محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

چهاردهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۰

در چهاردهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص روند پیشرفت پروژه نسخه نویسی در مجتمع و سنجه های اعتبار بخشی مدیریت تجهیزات پزشکی صحبت شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، چهاردهمین جلسه تیم رهبری و  مدیریت این مرکز شنبه 25 دی ۱۴۰۰ با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، معاونان و مدیران پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی، روسای بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، ولی‌عصر (عج) و انستیتو کانسر در سالن شورای ریاست برگزار شد.
دکتر دهقان رئیس مجتمع ضمن توضیح در خصوص مراحل پیشرفت پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک در مجتمع افزود: پروژه نسخه نویسی الکترونیکی با سرعت خیلی خوبی در حال انجام است به طوریکه ما توانستیم در روز چهارشنبه 1110 نسخه الکترونیک در مجتمع را ثبت کنیم و حدود 65 درصد از نسخه های مجتمع به صورت الکترونیک و از بستر HIS  انجام می شود  که در نوع خود بی نظیر است و انشاالله  در روزهای آینده بتوانیم در بحث نسخه پیچی هم مشکلات و چالش ها  موجود را مرتفع سازیم.
وی  در ادامه از همکاری خوب اساتید مجتمع در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک تشکر کرد و گفت: با توجه به روند خوب مراحل اجرایی پروژه نسخه‌نویسی الکترونیکی  در مجتمع از زحمات و صبوری تمام اساتید به ویژه روسای بخش ها که در پییشبرد این طرح نقش داشتند  تشکر می کنم و  امیدوارم که  با همراهی  و تعامل خوب  مردم و پزشکان بتوانیم کارها را به‌سرعت تسهیل و مسیر اجرای پروژه  را بیش‌ازپیش هموارتر کنیم.
رئیس مجتمع با اعلام این خبر که در درب شرقی مجتمع میز خدمت برای مراجعه کنندگان برپا شده است گفت: با همکاری معاونت پشتیبانی مجتمع و  در راستای ارائه خدمات بهترو  تسریع و تسهیل امور در درب شرقی میز خدمت فعال شده است  و بخشی از خدمات از جمله  جوابدهی  آزمایش ها ، رادیولوژی و... صورت می گیرد و انشاالله بتوانیم با این کار میزان ورودی بیمارستان را تا حدی کاهش دهیم.
رئیس  مجتمع نگهداشت مناسب تجهیزات پزشکی در مجتمع را امری ضروری  دانست و گفت: با توجه به مبالغ بالای  دستگاه‌های تجهیزات پزشکی  در کشور و هزینه زیاد تعمیرات آن ها باید تدابیری اندیشیده شود که  نگهداشت درست  دستگاه‌ها  به‌صورت مستمر  به مسئولین مربوطه و کاربران  آموزش داده شود.
دکتر اورندی معاون درمان مجتمع با اشاره به نقل و انتقال تجهیزات پزشکی در سطح مجتمع گفت: با توجه به اینکه تجهیزات پزشکی وسایل گران قیمت و حساسی هستند باید در انتقال این وسایل دقت لازم صورت گیرد و همچنین مسئولی برای این تجهیزات  در نظرگرفته  وبا ارائه آموزش های مستمر از آسیب های احتمالی به این دستگاه ها جلوگیری شود.
مهندس سورکی معاون پشتیبانی مجتمع گفت: بیش از 50 درصد از هزینه های جاری مجتمع  به علت عدم دقت در استفاده و همچنین نقل و انتقال تجهیزات پزشکی صرف تعمیرات این وسایل  میشود که باید تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.
دکتر گنجعلی خان  مدیر درمان مجتمع با اشاره به آمار خوب دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به سایر دانشگاه‌ها در ثبت نسخه الکترونیک در سامانه HIS گفت: در جلسه‌ای  که چهارشنبه در وزارتخانه با حضور روسای  دانشگاه علوم پزشکی تهران ، شهید بهشتی و ایران برگزار شد در این جلسه  مشخص شد که 45 درصد از نسخه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران از بستر دیتاس ثبت می‌شود و  با توجه به اینکه 65 درصد از نسخه‌های مجتمع در سامانه HIS  ثبت می‌شود می‌توان گفت که  این مرکز الگوی بسیار خوبی برای سایر مراکز  می‌باشد که  مایه بسی خوشحالی است.
در ادامه، مهندس دادستان مسئول تجهیزات پزشکی مجتمع گزارش تفصیلی از سنجه‌های اعتباربخشی مدیریت تجهیزات پزشکی، چالش‌ها و مشکلات پیش رو در واحد تجهیزات پزشکی را ارائه کرد.
در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر عباس علی بخشی رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج)، دکتر حبیب‌الله محمود زاده رئیس انستیتو کانسر، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر سید علی مؤمنی رئیس امور پژوهشی و فناوری، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، محمدحسین امراللهی مدیر منابع انسانی، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی و امیر رجبی مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) حضور داشتند.
توضیح اینکه جلسات تیم رهبری و مدیریت  مجتمع شنبه‌های هر هفته در سالن شورای  مجتمع تشکیل می‌شود.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *