محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

پنجمین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد قلبی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در جلسه اسفندماه کمیته مدیریت درمان سکته حاد قلبی (کد ۲۴۷) مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص راهکارهای اجرایی تامین منابع مالی تهیه و خرید دریچه مصنوعی آئورت (TAVI) بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، پنجمین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد قلبی سه‌شنبه دوم اسفند 1401 با حضور دکتر مریم مهر پویا هیئت‌علمی گروه قلب و دبیر اجرایی کمیته، دکتر بیتا نظامی مدیر داروخانه‌های مجتمع، دکتر حامد وحیدی هیئت‌علمی گروه قلب و عروق، دکتر مهدی افشاری منش مدیر انبار مرکزی دارو و تجهیزات مجتمع، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، مریم اسداللهی مسئول درآمد و ترخیص، نیکو رمکی مسئول ایمنی بیمار و سایر اعضا در سالن شورای ولیعصر (عج) برگزار شد.

دکتر مهرپویا با اشاره به سهمیه ماهانه مصرف تاوی در بخش قلب مجتمع گفت: ما از سال 97 به‌طورجدی در خصوص تهیه و تامین تاوی در مجتمع پیگیر بودیم؛ البته در دوران کرونا از سهمیه ماهانه تاوی استفاده نشد ولی در حال حاضر با توجه به اهمیت درمان بیماران، ضروری است این موضوع با هماهنگی معاونت درمان و داروخانه‌های مجتمع، طبق مصوبه داخلی اجرا شود.

دکتر نظامی در خصوص تامین هزینه خرید تاوی در مجتمع گفت: مشکلی در تهیه و خرید تاوی نیست ولی باید منابع مالی آن از یکی از کانال‌های بیمه، یارانه سلامت و یا خود بیمار پوشش داده شود.

اسداللهی نیز با توضیح در خصوص خدمات ستاره‌دار گفت: تعبیه تاوی اگرچه یک خدمت درمانی است و زیبایی محسوب نمی‌شود ولی جزو خدمات ستاره‌دار بوده و پوشش بیمه‌ای ندارد؛ با توجه به تصمیم معاونت درمان مجتمع 10 درصد هزینه آن از سمت بیمار و 90 درصد دیگر از یارانه سلامت مشروط به این‌که بیمار دارای بیمه پایه باشد، قابل وصول است.

دکتر افشاری منش خرید تجهیزات از کانال مناقصه را در شفاف‌سازی معاملات و تعدیل قیمت‌ها بسیار موثر دانست و افزود: در این مسیر باید سیستم پویا عمل کند و بازخورد کیفیت تجهیزات را به‌طور مستمر به مسئولان مربوطه اعلام کند تا شرکت‌هایی که عملکرد خوبی دارند در عرصه رقابت باقی بمانند.

همچنین در این جلسه اعلام شد ذخیره (استوک) تجهیزات مصرفی موردنیاز بخش قلب و عروق در ایام نوروز 1402 طبق روال در حال انجام است.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *