محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

پنجمین جلسه کمیته مرگ‌ومیر و عوارض مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی بر ثبت دقیق پرونده‌های پزشکی و درمان بیماران بر اساس گایدلاین های کشوری تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، پنجمین جلسه کمیته اصلی مرگ‌ومیر و عوارض، آسیب‌شناسی و نسوج یک‌شنبه 7 شهریور ۱۴۰۰ با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی معاون درمان، دکتر کسری کروندیان هیئت‌علمی گروه بیهوشی و دبیر علمی کمیته، دکتر محمد شیرخدا هیئت‌علمی گروه جراحی و دبیر علمی کمیته، دکتر امیرحسین اورندی مدیر نظارت بر درمان، دکتر زهرا احمدی‌نژاد عضو هیئت‌علمی گروه عفونی، دکتر میراسکندری رئیس بخش بیهوشی مجتمع، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، دکتر خدانظر خروشا جانشین مسئول فنی، جمعی از دستیاران گروه‌های تخصصی عفونی، قلب و عروق، ENT ، بیهوشی و سایر اعضا باهدف تحلیل علل ریشه‌ای (Root cause analysis- RCA) مرگ بیمار 32ساله‌ مبتلابه کووید با درگیری ریوی  در این مرکز برگزار شد.
ابتدا دکتر شیرخدا دبیر علمی کمیته شرح وضعیت بیمار را ارائه کرد.
سپس دکتر اورندی مدیر نظارت بر درمان با تأکید بر ثبت دقیق شرح وضعیت بیمار در پرونده گفت: پرونده‌ها را باید اساتید و دستیاران با دقت کامل بنویسند. گاهی تنها به خاطر یک گزارش اشتباه و یا عدم ثبت درست پرونده بیمار، مسئولان مرکز ماه‌ها درگیر دادگاه و پاسخگویی به مقامات قضایی می‌شوند.
وی افزود : در شرح وضعیت بیمار در پرونده درمانی  باید دقت شود که گذشته مدیکال آن حتماً در پرونده ذکر شود بطوریکه اگر بیماری به تریاژ مراجعه کرد و 42 روز از زمان  بارداری آن گذشته بود جزء مادران باردار پرخطر محسوب می‌شود و باید در پرونده آن حتماً ذکر شود تا پزشک معالج تمهیدات لازم را برای آن بیمار انجام دهد.
در ادامه دکتر کروندیان دبیر علمی کمیته ضمن ارائه اطلاعاتی مربوط به بیمار و فرآیندهای مراقبتی و درمانی انجام‌شده بر روی بیمار از بدو ورودش به مجتمع گفت: طبق مشاهدات پرونده مدیریت پزشکی بیمار به‌خوبی صورت گرفته و کادر درمانی تمام تلاش خود را برای حفظ بیمار انجام داده است.
وی افزود: ثبت دقیق مستندات مربوط به‌تمامی فرآیندهای درمانی از زمان ورود بیمار تا ترخیص کامل وی با درج کامل نام و مشخصات اعضای تیم پزشکی و پرستاری و همچنین ثبت کامل پیشینه بیماری‌ها و داروهای مصرفی بیمار ضروری است و ما را  در  مسیر درمان  بیمار کمک می‌کند.
در ادامه دکتر میر اسکندری گفت:  باید گایدلاین های دارویی ویژه‌ای  بر اساس آخرین  نشریات معتبر جهانی و پروتکل‌های وزارت خانه  نوشته شود تا همه پزشکان در درمان بیماران مبتلابه کرونا وحدت قضیه داشته باشند.
سپس دکتر دهقان معاون درمان مجتمع ضمن تشکر از تیم درمانی  و پشتیبانی بیمار گفت: مدیریت پزشکی بیمار به‌خوبی صورت گرفته و کادر درمانی تمام تلاش خود را برای حفظ  جان بیمار انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد در این 2 ماه،  ما روزانه حدود 500 بیمار موجود بستری در مجتمع داریم و همچنین بین 400 تا 500 بیمار در قالب پرونده بستری موقت در کلینیک های تنفسی سرپایی تحت درمان قرار میگیرد و باوجود  این شرایط بحرانی  و حجم بالای کار و افزایش مراجعان به مجتمع ولی آمار مرگ‌ومیر افزایش پیدا نکرده  که نشان‌دهنده تلاش همگانی تمام گروه‌های پزشکی  در این  مرکز است که کار خود را به نحوی احسن انجام دادند و جای تقدیر و تشکر دارد.
معاون درمان مجتمع با تأکید بر درمان بیماران بر اساس گایدلاین های کشوری گفت: درمان بیماران باید بر اساس گایدلاین های کشوری باید انجام شود و اگر پرونده‌ای به مراجع قضایی رفت قاعدتاً به گایدلاین های کشوری استناد می‌شود.
دکتر دهقان با اشاره به انتقال بیمار و مشکلات آن  گفت: در بسیاری از جلسات در خصوص مشکلات انتقال بیمار  صحبت شده  و خوشبختانه کلید پروژه DISPATCH, خرده شده و ضروری است که یک نفر مسئول انتقال بیمار باشد و ما هم از طریق معاونت درمان  مجتمع دنبال آن هستیم که واحد انتقال بیمار به‌صورت  یک واحد مستقل در نظر گرفته شود تا  مشکلات و مسائلی که احیاناً در انتقال بیمار ممکن است پیش بیاید به حداقل رسانده شود.
دکتر دهقان در ادامه تصریح کرد: تریاژ جای بسیار حساسی است بخصوص در مواقعی که  تعداد مراجعان افزایش پیدا می‌کند  ممکن است دچار اشکالاتی شودکه باید هر چه سریع‌تر این مشکلات مرتفع شود.
در پایان کارشناسان حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در رابطه با موضوعات مطروحه پرداختند و با توجه به نظرات ارائه‌شده تصمیمات لازم گرفته شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *