌هایی دارد ولی بسیاری از مشکلات جاری بیمارستان را خواهد کاست. امیدواریم بتوانیم با همفکری مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه و مجتمع و مسئولان ذی‌ربط در سازمان ثبت‌احوال به راهکارهای عملیاتی آن نائل شویم.

احد اکرمی نیز در خصوص اختلال در امور جاری برخی واحدها به دلیل بازسازی واحد رختشوی‌خانه توضیح داد: طبق تخمین مدیریت دفتر فنی مجموعه فعالیت‌های عمرانی واحد رختشوی‌خانه بین 30 تا 45 روز به طول می‌انجامد و نتایج تصمیم‌گیری حوزه پشتیبانی برای نحوه تردد همکاران مدارک پزشکی و سایر واحدهای مربوطه در این مدت به مسئولان این واحدها اعلام خواهد شد.

ماندانا معدنی در این جلسه با اشاره به کمبود فضای فیزیکی مناسب برای نگهداشت پرونده های بستری زیر 6 ساعت اورژانس گفت: با تولید بیش از 6 هزار پرونده در ماه و افزایش مراجعه کووید 19 در ادامه این معضل بیشتر خواهد شد و رفع آن نیاز به توجه و حمایت مسئولان دارد.

مریم اسداللهی کمبود فضای بایگانی پرونده‌های بستری را معضلی جدی و آن را گریبان گیر واحد درآمد نیز دانست.

 

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *