محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

چهارمین جلسه کمیته تجهیزات پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ر ه) در سال 1400 برگزار شد

در جلسه کمیته بیمارستانی تجهیزات پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص تجهیزات موردنیاز بخش‌های پزشکی ورزشی و اتاق عمل اعصاب تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهارمین جلسه کمیته تجهیزات پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهار‌شنبه 15 دی 1400 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر علیرضا عبداللهی رئیس آزمایشگاه، دکتر علی گنجعلیخان حاکمی مدیر درمان، دکتر شهرام باقری حریری عضو هیئت‌علمی گروه طب اورژانس، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، مهندس آزاده دادستان مسئول واحد تجهیزات پزشکی و سایر اعضا در سالن شورای ریاست مجتمع برگزار شد.
این جلسه با بررسی درخواست‌های خرید تجهیزات واحد پزشکی ورزشی مجتمع آغاز شد سپس دکتر  توحید سیف برقی رئیس بخش پزشکی ورزشی مجتمع  با اشاره به‌ضرورت  نیاز تجهیزات درخواست شده  برای بخش مربوطه گفت: رشته پزشکی ورزشی یک‌رشته گسترده‌ای است و بخش‌های مختلفی ازجمله تغذیه، روانشناسی ،بازتوانی،آب‌درمانی ، کلینیک‌های ارتوپدی  و سایر در آن نقش دارد و وقتی یک ورزشکار در این مجموعه قرار می‌گیرد درواقع از بخش‌های مختلف آن می‌تواند استفاده کند و برای  ارائه بهترین امکانات  و کیفیت به بیماران، مراجعه‌کنندگان و ورزشکاران حرفه‌ای  در  این مرکز و همچنین در راستای   درآمدزایی  بیشتر خرید تجهیزات درخواست شده موردنیاز برای بخش پزشکی ورزشی  ضروری است.
در ادامه دکتر گنجعلیخان با اشاره به تجمیع  بخش فیزیوتراپی با واحد پزشکی ورزشی  مجتمع گفت: با توجه به اینکه خدماتی که بخش فیزیوتراپی و واحد پزشکی ورزشی  مجتمع  ارائه می‌دهند به هم مرتبط  و بهتر است  در یک فضای فیزیکی مناسب این دو گروه تخصصی تجمیع شوند  تا در کمترین زمان بهترین امکانات  را در اختیار مراجعه‌کنندگان این مرکز  قرار دهند.
مدیر درمان مجتمع تأکید کرد: در خرید تجهیزات پزشکی اولویت با تولیدات  داخلی است و تنها برحسب ضرورت و درصورتی‌که مشابه دستگاه در تولیدات  داخلی آن وجود نداشته باشد  می‌توان با مکاتبه با دانشگاه  ویا از طریق خیرین سلامت برای خرید برند خارجی اقدام شود.
دکتر اورندی نگهداشت پیشگیرانه دستگاه‌های حیاتی مجتمع را امری ضروری  دانست و گفت: با توجه به مبالغ بالای  دستگاه‌های تجهیزات پزشکی  در کشور  و همچنین در راستای  مدیریت  بهتر خرید  تجهیزات پزشکی بهتر است  مسئولی برای دستگاه معرفی  و نگهداشت درست  دستگاه‌ها   به‌صورت مستمر  به بخش‌ها آموزش داده شود.
دکتر زینلی زاده رئیس بخش جراحی مغز و اعصاب نیز به اهمیت دستگاه سونو پت در تشخیص و درمان ضایعات مغزی پرداخت و گفت این دستگاه اعمال جراحی مغز و اعصاب را با دقت و کیفیت بهتری انجام می دهد.

 

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *