محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

چهارمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در جلسه این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارش‌ وضعیت سنجه های اعتبار بخشی در محور مدیریت دارویی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، چهارمین جلسه تیم رهبری و مدیریت این مرکز شنبه 17 اردیبهشت 1401 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، معاونان و مدیران پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی و روسای بیمارستان‌ها در سالن شورای ریاست برگزار شد.
رئیس مجتمع ضمن تبریک عید سعید فطر به عنوان یکی از عزیزترین اعیاد در تاریخ اسلام  گفت: امیدوارم  که  از این فرصت طلایی برای خودسازی بهره برده باشیم و همچنین با  این تعطیلات چند روزه و استراحت نسبی جسمی و روحی هفته خوبی را شروع کنیم و پرقدرت  با کمک شما عزیزان در مسیر ارتقای مجتمع در تمام زمینه ها گام برداریم .
وی با اشاره به مناسبت های فرخنده طی هفته گذشته  گفت: در هفته  گذشته ما مناسبت های فرخنده ویژه ای داشتیم که از آن می توان به  11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد، فرصتی دست داد تا  با پیام تبریک و حضور در بخش های مختلف مجتمع  و اهدای  شاخه گل از این قشر زحمت کش که  بار بسیاری از مراقبت ها  وکمک به روند  درمان  به دوش شان است ، قدردانی کنیم . روز 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز استاد که این روز را به همه اساتید برجسته مجتمع تبریک می گویم و ان شاالله همچون سالهای گذشته با تربیت شاگردان برجسته ، باعث درخشش مجتمع بیش از پیش باشند  و در نهایت روز 15 اردیبهشت که دو مناسبت داشتیم یکی روز جهانی ماما، که به همه ماماهای گرانقدر  مجتمع این روز را تبریک می گویم ، ماماها همچون سایر کادر درمان به حیات مادر و نوزاد کمک می کنند و در اصل لحظه شیرینی است نجات جان  دوبیمار (مادر و نوزاد)؛ در نهایت  روز جهانی بهداشت دست را گرامی می داریم  که  بهداشت دست مهم ترین عامل در ارتباط  با کنترل عفونت در مراکز بیمارستانی  و درمانی است.
رئیس مجتمع با اشاره به کاهش تعداد بیماران  مبتلا به کووید در سطح مجتمع گفت: خوشبختانه تعداد بیماران مبتلا به کووید در سطح مجتمع روند کاهشی داشته است  و امیدواریم که همین روند ادامه دار باشد اگر چه در آسیای جنوب شرقی و همچنین  کشورهایی که در  مدیریت این بیماری موفق بودند الان روند افزایشی داشته است اما این خطر همچنان وجود دارد که دوباره یک سویه جدیدی ایجاد شود که امیدواریم با تداوم واکسیناسیون در کشور چنین اتفاقی نیفتد .
دکتر دهقان با بیان این مطلب که شستن دست ها باید به عنوان یک فرهنگ در کشور بنیانگذاری گردد ، گفت: شستن و ضدعفونی کردن دست ها باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه مانا باشد و نباید فکر کنیم همه چیز تمام شده و فقط مربوط به دوران کووید است  بلکه بسیاری از عفونت های تنفسی و گوارشی و همچنین عفونت های بیمارستانی کشنده همه وهمه  از طریق دست انتقال پیدا می کند و  بهداشت دست اهمیت  ویژه ای برخوردار است و باید در اولویت قرار گیرد.
 دکتر دهقان در پایان سخنان خود بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریعتر بیماران بخش اورژانس و انتقال آنها به بخش با توجه به بخش‌نامه های  بالادستی تأکید کرد.
دکتر صالحی  معاون امور دانشگاهی مجتمع ضمن تبریک عید فطر و روز استاد گفت: روز استاد  را به همه اساتید مجتمع که در بحث آموزش و معلمی زحمات بسیاری کشیدند از صمیم قلب تبریک می‌گویم و امیدوارم خدا توفیق دهد که در این مسیر بتوانیم گام‌های مستحکم‌تری برداریم و روزبه‌روز شاهد ارتقای آموزش در سطح مجتمع باشیم .
معاون امور دانشگاهی مجتمع با اشاره به شیوع  بیماری هپاتیت با علت ناشناخته در بعضی از کشورها گفت: به‌تازگی در ایالات‌متحده و غرب اروپا بیماری هپاتیت با علت ناشناخته در کودکان شایع شده است که  امیدوارم به‌زودی  با همکاری گروه‌های مربوطه سمینار ها و وبینار هایی در سطح مجتمع در این رابطه برگزار شود و آگاهی های لازم به همکاران ارائه گردد. 
دکتر اورندی معاون درمان مجتمع گفت: حساسیت دارویی نکته بسیار مهمی است که  باید در شرح‌حال بیمار و همچنین در HIS گنجانده شود و همچنین  مشخص شود که چه کسانی دسترسی داشته باشند. معاون درمان مجتمع تأکید کرد که اساتید خود را بی‌نیاز از مشاوره دارویی نبینند و باید در این رابطه فرهنگ‌سازی شود و برنامه راند بخشی مشخصی  وجود داشته باشد.  
در جلسه  این هفته تیم رهبری  و مدیریت دکتر  بیگ رسولی گزارشی از وضعیت سنجه‌های اعتباربخشی در محور مدیریت دارویی و همچنین فعالیت‌های این واحد را ارائه داد.
در پایان جلسه میثاق نامه بهداشت دست مجتمع به امضا اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع رسید.
در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر عباس علی بخشی رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج)، دکتر سید روح‌الله میری رئیس انستیتو کانسر ، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر اسمعیل محمد نژاد مشاور اجرایی ریاست، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، دکتر سید علی مؤمنی مدیر امور پژوهشی و فناوری، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، محمدحسین امراللهی مدیر منابع انسانی، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی  و امیر رجبی رئیس دفتر ریاست و مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) حضور داشتند.
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *