محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

‍ نوزدهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1400 برگزار شد

در جلسه این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص مدیریت کووید 19 در پیک ششم و همچنین شاخص‌های سنجش عملکرد پزشکان و چالش‌های این حوزه صحبت و موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، نوزدهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت این مرکز شنبه 7 اسفند 1400 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، معاونان و مدیران پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی و روسای بیمارستان‌ها در سالن شورای ریاست برگزار شد.
دکتر دهقان با اشاره به پیشنهاد تبدیل تالار شهید به تالار موزه تاریخی مجتمع با حفظ کاربری فعلی توسط معاونت امور دانشگاهی مجتمع گفت: با حفظ کاربری و ساختار قدیمی و سنتی تالار شهید مجتمع باید  طرح نهایی و نحوه اجرای آن  طراحی و مجوزهای لازم آن از دانشگاه گرفته شود.
وی در ادامه ضمن  قدردانی از زحمات تیم درمانی مجتمع درمدیریت سویه جدید کرونا " امیکرون "گفت: با توجه به آمار مجتمع احتمالاً تا نیمه اسفندماه سال جاری، پیک امیکرون را پشت سر خواهیم گذاشت و قله اپیدمی و خیز بیماری کاهش خواهد یافت، ولی باید تمهیدات  و برنامه‌ریزی‌های لازم  برای مقابله با پیک هفتم احتمالی را داشته باشیم که  با توجه به افزایش سفرها در ایام نوروز  لازم است که مردم اقدام به تزریق دوز بوستر نمایند و علاوه بر آن همچنان  باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
رئیس مجتمع با اشاره به قدرت سرایت بالای ویروس امیکرون گفت: با توجه به شواهد و آمار جهانی قدرت سرایت ویروس امیکرون  بسیار بالا است و حتی  کشورهایی که در مدیریت بیماری کووید 19 موفق بودند هم در این طغیان آمار  ابتلای آنها افزایش چشمگیری داشته که  این نشان‌دهنده آن است که گسترش این سویه تا حدی اجتناب‌ناپذیراست. وی لزوم بهره‌گیری از تجارب موفق، واکسیناسیون گسترده جمعیت عمومی و همچنین روش ایزولاسیون مناسب و فعال کردن کمیته ترخیص  را رمز موفقیت مجتمع در کنترل پیک ششم  دانست.
دکتر دهقان به  تسهیل و تسریع در فرآیند خدمات بستری کارکنان و خانواده درجه ‌یک آن‌ها تأکید کرد و همچنین برگزاری کارگروهی با مشارکت معاونت‌های درمان ، پشتیبانی ، دفتر پرستاری  و واحد  نظارت بر درمان و بررسی تمام جنبه‌ها و روند فرآیند خدمات بستری کارکنان و خانواده درجه‌یک آن‌ها را ضروری دانست .
در ادامه دکتر صالحی معاون امور دانشگاهی با اشاره به جایگاه نمادین تالار شهید درمجتمع و دانشگاه گفت: تالار شهید مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) قدمت بسیارزیادی  دارد که می‌شود با حفظ کاربری و ساختار قدیمی و سنتی این تالار،  موزه‌ای از خاطرات و اتفاقات ویژه این مرکز را در آن طراحی  کرد .  تا فضایی تاریخی  برای  بازدید مهمانان و فراگیران بین‌الملل این مرکز داشته باشیم  .
در بخش دیگری از این جلسه دکتر اورندی معاون درمان مجتمع گزارشی از مدیریت  بیماری  کووید 19 در پیک ششم  که متشکل از  تعداد مراجعه ، بستری در بخش عادی و ویژه  طی یک ماه اخیر،آمار بیماران در سرویس‌های غیر مرتبط، الگوی بیماران کرونایی در بخش‌های ویژه ، الگوی مراجعه بیماران به تریاژ تنفسی و جنرال از ابتدای پاندمی کرونا  را ارائه کرد.
وی افزود: کل بیماران مراجعه‌کننده به تریاژ تنفسی از ابتدا تا الان بالغ بر 103000 نفر بوده که از این تعداد حدود 19 درصد بستری و حدود 75000 بیمار هم به تریاژ جنرال مراجعه کرده اند.
سپس دکتر اینانلو مدیر نظارت بر درمان مجتمع گزارشی از شاخص های مربوط به سنجش عملکرد پزشکان از لحاظ تعداد اعمال جراحی،  درصد عمل‌های جراحی به تفکیک ، تعداد عمل به تفکیک اتاق عمل، متوسط تعداد عمل برای هر تخت و تعداد ویزیت درمانگاهی ارائه کرد.
در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر اورندی معاون  درمان ، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکترعباس علی بخشی رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج)، دکتر سید روح‌الله میری رئیس انستیتو کانسر، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، پرستو آریاملو مدیر پرستاری،  احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی و امیر رجبی رئیس دفتر ریاست و مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) حضور داشتند.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *