محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

چهارمین جلسه کمیته ترویج زایمان طبیعی و ایمن و تغذیه با شیر مادر مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در چهارمین جلسه کمیته بیمارستانی ترویج زایمان طبیعی ایمن و تغذیه با شیر مادر مجتمع در خصوص صورت‌جلسه کمیته ترویج زایمان دانشگاهی و اجرای مصوبات ابلاغی، جذب نیرو ماما و ترویج تغذیه با شیر مادر در این مرکز بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، چهارمین جلسه کمیته بیمارستانی ترویج زایمان طبیعی و ایمن و تغذیه با شیر مادر سه‌ شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ با حضور دکتر حسین دلیلی رئیس بخش نوزادان و NICU، دکتر فهیمه قطبی زاده عضو هیئت‌ علمی گروه زنان و زایمان، دکتر مریم دلدار رئیس بخش زنان، نبی اله رضایی رئیس امور عمومی بیمارستان ولیعصر (عج)، مهناز قائمی سوپروایزر بیمارستان ولی‌ عصر (عج)، رنجبر سوپروایزر آموزشی مجتمع، عصمت نیک‌ خواه مسئول بلوک زایمان و پست پارتوم بیمارستان ولیعصر (عج)، آرونی دبیر کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر، نیکو قاسم رمکی مسئول و کارشناس هماهنگ‌ کننده ایمنی بیمار و سایر اعضای کمیته در سالن شورای ولیعصر (عج) برگزار شد.
در ابتدا عصمت نیک‌ خواه مسئول بلوک زایمان و پست پارتوم بیمارستان ولیعصر (عج) ضمن بررسی مصوبات جلسه پیشین، دستورالعمل دانشگاه و انطباق آن با ترویج زایمان طبیعی در بیمارستان‌ ها را به بحث گذاشت و اعضای کمیته در این حوزه پیشنهادهایی ارائه کردند.
دکتر دلیلی با اشاره به افزایش بار مراجعان در بخش زنان و زایمان و کمبود نیرو گفت: با توجه به اینکه میزان تولد   نوزاد یک و نیم برابر نسبت به پارسال افزایش پیداکرده است و با حجم بالایی از ارجاع بیماران به این مرکز مواجه هستیم   لذا باید در خصوص جذب نیرو در بخش زنان و زایمان این مرکز تمهیداتی صورت پذیرد.
رئیس بخش نوزادان مجتمع بر برگزاری کلاس‌ های آموزش تغذیه با شیر مادر، پایش مداوم مادران در مورد تغذیه با شیر مادر، ایجاد گروه مجازی برای مادران و ترویج تغذیه با شیر مادر تأکید کرد.
وی افزود: تغذیه نوزاد با شیر مادر موجب ارتقای تکامل شناختی و هوش کودکان، افزایش رابطه عاطفی مادر و نوزاد و همچنین کاهش بیماری‌ های مزمن می‌ شود که باید این موضوع  در اولویت  قرار بگیرد.
دکتر قطبی زاده با اشاره به افزایش زایمان در این مرکز گفت: با توجه به افزایش بار مراجعان و به طبع آن افزایش زایمان در این مرکز و همچنین   در راستای تحقق سیاست‌ جوانی جمعیت   با کمبود شدید   نیرو مواجه   هستیم لذا   باید جذب نیروی طرحی ماما در بخش زنان و زایمان مجتمع تسریع یابد.
در ادامه رضایی تصریح کرد: در راستای مرتفع شدن کمبودهای دارویی بخش نماینده داروخانه در جلسات کمیته ترویج زایمان طبیعی و ایمن و تغذیه با شیر مادر حضورداشته باشند و همچنین در خصوص کمبود داروی دیلاپن و ویتامین k   با معاونت درمان مجتمع صحبت تا در کمیته غذا و دارو تعیین تکلیف شود.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *