محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

چهارمین جلسه کمیته تجهیزات پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ر ه) در سال ۱۴۰۱ برگزار شد

در جلسه کمیته بیمارستانی تجهیزات پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص تجهیزات موردنیاز بخش‌های روماتولوژی، ریه و گروه بیهوشی بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، چهارمین جلسه کمیته تجهیزات پزشکی مجتمع چهار‌ شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر رستمیان رئیس بخش روماتولوژی،   دکتر علی گنجعلی خان مدیر درمان مجتمع، دکتر بشارت رحیمی سرپرست بخش ریه،   دکتر سید حسن اینانلو   مدیر نظارت بر درمان، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، مهندس آزاده دادستان مسئول واحد تجهیزات پزشکی و سایر اعضا در سالن شورای ریاست مجتمع برگزار شد.
دکتر گنجعلیخان تأکید کرد: وقتی دستگاه و  خدمتی در سطح مجتمع وجود دارد لذا ارائه خدمات  درمانی به  بیماران به خارج از بیمارستان جایز نیست.
دکتر درمحمدی با تبیین مزیت‌ های دستگاه سونوگرافی برای بخش روماتولوژی گفت: خرید دستگاه سونوگرافی  برای بخش روماتولوژی در ارائه خدمات آموزشی، تشخیصی و درمانی بسیار مهم و بااهمیت است  ولی متأسفانه هنوز تعرفه‌ ای برای   این خدمت در نظر گرفته  نشده است که امیدواریم در آینده برای  آن تعریف شود.
دکتر رستمیان   با اشاره به اهمیت خرید دستگاه سونوگرافی برای  بخش روماتولوژی گفت: با توجه به جایگاه والای   مجتمع  در سطح آموزش و درمان و   با توجه به اینکه بسیاری از کارهای تشخیصی در بخش روماتولوژی با دستگاه سونوگرافی به‌ راحتی  و با  درصد خطای کمتر انجام می‌ شود لذا خرید دستگاه  سونوگرافی  برای   این بخش بسیار بااهمیت و ضروری  است.
  وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز بخش  روماتولوژی به دستگاه BMD گفت: دستگاه BMD گردش کار و درآمد  بیمارستان را بالا می‌ برد و همچنین تعرفه‌ ی  خوبی دارد بر این اساس   خرید این دستگاه در ارائه خدمات بهتر به بیماران ضروری است.
دکتر رحیمی با اشاره به نیاز بخش ریه به دستگاه AOS (اسیلومتری راه‌ های هوایی) گفت: اسیلومتری متدی است که در آن از امواج صدا با فرکانس‌ های مختلف  که در حین نفس کشیدن  از ریه ارسال می‌ شود استفاده کرده و برای تشخیص بیماریهای راه هوایی کمک کننده است. این دستگاه اصلاً نیاز به همکاری بیمار ندارد و حتی در حالت خواب هم می‌ شود از این دستگاه  استفاده  کرد و عملکرد راه هوایی و پارانشیم ریه را موردبررسی قرارداد. استفاده از این دستگاه  به‌ ویژه برای کودکان و سالمندان کاربرد فراوانی دارد.
همچنین در این جلسه نیاز گروه بیهوشی به دستگاه واپورایزر سووفلوران و خرید آن مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *