محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

یازدهمین نشست ماهیانه هم‌اندیشی روسای بخش‌ها و ریاست مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

یازدهمین نشست هم‌اندیشی ماهیانه روسای بخش‌ها و ریاست مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهارشنبه 6 اسفندماه ۹۹ با حضور دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع، معاونان و روسای بخش‌های مجتمع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، یازدهمین نشست هم‌ اندیشی ماهیانه روسای بخش‌ ها و ریاست مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ با حضور دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع، معاونان و روسای بخش‌ های مجتمع در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در این جلسه دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع ضمن تشکر و خداقوت به همه اساتید مجتمع در پاندمی کرونا گفت: لازم است از تلاش‌‌های شبانه‌ روزی همه استادان مجتمع در این یکسال گذشته تشکر کنم که افتخار این مجتمع هستند چرا که اگر هدایت و مدیریت شما در بخش‌ها که از مهم‌ترین ارکان بیمارستان است نبود این موفقیت ها در مجتمع فراهم نمی‌شد.
وی افزود: در ابتدا بحران کرونا قرار نبود در این مرکز بیماران مبتلابه کرونا بستری شود، اما باگذشت زمان این روند تغییر کرد و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) پذیرای بیشترین تعداد بیماران مبتلابه کرونا شد و تا این زمان  بیشترین خدمت‌ رسانی به این بیماران را داشته است که جا دارد مجدداً  از اساتید، پزشکان بخش‌ های مرتبط تقدیر و تشکر کنم.
سپس رئیس مجتمع گفت: با طولانی شدن بحران کرونا مدیریت این بیماری به‌ مراتب سخت‌ تر خواهد شد و قطعاً نیاز به نظارت و مدیریت مستمر همه اساتید مجتمع  را دارد.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امسال با وجود پاندمی کرونا، تحریم‌های ظالمانه امریکا و بسیاری مشکلات موجود توانستیم پروژه های بزرگ مهدی کلینیک، ۵۴۰ تختخوابی، قسمتی از پارکینگ طبقاتی مجتمع  را راه اندازی کنیم و اقدامات دیگر که می‌توان ازآن نام برد  افزایش ظرفیت‌های انرژی (آب، برق و گاز) و صرفه جویی در میزان سوخت مصرفی بعد از ۳۰ سال در مجتمع  است  ، بهسازی زیر ساخت‌های بیمارستان، راه اندازی همراه سرا در خارج از بیمارستان که در راستای حمایت از اقشار ضعیف جامعه است  از دیگر اقدمات است که این  خدمات  بسیاری از مشکلات و چالش‌های مجتمع را حل خواهد کرد.
دکتر صادق نیت در تکمیل این بخش از  سخنان خود افزود: جا دارد تشکر ویژه‌ای از دکتر علی اعتمادیان مدیرعامل موسسه محب سلامت مهدی  داشته باشم که بار اصلی مشکلات  زیر ساخت و انشعاب های بیمارستان به دوش ایشان  بوده است و شبانه روز در این زمینه زحمت بسیاری را  کشیده‌اند.
در ابتدا جلسه دکتر علی  دهقان معاون درمان مجتمع به ارائه گزارش تفصیلی آماری از مراجعه کنندگان به تریاژ، تعداد بستری‌ شدگان، تعداد مرگ‌ ومیر ناشی از بیماری کرونا، آمار پذیرش جدید این بیماران و متوسط اقامت بیماران در بخش‌ های ICU و بخش‌ های بستری را از ابتدای شروع بحران تاکنون را ارائه داد.
وی با اشاره به افزایش آمار مراجعه کنندگان مبتلا به کرونا طی روزهای اخیر به مجتمع گفت: در طی دوهفته گذشته با افزایش  خفیف مراجعان به بیمارستان مواجه شده ایم  و روزبه‌ روز آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در سطح جامعه  افزایش پیدا می‌ کند که این امر نگران‌ کننده است و ما باید مدیریت و برنامه‌ ریزی جامع‌ تری در خصوص احتمال طغیان مجدد بیماری کرونا در جامعه  داشته باشیم و آمادگی مجتمع برای روبرو شدن با هرگونه بحران ناشی از این بیماری لازم است که ان شاءالله با تلاش همه همکاران بتوانیم به‌ روزهای خوب بدون کرونا نزدیک شویم.
سپس دکتر دهقان در بخشی دیگر از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد واحد معاونت درمان  مجتمع  پرداخت و گفت: در سال ۹۹ با وجود پاندمی کرونا، در حوزه کمیته‌های بیمارستانی تعداد ۱۵۲ جلسه در سطح مجتمع برگزار شد و همچنین وسایل تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بخش ها    از طریق هئیت امنا صرفه جویی ارزی، سازمان بهداشت جهانی و خیرین  خریداری شده که بسیاری از مشکلات در بخش‌ها را مرتفع خواهد کرد.
در ادامه معاون درمان مجتمع به ارائه برنامه‌ ریزی‌ های انجام‌ شده در مورد کشیک‌ های پزشکان و کارکنان در ایام عید نوروز و استفاده از حداکثر ظرفیت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با در نظر گرفتن دو سناریو ثبات یا خیز آمار بیماران کووید19 در مجتمع پرداخت.
در بخش دیگری از جلسه دکتر سیدرضا رئیس کرمی، معاون امور دانشگاهی  مجتمع به ارائه گزارشی  از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی  حوزه معاونت امور دانشگاهی مجتمع  در سال ۹۹ پرداخت.
در ادامه محمود معصومی گودرزی معاون پشتیبانی مجتمع گزارشی تفصیلی از پروژه‌های عمرانی انجام شده  در حوزه معاونت پشتیبانی مجتمع در سال ۹۹ را ارائه داد باز سازی زیر ساخت‌های اصلی مجتمع بعد از  چندین دهه از مهمترین مباحث طرح شده توسط معاونت پشتیبانی مجتمع بود.
در پایان دکتر علی جعفریان، رئیس بخش هپاتوبیلیاری مجتمع از دکتر صادق نیت رئیس مجتمع  که با وجودپاندمی کرونا و  همه موانع و مشکلاتی که در طی این یکسال در مجتمع داشتند ولی به  بهترین نحو و بدون هیچ کم و کاستی بیمارستان را مدیریت کردند  و از نزدیک در جریان امور بیمارستان بودند تشکر و قدردانی کرد.
وی افزود: دکتر صادق نیت باوجود مشکلاتی که در بیمارستان داشتند و با وجود اینکه هیچ مسئولیت اجرایی در پروژه مهدی کلینیک  نداشتند ولی ایثارگرانه کمک  کردند که اگر حمایت‌ها و کمک‌های ایشان به خصوص در این چند ماه اخیر نبود  پیشرفت پروژه  به این  زودی امکان پذیر نبود و جای بسی قدردانی دارد.
توضیح اینکه نشست‌ های ماهیانه روسای بخش‌ های مجتمع چهارشنبه‌ های اول هرماه برگزار می‌ شود.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *