محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

چهارمین جلسه کمیته ایمنی بیمار مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) در سال ۱۴۰۲

در نشست بهمن ماه کمیته ایمنی بیمار مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، به بررسی خطاهای احتمالی دارویی در بخش های ECCU ، CCU و قلب زنان و مردان پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، چهارمین جلسه کمیته ایمنی بیمار شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ با حضور دکترحسین خلیلی رئیس بخش مراقبت‌های دارویی، طاهره زرعی چیان مدیر پرستاری، نیکو قاسمی رمکی کارشناس مسئول ایمنی و دبیر کمیته ایمنی بیمار و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.
دکتر خلیلی با بیان این مطلب که احتمال خطای دارویی در حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد بیماران بستری وجود دارد گفت، در بخش های قلب مجتمع داروساز تلفیق به صورت ثابت حضور دارد که این امر ردیابی و تشخیص خطاهای دارویی را امکانپذیر و احتمال ادامه خطای دارویی در این بخش ها را تا حد امکان کاهش می دهد.
وی بر توجه به پرونده و کاردکس دارویی بیمار در زمان ویزیت در بخش ها و کت لب، آموزش های مستمر به دستیاران در خصوص نسخه نویسی الکترونیک ، چک دوز داروها و نسخه بیمار و همچنین توجه به دارو هایی که بیمار قبلا استفاده کرده تاکید کرد.
همچنین در این جلسه در خصوص تعیین تکلیف داروهای بیمار حین ترخیص و تطابق دوز دارو ها بحث و تبادل نظر شد.
توضیح اینکه بیشترین خطاهای دارویی در بخش های مذکور عدم تعیین تکلیف داروهای مصرفی قبلی بیمار، عدم تطابق دوز در کاردکس و نسخه زمان ترخیص، عدم تعیین تکلیف داروهای بیمار در زمان ترخیص و داروهای مشابه از یک دسته دارویی در نسخه زمان ترخیص بود.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر