محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

چهارمین جلسه کمیته مرگ‌ومیر و عوارض مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۱برگزار شد

در جلسه کمیته مورتالیتی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) مصوبات کمیته از سال94 مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، چهارمین جلسه کمیته مرگ‌ومیر و عوارض مجتمع یکشنبه 5 تیر ۱۴۰۱ با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمد افضلی مقدم رئیس بخش اورژانس، دکتر مصطفی محمدی رئیس بخش ICU جنرال، دکتر کسری کروندیان هیئت‌علمی گروه بیهوشی و دبیر علمی کمیته،  دکتر اسمعیل محمدنژاد سوپروایزر کنترل عفونت، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، فاطمه حمیدی فر مسئول ایمنی بیمار و سایر اعضا باهدف بررسی عدم اجرای برخی مصوبات این کمیته از سال 94 در سالن شورای ریاست برگزار شد.
دکتر اورندی معاون درمان مجتمع با اشاره به تدوین پروتکل انجام پروسیجر های تهاجمی درمجتمع گفت: با توجه به اینکه فرآیند پروسیجر های  تهاجمی و همچنین مراقبت های قبل و بعد از اقدامات تهاجمی نوشته شده است باید پروتکل آن با  مشارکت گروه‌های مربوطه مورد بازنگری  قرار گیرد.
وی افزود: درواقع جلسات  همفکری و تشریک‌مساعی  در اصلاح رویه‌ها و فرآیندهای جاری و کمک به افزایش تعاملات گروه‌های تخصصی درمجتمع است  تا   موجب  تسریع ارائه خدمات به بیماران شود.
معاون درمان مجتمع تأکید کرد: cvp line گذاری نباید به‌هیچ‌عنوان  در بخش‌ها  انجام شود و با توجه به دستورالعملی که سال گذشته برای آن صادرشده است، در راستای بهبود کیفیت کار و اصلاح فرآیند باید سرویس‌های تخصصی آن به‌صورت کامل  مشخص و پروتکل آن  با حضور گروه‌های ذی‌ربط مورد بازبینی قرار گیرد.
دکتر اورندی در ادامه تصریح کرد: باید هر شب اتند  و رزیدنت آنکال  گروه کانسر  در لیست جراحی  مجتمع  قرار گیرد  تا در موارد حاد بیمارستان دچار مشکل نشود.
معاون درمان مجتمع در این جلسه بر ضرورت مستندسازی دقیق پرونده‌های پزشکی توسط پزشکان و ثبت دقیق تمام اطلاعات بیماران تأکید کرد.
در ادامه دکتر افضلی مقدم با اشاره به مشکلات  cvp line گذاری گفت: وقتی تعداد بیماران در این مورد افزایش پیدا کند  ممکن  است باعث  شیفت به گروه‌های دیگر شود و این روند  موجب ایجاد اختلال و اشکالات و همچنین نارضایتی‌هایی برای  بیماران در این زمینه  شود که  باید در این خصوص تصمیم‌گیری  لازم صورت گیرد.
همچنین در این جلسه در خصوص تدوین پروتکل پیشگیری از ترومبو آمبولی ، پروفیلاکسی گاستریک اولسر برای بیماران ترومایی و  تدوین پروتکل برای بیماران دیابتیک فوت  بحث و تبادل‌نظر شد.
در پایان کارشناسان حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در رابطه با موضوعات مطروحه پرداختند و با توجه به نظرات ارائه‌شده تصمیمات لازم گرفته شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *