محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

‍ هشتمین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در جلسه آبان ماه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص عملکرد این کمیته در سال 1400 تا مهر 1401 بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، هشتمین  جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع سه‌شنبه 24 آبان 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان مجتمع، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر مرتضی دارایی مدیر امور آموزشی و دانشجویی، حجت‌الاسلام محمد ملک محمدی رئیس کانون قرآن و عترت،  پرستو آریاملو مدیر پرستاری، دکتر غلام‌حسین رحیمی کارشناس رسیدگی به شکایات، سید ابراهیم میرخانی مسئول مجمع خیرین سلامت، علی قلی نژاد دبیر اجرایی کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.  
در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسات گذشته  در خصوص  عملکرد کمیته اخلاق بالینی مجتمع در سال 1400 تا مهر 1401  و همچنین   شاخص میزان حضور  اعضای اصلی کمیته  بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
زابلی زاده کارشناس بهبود کیفیت مجتمع با اشاره به عملکرد کمیته اخلاق بالینی مجتمع در سال 1400 تا مهر 1401 گفت:  بر اساس  آئین‌نامه کشوری کمیته اخلاق بالینی 4 قسمت کلی(برنامه‌ریزی ورهبری، پایش ، نظارت و آموزش ) دارد و  باید حتماً همه اعضا در کمیته  اخلاق بالینی  حضورداشته باشند. 
وی افزود : در 7 ماهه سال 1401  تعداد 7 جلسه کمیته اخلاق بالینی برگزار و  تعداد 23 مصوبه تصویب که  از این تعداد 14 مصوبه اجرا و 6 مصوبه هنوز  اجرانشده و همچنین 3 مصوبه آن در دست اقدام است.
در ادامه دکتر اورندی تأکید کرد: با توجه به اینکه کمیته اخلاق جزء مهم‌ترین کمیته‌های بیمارستانی است  و مصوبات  آن می‌تواند  راهگشای حوزه‌های اخلاق پزشکی و بالینی باشد   لذا باید  همه اعضای اصلی یا نماینده آن‌ها  در جلسات کمیته اخلاق حضور  فعالی داشته باشند .
معاون درمان مجتمع با بیان این مطلب که برخورد نامناسب یکی از شکایات مراجعین می باشد  گفت: برخورد نامناسب   یکی از طیف‌های  وسیع مباحث کمیته‌های اخلاق  بالینی است لذا برای بررسی دقیق‌تر باید رصدها و بازدیدهای میدانی   به‌صورت نامحسوس در بخش‌ها انجام شود تا برخورد های کارکنان با بیماران و همراهان و بالعکس مورد پایش قرار گیرد و در صورت نیاز مداخلات  آموزشی بهتری  صورت پذیرد.
قلی نژاد تصریح کرد: واحد حقوق گیرندگان خدمت مجتمع ضمن  بازدیدهای میدانی و دریافت فرم‌های رضایت سنجی  مسائل و مشکلات  اساسی بخش‌ها را احصا و بازخوردهای آن را به معاونت‌های درمان و پشتیبانی  مجتمع  ارائه می‌کنند  تا در جهت رفع مسائل تمهیدات لازم اندیشیده شود .
همچنین در راستای کاهش  شکایات و  تأمین نیروی  خدمات ، کمک بهیار و بیمار بر در بخش‌ها به‌ویژه در بخش اورژانس زایمان اعضای جلسه پیشنهادها ، نظرات و راهکارهایی  ارائه دادند.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *